Eerste karperfilmpje' Tips ?


Plaats reactie
Piet veldhuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-10-2012 22:58

04-10-2012 23:21

Hallo karpervissers !

Ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met karpervissen. Nu heb ik eindelijk mn eerste filmpje gemaakt maar wil graag tips van jullie voor betere filmpjes !

Heb mn eerste 'Test' Filmpje gemaakt op een vijvertje waar je redelijk veel (maar wel klein) Vangt (Overloopvijver).
Leuk om daar een filmpje te maken vind ik.

Heb wel wat probleempjes;

Op het filmpje staat tot 1;00 een rode banner in beeld. Dat komt door de 'Gratis' Video bewerker. dus hoop dat iemand een andere weet ! (gratis)
Mijn camera slaat om de 10 minuten op standby dus kan lang niet alle runs op film krijgen !
Mn camera gaat maar 3uurtjes mee dus is het eigenlijk wel verstandig de runs op te nemen ? (om de 30 min ongv 1 run op dat watertje)


Ik hoop tips te krijgen !!

Hier is het filmpje !



Alvast bedankt !


Groeten (Jordy)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-10-2012 14:30

sorry alvast...

1: wat een kutmuziek, vind ik totaal niet bij vissen passen
2: kwaliteit van film is ook om te huilen
3: het monteren en het filmpje zelf ziet er ook erg druk uit + een minuut zwart beeld..
4: vis lekker voor jezelf, en concentreer je liever op het vissen en geniet van de omgeving.ipv die media..

nogmaals sorry Piet / Jordy,maar dit kwam nou eenmaal in me op nadat ik je filmpje en vraag zag.

iig veel succes nog met vissen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2012 14:40

Hallo,

Ik heb 1 tip: Kijk even bij andere mensen die al langere tijd filmpjes maken,zoals Pilaar en Hofman.

Alle punten die meteen opvallen heeft Michel al opgenoemd. Zorg iedergeval ervoor dat je nooit meer dit soort muziek neemt,rustigere muziek en in kortere stukjes,of iedergeval flink zachter in volume dan wat het nu is.

Je kan uiteraard wel dit soort muziek gebruiken,maar dan in korte momenten,en in momenten van de film waarin deze muziek eventueel even past.


Ik zeg niet dat je moet stoppen met filmen,want iedereen zet zijn beleving op verschillende manier vast. Maar kijk even rond bij andere,zoals bovengenoemde.

Succes

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

05-10-2012 14:49

Tja, iedereen die begint zal wat fouten maken, of de muziek fout is weet ik niet is maar wat je mooi vind, zal de generatie van nu wel zijn. Ik had er ook liever wat andere muziek gehoord, iets rustiger in ieder geval. Kwalitiet is inderdaad niet echt super maar goed met de techniek van nu moet dat te verbeteren zijn.
Wat Michel ook zegt ik zou mij meer concentreren op het vissen dan op filmpjes maken, maar goed dat is ook weer een persoonlijke keuze.
Succes, groetjes Ron
Gebruikersavatar
Fred Tegelaar
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2011 22:25

05-10-2012 15:48

Wat een klote herrie..
2010: 20.9 KG Nederlandse vis
2011: 22.6 KG Franse vis
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

07-10-2012 22:45

1, begin eerst met een rustigere muziek.
2, zoek een beter edit programma , begin bv met windows movie maker, later kan je sony vegas downloaden
die is wel niet gratis, maar met een beetje handigheid ... :)
3, zoals al gezegd is, kijk naar andere filmpjes, zoals die van piet vogel.
4, probeer je camera zo stil mogelijk te houden tijdens het filmen
5, als de beetmelder af zal gaan , doe dan een fade-out , dus dat de muziek steeds zachter gaat.
Mvg,
thomas
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

11-10-2012 10:46

na 5 sec al afgezet , wat een kut herrie
Piet veldhuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-10-2012 22:58

11-10-2012 23:24

Volgende keer doe ik wel klassiek muziek :)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-10-2012 08:57

Tips?

Ik ga niets vinden over de muziek, ik heb namelijk een knop 'mute' die ik ook 99 van de 100 keer bij pilaar etc gebruik. Daat is zo smaak verschillend dat ik er gewoon geen mening over wil hebben.

Maar ........ uiteraard heb ik wel tips!

1. Ga niet staan met de karper (om zijn bekkie in de camera te duwen) dadelijk valt hij en dat is niet goed voor de vis.
2. Voor je weer gaat filmen, leer eerst een een karper fatsoenlijk vast te houden. Ik zie alleen maar wokkel vinnen, vingers in kieuwen en nog veel meer waar ik verdrietig van wordt. Ik denk dat de vis er ook wel iets van vind?
3. Waarom wil jij filmen? Heb jij iets bij te dragen aan de educatie van (jonge) vissers? Ik zeg niet dat het niet zo is ... vraag het me echt af.
4. Bedenk voor wie jij dit graag wilt, als het antwoord is voor mezelf ..... dan maakt de rest niet meer uit.
5. Tenslotte ..... zoals ik mijn kinderen ook altijd vertel. Leer kruipen voor je gaat rennen! Dus niet meteen Steven Spielberg willen zijn maar leer eerst de techniek, oefen daarna totdat alles vlekkeloos verloopt en dan echt pas dan een filmpje maken en online zetten.
6. Meer tips? http://www.google.com / http://www.youtube.com beiden met een schat aan informatie
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Victor de Waard
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-06-2010 21:45
Locatie: Sleeuwijk

14-10-2012 00:34

Wat een ontzettend pruts filmpje.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-10-2012 08:57

En wie is Piet dan ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2012 08:19

Dennis,

Eigenlijk ben ik alweer klaar met jou, jij vraagt om tips en die krijg je in grote getale. Sommigen over het filmen maar ook een paar die bijdragen aan het welzijn van de vis. Die negeer jij allemaal gezellig, omdat ze niet in jouw straatje passen. Geeft niets, hoort erbij maar dat maakt wel dat ik jou niet meer serieus neem.

Een laatste antwoord dan maar?

Piet is Piet Vogel, dat stond er maar jij bent ook nog eens te beroerd om te lezen en vervolgens ff te googlen. Piet is een van oprichters van PB en heeft heel veel bijgedragen aan onze kennis m.b.t. karpervissen. Toen jij nog jouw luiertjes bevuilde had Piet al zijn eerste filmpjes op internet staan over het rigs knopen. Anyway, kijk hier eens: http://www.rigsolutions.nl/ en dan bij video's om te zien hoe het ook kan.

STOP met filmen en leer eerst eens een karper goed vast te houden!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-10-2012 16:35

@ Marc,

LOL !

denk dat ie Piet Veldhuis bedoelt.....

TS = Jordy
TS inlognaam = Piet Veldhuis
Dennis vraagt zich denk ik af waarom hij Piet heet als het eigenlijk Jordy is. ( snap je em nog? )
Dennis = niet TS :wink:

Whoeeesaaaa / Zennnnnnnnnnnnnnn

waar is die blauwe helm van je gebleven Marc ? :D

@ Jordy,

je hebt genoeg tips gekregen zo te zien...
doe er wat mee zou ik zeggen, en het laatste waar je naar moet kijken in deze is wel de muziek keuze.

denk dat het belangrijkste is : niet staan met de vis en op de juiste manier vasthouden.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-10-2012 16:46

zelf ook ooit een filmpje gemaakt...

die begon met een libelle die op mn hengel zat, vervolgens een langszwemmende kikker, een vlinder op mn schouder etc. beetje sfeer, beetje natuur, beetje grappige foto`s tussendoor zoals met uitvaren wat niet helemaal goed ging.., paar vissen foto`s, paar stekken foto`s etc.

de muziek die ik ervoor gebruikte is hetzelfde als mn onderschrift. (reggae dus)
een stuk relaxter en ontspannender opgezet.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-10-2012 21:21

Marc is even helemaal de weg kwijt, Michel bedankt. :lol:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

15-10-2012 22:31

Allereerst, hij vraagt om tips, niet om jullie mening. Dus om alleen te zeggen "wat een *** herrie" of "wat een pruts filmpje" vind ik een beetje triest, Viktor en Harold.

Het nummer is inderdaad niet bepaalt geschikt voor zulk soort filmpjes, als je 't als "entertainment" wil gebruiken voor youtube, als je het alleen voor jezelf wil gebruiken moet je dat natuurlijk zelf weten! :lol: Ik zeg niet dat het een klere herrie is, omdat ik zelf ook naar Mr Polska en JeBroer en Nouveau Riche enzo luister. Maar, voor youtube doeleinden zou ik toch een ander muziekje nemen, iets rustiger, hoeft geen klassiek te zijn maar gewoon iets anders dan Mr Polska :D. Ook zou ik, zoals Thomas al zei, een fadeout doen, dus wanneer de pieper afgaat, de muziek langzaam dempen of helemaal uitzetten! In het begin zou ik beginnen met een intro zoals; je naam, plek waar je vist, hoe en met wat en daarna (eigen mening natuurlijk) een beetje van de omgeving laten zien (vertel er anders 'live' in de camera iets over) en misschien van de spullen die je hebt staan, kan me natuurlijk voorstellen dat je de gehele omgeving niet laat zien als er achter je een chemie bedrijf o.i.d staat. :)

Probeer ook als je de vis oppakt iets uit te zoomen zodat je de onthaakmat ziet, geloof me scheelt een hoop gezeik in de reacties :lol: en probeer de vis zo te pakken dat je je vingers nauwelijks ziet! Dit ís misschien een beetje moeilijk als je net begint met het vissen, maar je merkt wel dat de vis, op het oog, er groter uitziet. Vanaf omstreeks 1:18 tot 1:35 en later een beetje, zie ik ook dat de voorste vin(nen) een beetje naar voren (onder spanning) staan, probeer hem ook zo te pakken dat de vinnen mooi 'ontspannen' zitten, zodat de vis geen vinnen kneust. Na 1:35 zie je ook een paar keer dat één of meerdere vinnen achter het kieuwblad zitten, probeer dit te vermijden!

Denk eerst aan het welzijn van de vis voor dat je filmpjes gaat maken alsjeblieft, ik weet dat vis vangen spannend is maar die 'kick' van die vis die je dan krijgt is meestal totdat je hem weer terug laat in het water, als een vis zijn vin kneust of longbladen beschadigt blijft het wel een aardig tijdje (weet niet hoelang, ik ben ook zeer zeker geen karper expert) pijn doen, denk ik!

Leer dus eerst een beetje de kneepjes van het vak, hoe een karper te behandelen enzovoort, en geniet eerst van het karpervissen en de omgeving voordat je echt filmpjes gaat maken! :D

Veel succes Piet (Jordy) :lol:

Piet veldhuis schreef:Op het filmpje staat tot 1;00 een rode banner in beeld. Dat komt door de 'Gratis' Video bewerker. dus hoop dat iemand een andere weet ! (gratis)


Trouwens, Windows Live Movie Maker is gratis, maar niet alle computers hebben hem er al vanaf begins af aan eropstaan, download deze dus even. Als je iets proffesionelers zoekt kan je bijvoorbeeld Sony Vegas downloaden, kijk even of hij op pirate bay staat(weet niet of ik deze site mag noemen, door het anti piraterij gebeuren of iets dergerlijks, anyway, vele providers hebben deze site al geblokkeert maar google even op, ik geloof, banned sites proxy, geloof dat je dan wel wat moet krijgen).
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-10-2012 03:49

Pech aan die anti piraterij.

Google

PirateBay 2

Eerste link is die je moet hebben,en anders de 2e.

Succes!

Maar wat maakt het uit, gast reageert toch niet meer.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

16-10-2012 10:57

http://www.youtube.com/watch?v=sJoLX2uyyTA miss is dit wel een goed voorbeeld ik weet niet hoelang je er over gedaan heb om dat in elkaar te zetten ik ben iig met dit filmpje jaar bezig geweest samen met een maat van mij :P
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2012 08:21

*slaap uit oogjes wrijft, plempsel terugleest, hoofd schudt, vol ongeloof over eigen reactie excuses aan Dennis aanbiedt ...... back to hybernation*

PS, als weer wakker, blauwe helm zoeken doet .......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2012 08:28

Voor de piratebay lovers ...... waarom zou je iets gebruiken dat "illegaal" verklaard is?

Downloaden is nog steeds legaal in NL, neem een progje als grabit en abonneer op de zoek functie. Rechtstreeks uit de newsgroepen, zonder bang te zijn dat Teeven jou binnenkort wekt ipv jouw wekker.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

18-10-2012 08:10

Ik zou je onderschrift even aanpassen. Die blauwhelm waardeert het vast niet als je rotzooi in hem gooit..... :wink:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-10-2012 02:10

Marc Schrikkema schreef:Voor de piratebay lovers ...... waarom zou je iets gebruiken dat "illegaal" verklaard is?

Downloaden is nog steeds legaal in NL, neem een progje als grabit en abonneer op de zoek functie. Rechtstreeks uit de newsgroepen, zonder bang te zijn dat Teeven jou binnenkort wekt ipv jouw wekker.


Waarom een abo nemen als het gratis kan via piratebay, Teeven komt jou echt niet wekken als thuisgebruiker.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Guus Niens
Berichten: 11
Lid geworden op: 18-10-2012 17:32

03-12-2012 15:34

ik heb pas geleden ook mijn eerste filmpje gemaakt.
ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :wink:


grtz. Guus
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

21-12-2012 19:22

Haha Ik vind het wel zwak van iemand op een forum die na wat tegenstrijdig gezeik meteen zwijgt. Komop, ik vind sommige reacties wel een beetje overdreven maar Jordy je vraagt zelf wat mensen van je filmpje vinden. En op kritiek kan je zelf weer bouwen.

@guus, Leuk filmpje vooral doorgaan:), Het moet ergens beginnen. Alleen vind het Riedeltje wel heel bekend klinken haha.. weet niet zo 1 2 3 waarvan maar heb hem al wel eens vaker gehoord.:P

Succes allen
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Plaats reactie