De winter missie.


Plaats reactie
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

17-01-2013 19:19

hallo allemaal,

Ik ben deze winter bezig met een missie een karper vangen. Het begon allemaal toen ik met een vriend die af en toe op snoek vist naar vlemmix hengelsport winkel ging. Nou allemaal hele mooie spullen gekocht vooral karper :). Volgende dag vroeg me bed uit gegaan lekker wakker worden bakkie en een peukie erbij. Langzaam alles gepakt en op me kar gegooit, en wat is het zondag ochtend lekker rustig (dacht ik). Aangekomen op me plek alles klaar gezet, even gekeken hoe mooi de zon opkwam en daar begon het gezeik al. Honden jullie kennen het waarschijnlijk wel.... komt er zo beest hele lieve honden begrijp me niet verkeerd, die eten gewoon even je aas weg. En dan gaat zo baasje zeggen dat ik hier niet mag vissen. gewoon een water in een parkje, maar dat maakt ook allemaal niks uit. Want ik zat lekker in me tentje wat was dat heerlijk zeg. Helaas niks gevangen maar dat maakte niks uit want was het heerlijk. Dag 2: Vol met moed ik naar de waterkant gegaan en alles weer op me kar gegooit. Eenmaal aangekomen alles klaar gezet in de sneeuw, mooie montage. Hengels lagen al in het water (schie/vliet) ik was bezig met me tentje opzetten komt er een vrachtschip... ik dacht nou het water is wel diep genoeg nou MIS!! Ik had wel een paar piepjes verwacht door de stroming, ik verder met me tentje en ik kijk even om en daar zie ik zowat me hengel gaan! Ik als een speer naar me hengel toegelopen en nog maar net weten te redden, alles weer opnieuw gemonteerd en weer vissen. 4 uur gezetten geen piepje niks helaas me voeten werden iets te koud. maar goed vrijdag weer proberen en verder met me winter missie.



mvg,

mart
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

17-01-2013 23:03

hejj mart, welkom.
het is over het algemeen redelijk lastig om in deze tijd van het jaar karper te vangen, helemaal als alles dicht ligt zoals nu.
maar ik zou zeggen gewoon door blijven gaan als je zeker weet dat er karper zit op de plek waar je vist.
mischien en een top loodje iets voor jou ? aangezien je het over vrachtschepen hebt. die monsters trekken zo je hele montage mee, met een toplood kan het ook gebeuren maar is de kans kleiner dat het gebeurt. heel veel succes nog met vissen.

mvg bradley venema
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

17-01-2013 23:28

Welkom hier en succes met het vervullen van je missie :D
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
Martijn Klaassen
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-09-2012 08:56
Locatie: dwingeloo

18-01-2013 08:40

Welkom Mart

Zoals bradley al zegt is het gewoon moeilijker in de winter ,maar de aanhouder wint hoor ;-)
Top lood is een goed idee en maakt de kans zeker kleiner dat je materiaal verliest
Op zich ,als je een beetje oplet kun je natuurlijk ook gewoon ff hengels binnen halen , mochten de vrachtschepen er niet te regelmatig langs komen
Ik zou (aangezien je nog geen aanbeten hebt gehad ) eens even zonder hengels gaan zitten en gewoon de stek bekijken , karper verkast in de winter niet of weinig , ze hangen ook graag bij elkaar , dus mocht er ergens een vis springen , zou het wel eens kunnen zijn dat zijn maten er nog onder zwemmen :-)

al met al blijven proberen ,

Groeten Martijn
T'heet niet voor niks vissen, anders hete het wel vangen
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

18-01-2013 08:53

bedankt allemaal,

voor de reactie's en tips! Die ik ook zeker zal gaan volgen en kijken of dat zijn vruchten zal afwerpen.

mvg,

mart
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

21-01-2013 13:41

Hmm, dan zat jij tussen de Geerweg en de trambrug?
Ach man..Ga toch vissen !!
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

21-01-2013 15:24

jaa dat klopt fred.
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

21-01-2013 16:17

Zo goed als kansloos waar jij zat(s,winters dan)
Je had beter onder de trambrug kunnen gaan zitten.
Houd altijd rekening met boten, zoals je hebt gemerkt.
Nu ligt er toch weer een verspeelde lijn in het water, en als daar nog een boillie
aanzit :(

Vis in het kanaal 1 aan de eigen kant, en 1 die je snel in kan halen met een
naderende boot. De hengel aan de eigen kant, kun je mooi "afvoelen" met je
lood voor een kuiltje en/of een bultje.

De schie is al lastig, al helemaal voor beginners.

Maar petje af voor jou..Ik zag in welke omstandigheden je zat, en je ving niets
maar ....Je ging er wel voor!! :wink:

Succes,
Ach man..Ga toch vissen !!
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

21-01-2013 18:23

hallo fred,

ik verspeelde geen lijn of wat dan ook(gelukkig). Dus dat zit wel goed moest alleen opnieuw optuigen omdat het draad om me molen zat door een vage manier. Niks in het water dus, maar bedankt voor de leuke reactie!

mvg,

mart
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

21-01-2013 18:36

Das goed om te horen Mart!
Graag gedaan :wink:

Winter is een mooie tijd om veel te lezen en informatie te verzamelen.
(rigs,knopen, voer/aas, welke haak waarom enz,enz)
Vissen leer je door...te vissen, maar dat zit bij jou wel goed denk ik.

Succes, en we zien je wel bij vangsten op datum!! :wink:

P.s Als de dooi komt, geef de nootdorpse plassen eens een paar kansjes!! 8) :wink:
(gebruik niet te zwaar lood, zijn namenlijk oude veenplassen)

Gr,Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

21-01-2013 18:39

Ga ik zeker doen fred, morgen proberen bij 't haantje staat op veel wateren aangesloten plus mooie brug. Dus hopen maar.
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
Plaats reactie