HELP! Hulp bij visvakantie voor beginnende karpervissers!


Plaats reactie
Pamela van Ommeren
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-06-2013 19:38

16-06-2013 20:05

Ik wil zeer binnenkort (binnen enkele weekjes) met mn man op een welverdiende korte vakantie (3 nachten) waar we vooral lekker samen zonder kindjes onze gang kunnen gaan en genieten van de rust, EN samen weer eens lekker uuuuren kunnen vissen! :)

Het Karpervissen trekt me wel, vooral omdat ik het prachtige vissen vind en het me gewoon een hele grote kick lijkt om er eentje te kunnen vangen! :)

Nu zijn er voor ons enkele eisen.. Zo wil ik graag een huisje, hotelkamer of iets dergelijks voor de nacht en voor het ontbijt en waarschijnlijk avondeten.
Ook moet het water goed toegankelijk zijn met de auto of moet het hotel/huisje in de buurt van het water zijn omdat ik lichamelijk niet in staat ben veel te lopen.
Het lijkt mij leuk om eens in een heel andere omgeving te vissen en gezien het huidige Hollandse weer, wil ik graag iets richting zuiden! ;) de Belgische ardennen ergens in Luxemburg leken ons leuk maar verder willen we eigenlijk niet.

Nu ben ik al even aan het zoeken geweest en iets wat mij erg leuk leek is De Moulin de Boiron. Maar de ervaringen hier zijn zo wisselend dat ik erg twijfel!

We zijn geen ervaren karpervissers en ik houd er toch wel van als er wat actie is! ;)

Mochten we toch kiezen voor het karperen willen we nog een leuke karperset kopen voor bij het beetje dat we al hebben..
Qua Aas en voer houd ik ook erg van experimenteren en zelf dingen maken/kokkerellen, dus daar ben ik me al een beetje in aan het verdiepen. Op deze vlakken wil ik me dan ook graag goed voorbereiden voor we ergens heengaan :)

Nu is mijn vraag, hebben jullie tips of adviezen voor mij? Is Moulin de boiron wat voor 2 beginners wat karper betreft en zoja, welke stek dan? of weet er iemand een andere (makkelijke!) plek die aan mijn "eisen" voldoet?
Heeft iemand tips voor deze leek qua karper-set of de manier van vissen?

Alle hulp is welkom! ik leer graag! :)
sjoerd blauw
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-07-2010 14:02

16-06-2013 20:13

Hoi Pamela, misschien is het weddermeer wat voor jullie? Het is niet in het zonnige zuiden maar in het altijd mooie Groningen.

Ik heb zelf niet gevist maar ik weet wel dat je vanuit het vakantiehuisje kunt vissen en te boek staat als een redelijk makkelijk water. Het is natuurlijk altijd leuk als er ook nog wordt gevangen! Zie hier ook een video van Korda welke op het weddermeer aan het vissen zijn: http://nl.korda.co.uk/movies/?id=253
Pamela van Ommeren
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-06-2013 19:38

16-06-2013 20:37

Bedankt Sjoerd!

Heel informatief leuk filmpje! heb er al een hoop van geleerd.. (mn kladblok wordt steeds voller ;) en ik snap er steeds meer van DENK IK! hihi) Ziet er ook zeker leuk uit dus ik ga het even beter bekijken..

In ieder geval vast bedankt voor de tip!
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

17-06-2013 11:26

Op het Ermerstrand (Drenthe) kun je ook prima op karpervissen met de mogelijkheid om het chalet te huren dat op het eiland staat. http://www.ermerstrand.nl Als je minimaal een week of 2 van te voren even contact opneemt met BFP Products in Emmer Compascuum dan kunnen zij je wel vertellen welke boillies het op dat moment goed doen en hoe de vangsten op dat moment zijn.

Ben er zelf vorig jaar september geweest voor 3 nachten.
Pamela van Ommeren
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-06-2013 19:38

17-06-2013 21:01

Bedankt voor de reacties!

We zijn toch gegaan voor het Weddermeer! Samen even gekeken, filmpjes en ervaringen gezocht en goed de plattegrond bekeken en omdat het grote betaalmeer eigenlijk al zo goed als vol was in de midweek dat wij heen willen, gaan we waarschijnlijk alleen achter het huisje vissen..
We hebben huisje nr 51 (http://www.vakantiegevoel.nl/vakantiepa ... grond.html) en dat is eigenlijk het eerste huisje vanaf het grote meer ongeveer en daarom hopen we dat we dus ook de ruimte hebben zonder erg met vissende buren in de clinch te komen ;) (er was niet veel keus meer qua huisjes)

Luxe van een villahuisje en de steiger in de achtertuin spraken me erg aan en zeker ook de positieve verhalen over de vangst! :)

Wie weet bevalt dit zo dat we het vissen toch weer te pakken krijgen en het meer willen doen, dan zal ik ook dat strand eens beter bekijken! :) Thanks voor de tip!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

18-06-2013 09:28

Pamela van Ommeren schreef:Bedankt voor de reacties!

We zijn toch gegaan voor het Weddermeer! Samen even gekeken, filmpjes en ervaringen gezocht en goed de plattegrond bekeken en omdat het grote betaalmeer eigenlijk al zo goed als vol was in de midweek dat wij heen willen, gaan we waarschijnlijk alleen achter het huisje vissen..
We hebben huisje nr 51 (http://www.vakantiegevoel.nl/vakantiepa ... grond.html) en dat is eigenlijk het eerste huisje vanaf het grote meer ongeveer en daarom hopen we dat we dus ook de ruimte hebben zonder erg met vissende buren in de clinch te komen ;) (er was niet veel keus meer qua huisjes)

Luxe van een villahuisje en de steiger in de achtertuin spraken me erg aan en zeker ook de positieve verhalen over de vangst! :)

Wie weet bevalt dit zo dat we het vissen toch weer te pakken krijgen en het meer willen doen, dan zal ik ook dat strand eens beter bekijken! :) Thanks voor de tip!

Ahh voor een beginnende karpervisser is achter het huisje perfect in plaats van het grote betaalmeer. Ik zelf heb ook eens op het grote betaalmeer gezeten waarbij alleen stek 1 en 10 aanbeten krijgen en dat doordat ze hun lijn met voerboot uitvaarde naar de strandjes.. veel plezier en succes
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Pamela van Ommeren
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-06-2013 19:38

18-06-2013 09:47

Na even verder kijken dan mn neus lang is (Ik ben DOL op reviews!) is wel het huisjesnummer veranderd!

Een van de redenen dat nr. 51 ons zo mooi leek was dat t een rustig hoekje is qua huisjes maar vooral ook dat t grote water op de plattegrond uit komt in de rest van het water en dan eerst daar..

Na in een review gelezen te hebben dat dat al jaren dicht is ben ik ff de sateliet geraadpleegd (Thank god for google) en idd, dicht! Dusja, twijfel twijfel.. toch ff gespiekt welke nummers er nog vrij waren en toen ineens bleek nummer 90 vrij, op een hoek, toch bij t grotere deel van het water en niemand aan de overkant wat ruzie met lijnen zou moeten schelen ;) Leek mij qua gevoel een mooier plekje (en voor mij minder lopen naar t winkeltje e.d. :) En hoewel dat gevoel misschien nop waard is toch omgegooid!

Was gelukkig geen probleem dus we gaan t zien!

De eerste inkopen zijn gedaan, en wat dingetjes vernieuwd en bijgehaald en we beginnen er goed zin in de krijgen :)

Van de week nog even aan de knutsel voor een berg eigen boilies, gewoon omdat het kan en ik het leuk vind ;) en omdat we hopen dat NET even anders dan andere de nieuwsgierigheid van de karpers naar ons lekker lokt! Natuurlijk gaan we ook bewapend met mais en tijgernoten en een mooi voertje die kant op..

We gaan er gewoon voor en ondanks ook veel slechte verhalen over weinig tot niets vangen ga ik ervoor om iig mijn eerste karper te kunnen vangen! :)

Ik ben iig al als een echte meid helemaal blij met mn felroze nepmais! hahahahaha
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-06-2013 17:04

Hi Pamela,

Heel veel wisselende verhalen over het Werdermeer en de slootjes langs de huizen. Een vismaat van mij gaat er regelmatig heen en op het meer is alleen maar te vangen als je op het plateau kunt vissen. De rest van het water schijnt als een ware drop off vanaf de kant meteen diep te worden. 10 stekken, die allemaal op het plateau aan de overkant vissen, bereken uw kansen. Als je op het meer gaat, zou ik gaan zig vissen.
-
In de slootjes heeft mijn vismaat echt alleen maar succes met grote voorverpakte mais, van Dynamite Frenzied Feeder Maize heet t geloof ik. Echt al het andere is redelijk kansloos als ik hem mag geloven. Strak, strak strak tegen de overkant aan echt strak tegen de beschoeiing.
-
Have fun iig!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Chee Luiz
Berichten: 117
Lid geworden op: 04-07-2012 16:47

18-06-2013 18:58

Jammer dat je niet op nr 51 zit.. heb me daar vorig jaar scheel gevangen =]
Pamela van Ommeren
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-06-2013 19:38

19-06-2013 09:11

@Marc: Ik ga het proberen te onthouden! misschien even meenemen voor de zekerheid dan!!


@Chee: Echt dat meeeeen je?! hahaha ik nu net juist t huisjesnummer veranderd.. omdat ik echt geen ervaringen van daar kon vinden en ik niet kon zien hoe en wat t water zat..

Nouja, ik denk dat het altijd gokken blijft! Hoop alleen nu nog meer dat we wat gaan vangen anders ga ik dat zeker horen van mn man! :P die had ook wel vertrouwen in 51..

Mag ik vragen waarmee je gevist hebt?
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-06-2013 12:19

Pamela van Ommeren schreef:@Marc: Ik ga het proberen te onthouden! misschien even meenemen voor de zekerheid dan!!


@Chee: Echt dat meeeeen je?! hahaha ik nu net juist t huisjesnummer veranderd.. omdat ik echt geen ervaringen van daar kon vinden en ik niet kon zien hoe en wat t water zat..

Nouja, ik denk dat het altijd gokken blijft! Hoop alleen nu nog meer dat we wat gaan vangen anders ga ik dat zeker horen van mn man! :P die had ook wel vertrouwen in 51..

Mag ik vragen waarmee je gevist hebt?

ik denk niet dat het heel veel uitmaakt in welk huisje je zit, ik meen me te herinneren dat al die slootjes aan elkaar zitten toch? zal ook wel uitgegraven zijn dus in principe overal dezelfde bodem.

Het is idd even proberen waar ze op aassen, dus neem gewoon genoeg variatie mee zou ik zeggen, je hebt vaak wat kleinere voorbewerkte potjes te koop in de hengelsportzaak. (doosje maden, boilies, pellets, hennep, mais, tijgernoten, pellets, basis lokvoer etc. daarnaast kan je ook dingen van de supermarkt proberen zoals sweetcorn, kikkererwten, linzen, tonijn, aardappel, kaas, smac etc)
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Pamela van Ommeren
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-06-2013 19:38

19-06-2013 12:56

Nou de variatie zal wel goedzitten denk ik! :) We nemen idd vanalles mee.. Daar ben ik ook niet zo bang voor.. meer voor niet weten wat te kiezen als we er zitten! haha
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

20-06-2013 10:33

Pamela van Ommeren schreef:Nou de variatie zal wel goedzitten denk ik! :) We nemen idd vanalles mee.. Daar ben ik ook niet zo bang voor.. meer voor niet weten wat te kiezen als we er zitten! haha

gewoon 4 hengels ander aas, en kijken wat werkt of niet
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

02-07-2013 22:48

Heb ook op weddermeer gezeten huisnummer 90. Ik vong overdag zowat niks omdat het 35 graden was (jaja in nl) maar wanneer het afkoelde was het weer raak. heb ook 2 avonden tot 2u snachts gevist en dan 6u weer op. en laatste nacht 12 gevongen met een nachtje in mn tentje achtert huis. intotaal in 4 dagen vissen met 27 karpers en 5 brasems.... Maarja tip voor je; langs de rechterkant vissen aan de bossen.'''



jordy
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

02-07-2013 22:52

Oja ik heb met de eigenaar gesproken van huisnummer 90. (koopwoning achtig ding.) en hij vist er altijd met tijgernoten of mini boillies. Allebei goed mee gevongen maar na 4 brasems maar gegaan naar mini boillies.

Veel succes ! Ik kom over 2 weekjes ook ff langs ;)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-07-2013 06:03

Zo dan.

Ach laat mij maar karpervissen, dat karpervangen is niet aan mij besteed.
It's okay 2 pay
Plaats reactie