blanken


Plaats reactie
jeroen bruinsma
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-02-2012 22:04

27-05-2012 17:18

hallo. zullen jullie mij mischien kunnen helpen? ik blank nu al 110uur ik voer een week van te vooren en mn vismaat vangt ze wel en we doen niks anders met de montage! maar dit is niet het eerste jaar zo dat ik erg slecht begin maar dit jaar duurt wel heel erg lang. mijn systeem is tube met saftiy clip. met 100gram lood en onderlijn van 14cm zelfgeknoopt en haakmaatje maatje 6 wat kan ik hier nog aan verbeteren of anders kunne doen? met vriendelijke groet jeroen bruinsma
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

27-05-2012 18:33

Zelf ook al gehad, vooral op wateren waar de vis vaste zwemroutes heeft. Als jullie altijd samen vissen kan het goed zijn dat je vismaat de vissen afblokt op zijn stokken, of zijn stek is gewoon veel beter.
Ik zou zeggen, vis run om run maar dan blijft het probleem dat enkel 1 stek productief is. Een nieuwe stek zoeken of wat meer opschuiven in de richting van waar de runs komen kan een oplossing zijn.
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

28-05-2012 17:52

Krijg je aanbeten maar haak je ze niet?
Is er geen enkel verschil in de laatste meters voer, voertaktiek en haakaas?

als dit zo is is het erg vreemd dat je maat ze wel vangt en jij niet. Wissel bijvoorbeeld om de sessie van stek of vis gewoon run om run zoals hier boven al werd gezegd.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-05-2012 18:38

Run om run vissen moet je willen, ik zou het niet doen.

Het is een slechte vismaat als hij zijn stek vasthoudt en jou geen kans geeft als hij toch al dan niet bewust blokt.
De volgende sessie of dag moet hij gewoon van stek wisselen, anders geef je hem maar ontslag. :D

Ik denk echter dat jullie ook op elkaars lip zitten te vissen.

Ga dan verder bij elkaar weg zitten, minder gezellig maar beter voor het vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

01-06-2012 14:26

Of ga eens alleen heb je meer ruimte voor jezelf :wink:
Jum jum vissie!
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

01-06-2012 15:45

Ja ik ken het. Vorig jaar zaten we met een maat te vissen aan een plas waar ik ze ving en hij niks.
Raar want mn boilie lag +- 3 meter naast die van hem.
Zelfde haken en aas, montage..Enigste verschil was het lijn ( hoofdlijn ).
Ik had gevlochten lijn van 0.17 hij had nylon van 0.35, zou het ???? ik weet het niet.

Maar na 3 vissen te hebben gehaakt in 1 week, gevraagd of hij op mijn stek wilde zitten ( dus 3 meter ).
Hij bleef het daar volhouden tot ik tegen hem zei dat ik ergens anders ging zitten en hij mijn stek kon overnemen.
Dagen later ving hij er wel 1 en ik nog 2.

Waar het aan ligt ?? Verschil was toch echt alleen de hoofdlijn. Misschien toeval ? Geluk ?
Maar ik zou zeker wel een keer vragen aan je vismaat of jij daar een keertje mag zitten en anders is het gewoon zoals eerder gezegd een slechte vismaat die jouw niets gunt.

Je kunt ook kleinere boilies proberen, dus ipv 20mm een 15mm of een popup..je moet er wel iets aan doen, dus zoveel mogelijk uitproberen.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

05-06-2012 19:18

Het verschil was dus niet alleen die hoofdlijn maar ook de 3 meter.
Het lijkt niks maar kan onder water een wereld van verschil zijn. Heb het zelf ook meegemaakt afgelopen week in mijn 48uurs sessie. Alle runs kwamen van ongeveer 1.5 vierkante meter op de rest van de put verschillende plekken aangedaan met mijn tweede hengel maar helemaal niks. Uiteindelijk heb ik de tweede hengel in de buurt van de eerste gelegd ik schat ook een metertje of 3 er van af maar dit leverde nog steeds niks op. Terwijl hengel 1 toch om de 8/9 uur ging lopen en bleef lopen.
Plaats reactie