Het hoeft niet duur te zijn.......


Plaats reactie
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

23-01-2013 21:23

hallo allemaal,

Het was ergens in augustus en ik viste toen niet zo lang, misschien net een maand (hooguit)
Ik had een karper hengel gekregen van me oom maar ik kwam er maar niet toe om er mee te vissen.
Ik had eindelijk tijd om er mee te vissen spullen gekocht pieper, bollie's,bollie naald enzovoort.
Nou vissen maar en ja hoor wat een kick je eerste run GEWELDIG! Steeds verder oefen en maar blijven vissen en vissen. Weken gingen voorbij en me hengel begon er niet uit te zien top was eraf molen was gewoon k*t, maarja tijdje niet gevist en toen kwam ik een vriend tegen. We zeiden van nachtvissen lijkt ons best leuk gewoon voor de kick. Ik de benodigde spullen gehaald bollie's nep mais met een rooie kleur wist ik veel wat had toen nog was... Maar toen was het zover 10 uur afgesproken om in het Delfse hout te gaan vissen. Nou wij het delfse hout in met alle goeie moed en mooie stek zoeken alles bezet met mensen aan duizenden euro's aan spullen. Eindelijk een mooie plek gevonden ik alles had klaargezet me vriend was er gewoon voor de lol/kick erbij hengel klaar gemaakt en werpen maar me god mag weten hoe ver die kwam. Me nieuwe bollie's gepakt en in het water gegooid met me handen, waarschijnlijk niet eens in de buurt maar goed. De uren gingen voorbij en gewoon lekker op onze stoeltjes gezetten over van alles en nog wat zitten ouwe hoeren. Na 5 uur waren we het eigenlijk wel zat dus langzaam alles opruimen met de hengel nog in het water, ik zeg nou nog 1 peukie en dan haal ik me hengel ook binnen en toen begon het..... me laatste hijs
en ja hoor!!! me pieper en wat een run nog nooit meegemaakt ik me hengel gepakt en aanslaan, me slip open en hij nam maar lijn mee niet normaal. Maar wat een kick zeg ik was een half uur bezig alle tips gebruikt die ik van ervaren karpervissers had gekregen werden toegepast en toen kwam die langzaam mij kant op. Ik kon hem zien eindelijk en ja hoor daar was die dan op de kant ik was door de dolle heen, een super mooie schub(in mij ogen de mooiste). En ik zei tegen me maat zie je haha het hoeft niet duur te zijn om een mooie karper te vangen... 1 hengel 1 pieper zak bollie's en een hoop gezelligheid want daar gaat het toch uiteindelijk om? (foto komt er morgen bij)

mvg,

mart
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

23-01-2013 22:10

Leuk verhaal, en het hoeft idd niet duur te zijn om een karper te vangen, ik ben ook begonnen met een raven knake setje, en ik heb daar aardig wat vissen mee gevangen. Maarrrr.... Na een paar vissen begonnen mijn molens toen al te kraken, de hengels drillden niet lekker, de piepers vertoonde kuren en noem maar op, dus binnen 3 maanden eigenlijk alles vervangen door degelijk spul, en was ik uiteindelijk nog meer geld kwijt ook! Ik zeg goedkoop is duurkoop.
Als je je volledig op het karpervissen wilt storten kan je beter goed spul kopen (maar daar kom je vanzelf wel achter), en goed spul hoeft ook niet duur te zijn! Marktplaats is daar een hele handige site voor :wink: .

Mvg tino
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

23-01-2013 22:45

Overal kan je vis mee vangen.

Mijn eerste molentje was een banx helicon van geloof ik 3 tientjes.

12 jaar later doet hij nog steeds trouwe dienst en heeft 11 jaar geleden een tweelingbroertje gekregen.

Ze ratelen en kraken en de slip kent maar 1 stand.
Te sttak of te los.
Standaard op te los en ik rem altijd bij met mijn vingers.

Tijd voor nieuwe......duidelijk ja al 10 jaar geleden, maar om een of andere reden moet ik altijd lachen om die foei lelijke dingen.
Ik hou er van.

Mijn eerste hengel van een euro of 15 vist inmiddels een vriend van me alweer een paar jaartjes mee.
Een keer nieuwe ogen en een kleurtje en echt weer een leuk hengeltje.

De karper kijkt niet boven water naar wie de meeste euro's heeft uit gegeven aan materiaal
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

23-01-2013 23:12

hahaha nu je het zegt mijn eerste vangst was aan een plastic rood wit hengeltje met plastic molen die gespaart was op spaarzegels bij het tankstation waar me ouders des tijds heen gingen vergeet nooit weer hoe erg die molen kraakte en piepte met me eerste karper haha... maar marktplaats is ideaal voor onze hobby
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-01-2013 07:15

Het kan nog veel goedkoper!!!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

24-01-2013 16:08

een vriend van mij had zijn eerste karper op een gekregen 3 of 4 meter roeitje wat van zijn opa was geweest.

junioren vis wedstrijd toen hier in de buurt zijn lijntje was geknapt ( alleen het haakje er af en een halve meter lijn ofzo )
de dag van de wedstrijd vroeg hij mij een nieuw lijntje te maken hij had ook nog haakjes ik denk wel maat 12 ( MET OOGJE ! ) en een lijn van 22/100 andere had hij niet.
afijn ik dus een nieuw lijntje geknoopt voor hem een lijn en haak en dobber waar de hedendaagse roei visser hoofdschuddend bij zou gaan staan kijken.
ik had hem al verteld waarschijnlijk vang je niet veel meer ze zullen het niet snel kapot trekken.
de 1e van de 2 wedstrijden had hij ook niks gevangen dus dat vond hij niet zo erg.
( ik had ook als enige een hengel die boven de 5 meter uit kwam dus zijn kansen waren nog redelijk met een goede stek ).
en ja hoor hij kreeg ook nog net de stek waar je als roeivisser van een jaar of 10/11 nou juist niet wou zitten , er zat veel te vaak karper
en het was ook nog eens naast een bosje wat half in het water hing.
halverwege de wedstrijd had hij nog niks gevangen en kwam een ander vriendje van hem aanlopen met een worm met het voorstel om die er n te vangen zodat hij misschien wel wat zou vangen want de grote bol brood aan zijn haak leverde geen vis op
( achteraf ook heel lochisch want hij viste de haak helemaal verstopt in een zo hard mogelijk geknede bol wit brood , maar ja hij wist niet beter toen ).
en met de worm een de hk was het snel genoeg raak maar ja hoor natuurlijk een karper die na 15 minuten werken en veel lopen en geluk wel op de kant kwam 67 of 68 cm en daarmee had hij ook nog een de grootste vis van de wedstrijd ( er werd gevist op lengte ) en daarmee dus ook nog een leuke prijs gewonnen.( wel voor mijn neus weg gekaapt maar ik had toch al de 1e prijs voor meeste lengte dus dat was niet zo erg )

persoonlijk had ik mijn 1e karper ook wel zo willen vangen maja je kan niet alles hebben :P

zelf had ik mijn 1e karper al een jaar eerder op een werp hengeltje van 35 gulden ( inclusief molen )
schuif dobbertje om met een schuif montage zo dicht mogelijk bij de grote brasems te komen die midden op de vijver zwommen op dat moment .
ach ja ook best knap als je bedenkt dat het mijn 1e karper was en mijn onderlijn ook maar 16/100 was en ik stond te trillen van de spanning en dat 20 tot 30 minuten lang .

de kwaliteit en zeker de prijs van het materiaal zijn veranderd maar het plezier bij het vangen van een karper gelukkig nog steeds niet ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Plaats reactie