Site voor beginners gemaakt !


Plaats reactie
Piet veldhuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-10-2012 22:58

10-11-2012 00:36

Hallo,

Ik heb een site voor beginnende karpervissers gemaakt ! Zeer leerzaam voor de beginnende onder ons.
Dit is de eerste keer dat ik een website maak dus julie mogen ook beoordelen :)


Hier is de site; http://karper-tips.webnode.nl/
Met vriendelijke groet,


Jordy
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

10-11-2012 08:38

Hey mede Groningers.

Leuke site heb er snel ff door heen gescrolled. Alleen..... uuuuhm schrijffouten voorbehouden??

Suc6
Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-11-2012 10:03

idd leuke site ziet er netjes uit man..

en die schijffouten ach ja, het is voor mij niet echt storend ;)

alleen dat je zegt dat jij een gevlochten lijn gebruikt vind ik echt een niet handig want die beginnende karper vissen denkt dan he jordy gebruikt het dus ik dan ook maar en dat is een NOGO, waarschijnlijk heb jij al wat mee ervaring en weet je wel beetje hoe je met gevlochten om moet gaan ook al vind ik 28/100 best dik maar dat ter zijde, maar een beginnende zou ik toch echt met nylon laten beginnen..

en het zou dus zeker fijn zijn om de voor en nadelen van die lijnen te bespreken op je site.

tis maar een tip ;)

ga zo door man.

Gr.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Fred Tegelaar
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2011 22:25

10-11-2012 10:59

Ik denk dat je zelf nog een hoop te leren hebt als je met 28/00 gevlochtenlijn zit te vissen.
2010: 20.9 KG Nederlandse vis
2011: 22.6 KG Franse vis
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-11-2012 11:02

Omdat?
Co Mostard

10-11-2012 14:06

Site voor beginnende KVers en de eerste foto's die je ziet zijn een rodpod met een hele dure vier hengel kit en hele vette varkens :roll: 'Keeping it real' voor beginners dus :D

Overigens wel een leuk initiatief natuurlijk, maar ik vraag me af wat het extra brengt tussen die berg andere sites?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-11-2012 15:45

Fred,

Veel Heineken op :lol:
Piet veldhuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-10-2012 22:58

10-11-2012 19:04

Bedankt voor de reactie's

De afbeeldingen leken mij beter dan een hengel op 2 banksticks. Waar de meeste beginners toch mee beginnen.
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

11-11-2012 17:17

hejj ziet er goed uit.
kom zelf ook uit groningen dus stuur maar eens een keer pb mischien eens samen vissen :)
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

12-11-2012 12:49

Jordy / Piet (???)

28/100 gevlochten lijn voor de penvisserij?
Waar komen al die papegaaien toch vandaan......???

Onderlijnen alleen voor vissen op lange afstand?
Leg uit....?

Zo maar even twee punten die meteen opvielen, heb maar niet heel veel verder gelezen.


Leuk initiatief maar er staan denk ik te veel zaken in die niet kloppen en/of schadelijk kunnen zijn voor de karpers. Ik denk dat we het maken van een website voor beginnende karpervissers maar over moeten laten aan mensen met een schat aan ervaring zodat de beginnende visser in ieder geval met de juiste informatie aan de slag kan.
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

12-11-2012 18:38

Opzich nette website! Echter mis ik wel kopjes als wetgeving, visveiligheid etc.

Dat initiatief ook al eens gehad! Februari dit jaar het domein aangeschaft en een paar maanden geleden begonnen met het "bouwen". Echter ben ik vastgelopen omdat ik het alleen niet zag zitten. Wellicht dat iemand zich wel geroepen voelt om ook te schrijven?

http://Www.karpertricks.nl

Beschouw dit echter niet als spam o.i.d., de site is totaal niet commercieel bedoeld. Zo doen we het voor beginnende, van niets wetende, karpervisser.
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

12-11-2012 18:58

Nette website? Mis ik hier nu iets of hoe zit dat. Een website voor beginnende karpervissers moet als doel dienen de beginnende karpervisser op weg te helpen en te voorkomen dat er fouten worden gemaakt die de vis kunnen schaden. We hebben hier duidelijk te maken met iemand die (nog) niet de benodigde kennis heeft om die op deze manier over te dragen aan een ander. Een initiatief is leuk maar ik denk niet dat dat op deze manier miet worden toegejuigd. Wees ervan bewust dat iemand zonder ervaring, de door jou gedeelde informatie zo maar over kan nemen. Dat zit straks elke beginnende karpervisser met een 28/100 gevlochten lijn te pennen.

Nogmaals, leuk initiatief maar zorg eerst dat je een paar jaar ervaring opdoet en de benodigde kennis van zaken hebt alvorens je deze via een dergelijke weg overdraagt aan iemand met weinig ervaring.
Piet veldhuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-10-2012 22:58

12-11-2012 22:10

Ik heb wat stukjes van andere websites om zo de site al er op te zetten !

Ik ga het zo updaten ! Alle fouten hier even melden A.U.B, want kan ik meer pagina's maken over de regels etc..
Piet veldhuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-10-2012 22:58

12-11-2012 22:14

Geupdated 8)

Als iemand nog wat fouten spot. Graag hier melden :)
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

13-11-2012 11:08

Wat stukjes van andere sites? Zullen de webeigenaren blij mee zijn!

Moeten anderen gaan zoeken naar fouten die jij vervolgens gaat corrigeren? Kom op zeg, begin hier niet aan als je niet voldoende kennis van zaken hebt. Het gaat hier niet om een site voor beginnende kantklossers. Je hebt duidelijk nog niet voldoende kennis om een dergelijke site op te zetten en daarmee is de gezondheid van de karper in het geding.
Piet veldhuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-10-2012 22:58

13-11-2012 16:21

Jeroen,

Ik heb alleen stukjes van van Sportvisserij NL gepakt en op mn site gezet. voor de regels etc.

Voor de rest heb ik niets van andere sites ?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-11-2012 16:36

peilmethode...

http://karpervisser.webklik.nl/page/afs ... #__frame__

Toch ook ergens anders tegen gekomen..,

http://members.chello.nl/tmarapengopie/waar.htm

maar is niet erg, gewoon de rest van de tekst basic houden.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-11-2012 23:38

je bent zelf net een jaartje begonnen met vissen,je weet zelf waarschijnlijk nog geen 3 procent van alles af.
gooi die website maar offline,en ga zelf websites bezoeken om kennis op te doen,dat je gaat pennen met 28/100 gevlochten is al gestoord.
dat is een trekkracht van ruim 25 kilo waarschijnlijk.
penvissen is een bepaalde sport,een alles of niks,een spannende dril hoor je er mee te beleven.

penvissen doe je met veel rek.
in mijn ogen standaard met nylon,dus rek in je lijn,maar ook veel rek met een "parabolische" hengel.
je bent net uit de luiers zag ik op je filmpje,dus stop die website en ga lekker vissen en kennis op doen.

klinkt mischien heel hard,maar dat kan de waarheid wel eens zijn.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-11-2012 17:17

Het feit dat jij penvissen met 28/00 gevlochten bij voorbaat belachelijk vind zegt meer over jou dan over de website waar het hier over gaat.
Net of het voor het drillen uitmaakt of een lijntje 5 of 25kg kan trekken...
Natuurlijk is het niet direct de basisuitrusting die ik een beginner aan zou raden, maar alles heeft zo zijn tijd en plaats en als het er op aan komt zie ik liever iemand te dik vissen dan te dun.

Het mooie aan internet is juist dat iedere debiel die dat wil een eigen website kan maken en informatie kan delen. Keerzijde daarvan is dat lang niet al die informatie van goede kwaliteit is, maar het is aan de lezer om daar een inschatting van te maken en om meer dan één bron te raadplegen. Om deze jongen zo hard aan te vallen terwijl er shitloads aan andere sites met slechte/foute informatie zijn wil er dan ook bij mij niet in. Je stuurt zeker bij elke minder goede site die je tegenkomt ook mailtjes naar de webmaster om de boel dan maar offline te halen? Deze jongen vraagt goedbedoeld om feedback, het is prima om hem aan het nadenken te zetten over dingen, maar de toon die sommigen hier aanslaan vind ik echt te ver gaan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-12-2012 01:40

Ik vind penvissen met 28/100 braid zwaar kansloos inderdaad.
Pleurt dan ook die glas stok aan de kant,en neem een spod/marker hengel.
Dat het meer over mij zegt gaat nergens over.
Ga lang genoeg in dit wereldje mee om hier over een mening te hebben.
Gericht op karper doe ik al 15 jaar,begonnen met korsten en penvissen.
Nu vooral statisch op de grootste rivieren delta van europa.
Nu ben ik natuurlijk een lul die zichzelf groot praat,maar als het meer zegt over mijn visserij,wel hollands diep haringvliet is mijn visserij.maar daar kan elke boerenlul een vis vangen natuurlijk.

Groetjes peppie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-12-2012 01:55

Ik zal het even wat duidelijker uitleggen waarom.
Laat ik het eens onderbouwen,en let op dit is een mening,en mijn kijk hierop.

Dit ging in eerste instantie over beginners.
Wat een beginner allemaal fout kan doen met braid hoef ik niet uit te leggen.

Verder voor de gevorderde of profs,vind ik het nog steeds kansloos.
Want....

Je vist niet met je slip dicht,zeker niet met braid van 25 kilo trekkracht.
Nu ligt er ineens een fiets onder water op je stek.
Een flinke boom stronk,een winkel karretje what ever.
Wel eens nagedacht wat jij met zo'n vis doet?

Je vist 95% onder je eigen kant,je neemt expres een licht hengeltje voor de sport.
Mooiste een glas stok van max 2 pond,liefst nog lichter natuurlijk.
Waarom dan die 25 kilo trekkracht ?

Zwaarder dan 2 kilo trek jij niet eens met je penhengel als je het uberhaupt red !!!
Trek eens een 1,5 liter cola fles de lucht in gevuld met water.
Wedden dat het niet lukt !!!

Waarvoor nogmaals dan die 25 kilo trek kracht ?

Onderbouw jij nu maar eens het hele nut van je braid met pennen.

Want statisch is een heel ander verhaal,dus ik denk dat jij je visserij maar eens onder de loep moet nemen.
Want pennen met 25 kg braid is volkomen kansloos met penvissen
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

01-12-2012 15:09

Inderdaad die foto's van die vieze varkens mogen van mij gerust weg :roll:
Ronald de groot83
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-09-2012 21:08

01-12-2012 16:10

Bas Timmermans schreef:Hey mede Groningers.

Leuke site heb er snel ff door heen gescrolled. Alleen..... uuuuhm schrijffouten voorbehouden??

Suc6
Groet Bas

Schrijffouten voorbehouden Bas?? Brazem is altijd nog met een s
Vrienden kost je vissen.Vissen kost je vrienden
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-12-2012 13:43

@Rik: braid met pennen heb ik zeer goede ervaringen mee in erg wierrijke omstandigheden en ook vooral met oppervlaktevissen. Dat je die penstok dan ook al aan de kant wil gooien voor een marker/spod stok is gewoon debiel, sorry. Het mooie aan een penstok is juist de grote demping, wat erg prettig is als je met gevlochten lijn drilt. Juist stugge stokken en gevlochten lijn zijn een moeilijke combinatie. Maar goed, dat hoef ik jou met je 15 jaar ervaring niet uit te leggen...
Waarom dan 28/00? Heel simpel, dat is een stuk schuurbestendiger dan een dunner stukje braid. Dunne braids met karpervissen, dat zijn pas moordwapens! Een vis trekt ook een 10/00 gevlochten lijntje echt niet kapot op trekkracht, dus daarvoor maakt het niet uit, maar die dunne braid hoeft maar iets te raken onder water, maar de kleinste beschadiging op te lopen en de boel ligt doormidden, met alle gevolgen van dien.
Bij voorbaat maar roepen dat materialen belachelijk zijn getuigd naar mijn mening vooral van kortzichtigheid. Een goede karpervisser kan prima zelf bepalen wanneer hij iets dergelijks nodig heeft.
Dat gezegd hebbende, ik raad beginners niet aan om met braid te vissen. Ik ben alleen niet zo van het leren dat iets niet kan, om dan vervolgens als iemand wat meer ervaring heeft opeens te zeggen dat het wel kan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-12-2012 15:47

@ daaf,

Ik stop met deze discussie,je heb helemaal gelijk jongen.
Plaats reactie