Float montage


Plaats reactie
Jeroen VD heuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-06-2013 19:19

24-06-2013 19:26

Hey!,

Ik heb een vraagje over een montage met floatdobber.

Ik heb onlangs een allround werphengel gekocht waar ik binnenkort mee in Frankrijk zal gaan vissen. Ik heb niet zoveel ervaring met vissen en heb heel veel gelezen en opgezocht op internet. Ik heb de hengel gisteren uitgetest met een schuifdobbertje op de lijn.

Het probleem hierbij is er redelijk veel lijn "buiten de ogen" hangt om in te werpen. Ik neem aan dat de gangbare methode om op een diepte vanaf 1.5 meter (?) met een floatsysteem te werken zodat men de lijn bijna helemaal kan opspoelen.

Ik heb er al enkele dingen over gelezen maar ik heb hier nog wel wat vragen over. (hoe bevestig een stoppertje, hoe lood ik uit,...)

Kan er iemand duidelijk beschrijven hoe ik een degelijke floatmontage maak?
verdere tips zijn altijd welkom !

THX!
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

24-06-2013 22:44

Kijk zelf eerst eens op internet rond.
Dit is je eerste bericht op het forum....

http://lmgtfy.com/?q=dobber+montage+
http://lmgtfy.com/?q=float+rig+setup
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

26-06-2013 14:47

ik denk dat je wat termen door elkaar haalt?

als je met een engelse schuifdobber wilt vissen heb je stoppertjes nodig. De stoppertjes koop je in de hengelsportzaak voorgeregen in een pakje. Je hoofdlijn haal je door het lusje en je trekt het stoppertje op je lijn. Dan de dobber (enkel door het onderste oogje dus) en een klein haakje erop vervolgens knijp je er loodjes op tot je dobber nog net drijft (of zinkt op het onderste loodje, net wat je voorkeur is)..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

27-06-2013 15:49

Ben wel benieuwd wat voor hengel je gekocht hebt als je schrijft dat er bij 1,5 meter diepte al redelijk veel lijn 'buiten de ogen' hangt.

Normaal gesproken wordt, als je niet onder of in de buurt van opstakels vist, voor het penvissen een hengel van 3.60 mtr / 3.90 mtr gebruikt.
Plaats reactie