Karper condities en habitat.


Plaats reactie
Markies Vandewalle
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-07-2013 16:00

01-07-2013 16:42

Beste vissers,

Na 10 jaar niet meer gevist te hebben, hebben mijn vrienden en ik besloten de draad weer op te pikken. Met de nadruk natuurlijk op karpervissen.
Nu is het zo dat ik vroeger toen ik nog in Brugge (BE) woonde een vriend om de hoek had die zijn eigen gigantische vijver heeft op privé domein. Vissen boeit hun echt niet maar ik viste er vroeger constant en heb er meerdere malen schub-, spiegel en boerekarpers kunnen bovenhalen. Nu na 10 jaar pauze kom ik terug en is het plots veel minder. Ik krijg op 1 dag misschien 3 beten en 1 vangst.

Er zit dus wel degelijk nog karper op maar allesinds veel minder. Mijn eerste reactie was, simpel, gewoon karper bijkletsen maar ik wil die beestjes ook niet de dood injagen dus ik dacht eerst de condities voor karpers te verbeten.

Nu kom ik met de vraag naar jullie. Wat zijn de ideale karpercondities voor een vijver?

Welke info hebben jullie eventueel nodig welke ik moet voorzien? De grootte? De Ph waarde? Zitten er roofvissen?

Laat het mij weten en ik voorzie alle nodige info!

Vooraleer ik deze winter karper bij steek wil ik dat deze put een paradijs is voor karpers waar ik nog vele jaren plezier aan zou kunnen hebben.
Zou super zijn moest ik gewoon wat riet ofzo zou moeten planten of een roofvisje bijsteken.

Hier onder alvast enkele foto's van de plas inclusief spiegeltje welke ik vorige week er gevangen heb ;)

Alvast dank bij voorbaat voor de eventuele hulp!



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

08-07-2013 14:33

Mooi om zo'n vijver privé tot je beschikking te hebben. Wat betreft je vraag heb ik geen idee wat je nu echt bedoelt.

Je hebt er 10 jaar geleden gevist, wie weet is hij in de tussentijd leeggevist? of was jouw herinnering aan die tijd wat rooskleuriger dan de realiteit? Zal heus geen rietkraagje meer of minder tegen helpen. :)
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

08-07-2013 17:14

Ik krijg op 1 dag misschien 3 beten en 1 vangst.


Rig aanpassen? Dan heb je misschien wel 3 vangsten in plaats van 3 beten en 1 vangst.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

08-07-2013 17:36

Op heeeeel veel vijvers is een enorme vissterte geweest door de relatief lange winters die we hebben gehad dus dat kan goed de reden zijn dat daar ook minder vis zit dan voorheen.

Wat betreft nieuwe vissen op de vijver zetten dat kan je het best vragen waar je de karpers koopt ( GA GEEN VISSEN STELEN VAN ANDERE WATEREN! )

Lees hier ook een stukje van Ben Scholten ( ook carpboard lid )

http://www.carpfeeling.com/content/1060/default.aspx
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Plaats reactie