de juiste stek


Plaats reactie
Aris de jong
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-06-2012 11:02
Locatie: Brantgum

22-06-2012 11:08

goedemorgen allen.

mijn naam is Aris en ik ben nieuw hier


ik ga morgenavond een nachtje zitten maar nou heb ik een vraag,

ik heb gevoerd een paar meter vanaf een brug om te voorkomen dat ik lijnbreuk krijg
ik heb nog niet zo hele vaak karper gevangen maar toch blijven proberen

maar nou heb ik op dat zelfde watertje nog 2 misschien mogelijke stekken gevonden mijn vraag is.
is het verstandig om vlakbij een gemaal te vissen?(deze is namelijk in dat watertje aanwezig.)
en er is een vistrap aanwezig daar zou ik ook nog wel willen voeren ik kan nu even geen keuze meer maken namelijk de vistrap het gemaal of de brug :P

wie kan mij hier verder mee helpen?
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

22-06-2012 11:27

Aris,

Heb je een idee hoe diep het water is en heb je al vaker karper gezien op één van beide of wellicht beide stekken?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Aris de jong
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-06-2012 11:02
Locatie: Brantgum

22-06-2012 11:37

het diepste punt is 2 meter,er zit zeker karper bij de brug want daar heb ik ze kunnen spotten
bij het gemaal heb ik ze nog niet kunnen zien maar ik heb ook zoiets van als ik ga voeren bij het gemaal en dat ding slaat aan word dan niet al mn voer weggeblazen/gezogen,

de vistrap weet ik pas sinds gisteravond dat ik daar ook bij in de buurt kan komen collega van me heeft me dit verteld,ook daar zit wel karper maar heeft geen idee wat voor bestand er rond zwemt dit gedeelte is rond de 1.20 diep.maar volgens mij met zon vistrap kan het bestand behoorlijk verschillend zijn omdat ze in en uit kunnen zwemmen. ik kan het ook mis hebben?

maar goed ik weet dat er op dat water karper zit ik hou het nu eerst bij de brug. ik ga vanavond nog een keer voeren en denk dat ik ook bij de vistrap ga voeren mocht ik dan statisch niks vangen ga ik bij de vis trap zitten met een pennetje. dit ook omdat ik over een miniscuul dammetje moet lopen wat met behoorlijk wat materiaal niet zon goed idee is :P
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

22-06-2012 13:07

Aris,

Gewoon beide plekken voeren en kijken als je aankomt waar ze zitten.. Misschien zitten ze dan wel op één van beide plekken te azen..

Je hebt een goede insteek dat je gewoon gaat proberen! Dan komen de resultaten vanzelf!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-06-2012 13:18

Zie jij ze ook maar eerst te vangen Hugo ;-)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

22-06-2012 13:44

Haha Leen komt vanzelf ;)

Ik heb gewoon respect voor zijn manier van denken..

Hij denkt na over wat hij wil en doet.. vind ik netjes !
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-06-2012 16:57

Kijk eventjes na wat er voor afstand vanaf de kunstwerken voor dat gebied telt.
meestal is het zo dat je niet binnen de 75 meter stroomafwaarts mag vissen en stroomopwaarts is het 25 meter.

De bekeuring kan heel erg zonde geld zijn.

Op de vistrap is in ieder geval verboden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aris de jong
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-06-2012 11:02
Locatie: Brantgum

22-06-2012 23:22

dan zit ik bij de brug wel goed,ben zonet nog wezen voeren
mocht ik daar geen succes hebben ga ik wel een tig aantal meter bij de vistrap vandaan lopen voeren tegen de rietkraagjes en dan zien we wel

zowiezo bedankt (Y)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-06-2012 06:03

Aris nog een tip, pas wel op het gaat er niet om waar je zit maar waar je vist, dus waar je voert en je aas ligt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aris de jong
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-06-2012 11:02
Locatie: Brantgum

23-06-2012 09:09

dat komt wel goed Douwe vanavond voor het donker word even een paar markers uitzetten zodat ik weet waar ik gevoerd heb en mn lijnen even van een tapeje of stukje gekleurd draad voorzien zodat ik telkes redelijk op de juiste afstand zit :)


heb er zin in!!! verdorie vanmiddag nog even werken van 14:00 tot 22:00 en dan los! :D
Plaats reactie