devel in zwijndrecht


Plaats reactie
delano verveer
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-08-2013 16:08
Locatie: alblasserdam

16-08-2013 21:51

weet iemand of er een goed bestand aan karper zit in de devel in zwijndrecht?

gr delano
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-08-2013 18:28

Delano,

Niemand is er happig op om welk water dan ook hier bekend te maken. Heb je zelf al onderzoek gedaan? Ben je er al geweest?
Zoniet, doe dat dan, en ga dan pas gerichte vragen stellen. Ik heb begrepen dat je beginnend visser bent. Tip: Lees eerst de beginnershoek door,
kijk wat je begrijpt. Wat je niet begrijpt bij een topic waar je vragen bij hebt, daar kun je je vraag stellen. Veel vragen zijn al ooit ens gesteld, gebruik ook de zoekfunctie.

Bedoeling hiervan is: ga voorbereid te werk, leer van je fouten, door veel te vissen leer je vissen.
Doe niet anderen na, maar denk na. Waarom doet hij dat op die manier. En beslis dan pas of je ook op die manier gaat vissen. Je leert veel door te lezen, lees dus de beginnershoek. Hier heb je veel aan.

Als je vragen stelt zoals je dat hier doet, zul je weinig respons krijgen. Stel je een vraag, wees duidelijk. Hoe serieuzer jij overkomt als je beginnend visser bent, hoe serieuzer men je neemt bij je vragen die je stelt.
Nu komt het over als: ik ben net begonnen, ik vang niets en kun jij mij helpen? Je vertelt weinig hoe je vist, waar je vist, of je nagedacht hebt over de visserij. Nadenken bij het vangen van vis.

Ik kraak je niet af, ik geef je tips en vraag je om kritisch naar jezelf en je visserij te kijken. Hoe vis je en waarom vang je niks. Volg de tips op en je begrijpt al een stuk meer. En waarschijnlik zul je gauw vangen.

Succes.
delano verveer
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-08-2013 16:08
Locatie: alblasserdam

17-08-2013 19:51

hallo frenk,

ik ben meerdere malen naar het water toegeweest en vandaag ook weer, kijken voor eventuele mooie stekken en de dieptes peilen en aan de lokale vissers vragen hoe hun op het water te werk gaan en welk aas het in deze periode goed doet, ik heb vandaag ook weer een hoop informatie gekregen over het water en ben qua kennis een stuk rijker geworden

bedankt dat u gereageerd heeft

gr delano
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

17-08-2013 21:38

Ik heb hier 1x gevist met een sessie van 40 uur.. Totaal 27 brasems en 1 karper. Veel hangjeugd en we voelden ons niet bepaald veilig in de nacht.. Denk dat je beter op de Binnenmaas kan gaan zitten.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-08-2013 00:27

Delano,

deze aanvullende informatie levert ook aan de ervarener vissers veel informatie op. Je doet er wat voor, en dat is goed. Gebruik je ingewonnen informatie ten goede (denk na, maak een plan) en je zult succes krijgen. Misschien niet meteen, maar dat zal vast wel komen. Je komt nu al serieuzer over dan met je eerste vraag. Veel succes met je onderzoek en vangst!

Frenk
Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

19-08-2013 11:30

Met alle respect, maar als jij echt bent gaan kijken en tijd in het water gestopt hebt had jij hier je vraag niet gesteld.

1 tip op de devel, luister vooral niet naar de andere vissers en doe vooral je eigen ding.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-08-2013 12:15

Delano,

Ik ben er een aantal keren (5x) gaan kijken omdat ik er in de buurt moest zijn voor mijn werk. Ik heb er zelfs een keer een lijntje uitgegooid.
Er zit inderdaad veel brasem. In juni heb ik er eens een dode karper (ca 6 pond) gezien en een andere keer heb ik er flinke bellensporen gezien. Die bellen kunnen ook best door de brasem zijn gemaakt. Ik Heb er nog nooit een karper zien zwemmen.
Ze zitten er wel weet ik. Ik spraak namelijk laatst iemand wie er alleen met de korst vist. Dit deed hij al jaaaren op dit water met veel succes. Ik geloofde hem wel omdat zijn mat en net zeiknat en stinkend waren.

Mijn header is trouwens daar gefotografeerd: http://pendingen.blogspot.nl/
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Tjalle van Zoelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-10-2013 21:38

19-10-2013 21:51

Hoi hoi, ik vis nu 2 jaar op de devel. Ik moet zeggen dat dit water mijn interesse heeft getrokken door de verhalen. Slechte vangsten en dergelijke. Na een aantal sessies van zo'n 24 uur had ik nog geen vis aan de kant en al heel veel verschillende rigs en aas geprobeerd. 1 rig heeft dit aanzienlijk veranderd. Toen vlogen er om 8:00 stipt 2 karpers naar de kant. Sinds ik die rig gebruik vang ik op de devel. Echter blijft het moeilijk aangezien er veel brasem zit. Ik heb ook al veel nachten en vooral dagen (overdag is het echt helemaal niets) geblankt. :-( nu ben ik weer wat rigs aan het testen waardoor ik de laatste weken geen vis op de kant heb gekregen. Mijn advies is probeer gewoon wat dingen uit en je vind vanzelf de manier om ze te vangen. De vissen die ik heb gevangen varieren tussen de 20 en 33 pond. Hopen dat ik vannacht nog wat vang :-)
Plaats reactie