Een week karpervissen


Plaats reactie
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

10-06-2012 21:18

Hoi ,
Nog 2 weekjes school te gaan en dan eindelijk 2 maanden vakantie , wat willen zeggen dat ik toch erg veel aan de waterkant te vinden zal zijn !
Nu wil ik in het begin van de vakantie toch ook ergens een weekje aan een stuk gaan vissen.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik heb echt geen idee hoe ik het het best ga aanpakken.
Andere aassoorten , voorvoederen zodat de eerste dagen ook al effectief kunnen zijn? , veel voederen of niet , ...
Ik heb zelf al aan het denken geweest om een week op voorhand elke dag wat van een bepaald aas over heel de put te verspreiden zodat de vis het aas al goed kent en dan de eerste dag dat ik ga vissen ergens in een hoek vissen en deze hoek eens goed vol te voeren aangezien karper toch wel houd van veel eten op 1 plaats , en aan gezien het een week is het voedsel toch sowieso op die dagen word opgevreten.

Dus eigenlijk vraag ik wat tips qua aas etc. , niet qua materiaal etc.

Alvast bedankt. :D
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

11-06-2012 14:38

Gewoon vissen zoals je altijd doet, met het aas waar je normaal ook succes mee had.
Voorvoeren kan maar hoeft niet aangezien je een week lang wilt blijven. Neem wat verschillende popupjes mee, doen het vrijwel overal goed maar smaak/kleur kan verschillen per water.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2012 18:55

Ik zou sowieso niet een week op één stek gaan vissen maar om en om afvissen en aanvoeren. Kies drie stekken en je kunt iedere avond twee stekken aanvoeren en ééntje afvissen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

11-06-2012 19:30

Sven , ik weet niet hoe jij vist , maar ik vis met 2 lijnen elks op een andere stek , dus dan best 4 stekken kiezen en 2 stekken aanvoeren en 2 bevissen?

En wat dan als die ene stek pak nu op nacht nummer 1 echt lekker loopt?
Dan ook gewoon aan de drang weerstaan en op de andere stek leggen ?

Nog een extra vraagje voor de rest trouwens :
- Gewoon over het algemeen , 'savonds , als ik aan de vijver aan kom , gooi ik mijn lijnen in en laat ik ze gewoon heel de nacht liggen , en ik haal 'smorgens mijn lijnen meestal even in om het aas te verversen enzo om dan terug tot de middag te vissen , is dit goed of niet?
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2012 19:45

Michiel,

Ik weet niet over wat voor een water jij het hebt maar ik praat over rivieren, kanalen en grote putten. Geen vijvers. Verkassen, voeren, verkassen, voeren. Daarmee bedoel ik niet je haakaasje 15-50 meter verderop leggen vanaf dezelfde plek.

Het is een manier van vissen die je moet liggen, anderen vinden het best om met minder vis op een plek te blijven hangen. Minimale spulletjes en een boot helpen je wel..

Om op je andere vraag te antwoorden:

Daar is ook geen vastigheid voor te geven. De één zweert bij herwerpen om de twee uur, een ander laat het aas 48 uur liggen. Als ik met een wateroplosbare vismeelknikker vis op een water met steur zou ik hem bij elke piep herwerpen bijvoorbeeld. Die dingen trekken een snel zachtwordend aasje er zo vanaf.

Er zijn geen dingen die 'moeten' of niet 'moeten'. Je hebt immers meerdere hengels, dus waarom niet verschillende dingetjes proberen.

Vaak volstaat een twee-drietal bolletjes met de pult of pijp op je visplekje in de hele vroege ochtend (zeg nu een een uur of half 5) en herhaal dat elk uur. Niet meer dan die twee of 3. Herwerpen zou ik dan laten.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

11-06-2012 19:59

Ik heb het over een put van een 50 op 30 meter ofzo , is misschien wel beetje anders als rivieren etc. :lol:
Ik vis op deze put ook niet meer echt met een bol , heb vorig jaar een jaar lang niets gevangen en ben dan in de carptackle-shop eens gaan informeren over het water en zij zeiden om geen bol meer te gebruiken , dat het erg zwaar gedresseerd was.
Dus nu zou ik echt nog niet weten met wat ik ga vissen..

Ik denk wel dat ik die week eens ga voeren met een mix voor de vaste stok , aangezien m'n vader hier toch wel verstand van heeft en dit erg goed kan 'werken' op de bodem en een goede 'wolk' kan crëeeren, dan nog een goed aantal tijgernoten in de mixer duwen en er bij onder draaien en wat maïs en/of hemp bij gooien.

Ik wil eens met een echte smaakbom vissen in plaats van die bollen die wat geur afgeven maar voor de rest niets doen.
Ik zal uiteraard wel wat brasem vangen maar liever 5 brasems en 1 karper dan helemaal niets.
Veel brasem zit er toch niet op.

En mijn motto is : Vis , lokt vis ! :D
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

12-06-2012 09:30

Een week lang vissen op een putje van 30 bij 50 meter ? Ik vis zelf statisch (en dan niet met bollen, maar met particles of smac), maar ik vraag me af of dat succesvol gaat zijn.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-06-2012 09:50

Een liter maden kopen en een emmer hennep.
Je PENhengel pakken en in een ochtend die vijver aflopen/afromen.
Kun je de rest van de wek je tijd en energie steken in een groter water en daar ervaring opdoen.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-06-2012 11:26

Michiel, op zo'n klein dressuur putje zou ik niet gaan voorvoeren, ik zou super instant gaan vissen.
Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor 12 mm voorgeboorde pellets aan de hair in combinatie met een pva netje met kleinere pellets. Om de twee, drie uur verversen en voor in de nachtelijke uurtjes 15 mm boilies of pop-ups(geel,pineapple).

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-06-2012 23:07

Wat ik zou doen, inderdaad niet voorvoeren met de pen een stek uitkiezen en constant kleine hoeveelheden maden en hennep bijschieten.

Kan met een kattepult of met een kleine voerpijp die de witvisser gebruikt.

Als er geen resultaat is binnen een uurtje verkassen en herhalen, dan terug naar de vorige stek want er ligt natuurlijk voer.

De hennep is hoofdzakelijk bedoeld om door het geluid wat dat maakt de vis nieuwsgierig te maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie