karpervissen Noord groningen?


Plaats reactie
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

13-07-2012 00:32

Hallo ik ben bradley en ik ben nieuw in het karpervissen.
ik vis al een aantal jaar op witvis(wincklepicker) maar dat gaat nu toch wel redelijk vervelen.
nu had ik een aantal vragen, nummer 1: weet iemand misschien mooie plekken in de regio van Bedum,Middelstum,kantens ?
ook wil ik graag weten hoe ik goedkoop aan boilies kan komen aangezien ze best wel duur zijn.
verder hoor ik graag van u en hoop ik snel een mooie karper te vangen :)
Mvg bradley
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

13-07-2012 07:20

Als je heel goedkoop wilt vissen moet je bedenken of karpervissen wel iets voor je is. Als je ziet wat je kwijt bent aan het materiaal en het kleine spul zoals haken enzo.

Als je goedkoop boilies wilt moet je misschien deze zelf gaan maken. Er zijn genoeg winkels die boilies voor 3 of 4 euro de kilo verkopen maar daar is de kwaliteit dan ook naar.
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

13-07-2012 11:14

ik heb al een hengel klaar met een vast lood systeem, daarbij heb ik al 2 pieper en van die steunen verder heb ik ook al het kleine spul al om te beginnen.
vroeg me alleen af wat een beetje goedkope boilies zijn zodat ik mischien daarmee kan voeren aangezien ze bij ons bij ceesbischop bijna alleen maar van die duure kilo zakken hebben.
waar zou ik anders mee kunnen voeren ? ik heb nu 1kg boilies een kg mais particles en een bakje pop ups.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

13-07-2012 16:44

Goedkoper kan wel.

Als ik een paar dagen ga voorvoeren dan voer ik gekookte duiven voeren of pellets. En verkruimde bollen.

Wat het nog goedkoper is, is de plaatsen te vinden waar de vis zich ophoud en aast. Daar heb je beduidend veel geduld voor nodig. Als je dat eenmaal uitgevogeld hebt. Ga jij lekker vissen.

Mvg Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

13-07-2012 17:00

bas heel erg bedankt voor je reactie ik ga er zeker wat mee doen .
maar wat ik graag wil weten is wat zijn de kenmerken dat er vis zit ?
zijn het de bubbeltjes uit de bodem? de kringetjes? er zijn zoveel verschillende dingen die er gebeuren als ik naar het water kijk
:)
mischien als ik wat meer duidelijk heb dat ik er meer mee kan :)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-07-2012 17:02

Wat voor materiaal heb je nu op de kop getikt?

Hengel,jah maar in welke klasse?
Wat voor onderlijn materiaal,en hoe ziet jou systeem eruit,jah vast lood maargoed dat kan ik 80 manieren.

Onthaakmat aangeschaft? Groot schepnet met kleine mazen?

Aas is nog de minste zorg
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-07-2012 17:04

Aasbel plakaten, dus niet een paar bellen maar echt grote plakken met bellen.
Draaiende karper, half uit het water
Springende karper.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

13-07-2012 17:39

ik zal vanavond even kijken naar mijn set up.
ben op het moment op het werk en weet niet precies hoe alles heet.
op het moment heb ik nog geen onthaakmat maar als ik ze vang en gelijk weer terug zet is het mischien voor een korte tijd een oplossing om een natte vuilniszak of iets dergelijks mee te nemen om daar de vis snel op te leggen.
de onthaakmat gaat er asap komen.
net heb ik al wel maar aangezien ik 18 ben en financieel nog beperkt ben is het moeilijk om alles in 1 keer te kopen.
ik hoor graag van u :)
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

14-07-2012 11:48

bradley venema schreef:ik zal vanavond even kijken naar mijn set up.
ben op het moment op het werk en weet niet precies hoe alles heet.
op het moment heb ik nog geen onthaakmat maar als ik ze vang en gelijk weer terug zet is het mischien voor een korte tijd een oplossing om een natte vuilniszak of iets dergelijks mee te nemen om daar de vis snel op te leggen.
de onthaakmat gaat er asap komen.
net heb ik al wel maar aangezien ik 18 ben en financieel nog beperkt ben is het moeilijk om alles in 1 keer te kopen.
ik hoor graag van u :)


Natte vuilniszak? Dat is veel te dun ;) Voor 10 eurie heb je al een onthaakmat beter iets dan een vuilniszak
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

14-07-2012 13:01

Een lege natte vuilniszak zou ik zeker niet gebruiken, omdat deze totaal geen bescherming biedt aan de vis. Zorg
gewoon dat je de beschikking hebt over een onthaakmat en een ruim landingsnet als je gaat vissen.

Als ik in Googlemaps kijk dan is er viswater genoeg in Middelstum en omgeving. Je vindt vast wel ergens een stek
waar je een voerplek kunt maken.

Als je goedkope boillies zoekt moet je eens kijken naar de Martin SB range. 2,5 kg readymades voor 16,95 euro
http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... oducts/011
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

14-07-2012 13:20

Maak gewoon boilies zelf, er zijn zat huis tuin en keuken ingrediënten waarmee je prima ballen kan draaien. maakte ze vroeger zelfs van paneermeel en heb er prima mee gevangen!
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

14-07-2012 17:40

mensen heel erg bedankt voor de informatie heb vandaag langs het water gezeten maar heb niet veel kunnen zien.
maar mensen in de omgeving zeggen dat ze er wel degelijk zitten.
ik zal binnenkort even wat mooie voerplekken maken en kijken hoe het dan gaat.
ook zal ik dan maar snel een onthaakmat aanschaffen :P
groetjes
bradley venema
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2012 23:14

14-07-2012 18:25

Bjorn Schoemacher schreef:Maak gewoon boilies zelf, er zijn zat huis tuin en keuken ingrediënten waarmee je prima ballen kan draaien. maakte ze vroeger zelfs van paneermeel en heb er prima mee gevangen!


heb je mischien nog een recept daarvan ?
zou erg mooi zijn.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

14-07-2012 22:35

Zomaar even een recepetje ergens vandaan geplukt:

200griesmeel.
200maismeel.
200maisbloem.
300sojavet.
100tarwemeel volkoren
fruits of the forest keen karp en lmsb zoetstof

Mensen onderschatten vaak wat je al niet kan met gangbare dagelijkse boodschappen, je kan zoals ik al zei paneermeel gebruiken maar ook bijv. Maismeel, brinta, havermout, zoete zachte mais uit de blender, vogelzaad, ect. Ect. Klopt er wat eitjes doorheen en zorg dat je een mooie middel droge deeg krijgt, balletjes draaien in de hand en koken tot ze drijven.

Het is in het begin even expirimenteren maar als je het door hebt en je gaat er mee vangen wel zo leuk!

Op Youtube kan je ook veel video's vinden over het draaien en koken van boilies, succes!!
Niels Poort
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-06-2010 15:43
Locatie: ergens in grunn

26-07-2012 18:41

Bradley zou jij mij pb kunnen sturen waar dat is? woon zelf in Westeremden.

Gr

Niels
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

30-07-2012 12:06

Bradley ,
ik heb pas met peijenburg ontbijtkoek me eige boilies gedraaid heb er 4 leuke karpers mee gevangen
als ik jouw was zou ik dat ook een keer proberen ,het kost 1,50 euro een hele ontbijtkoek je breekt er een stuk af maak het een beetje nat draai in de hand tot er een mooie bol (boilie) van is gedraaid ,moet hem wel laten uitharden in de zon of sneller is in de oven en je heb een prima aas,je moet wel elke 3 uur je onderlijn controleren of de bol er nog aan zit want hij vergaat na een 3 a 5 uur
gooi er zeker ook nog een handje of twee rond je stek
zou het zeker een keer proberen is aan te raden
ik hoor graag van het resultaat...

Gr Scott
Plaats reactie