het lukt me niet om te vangen HELP


Plaats reactie
Jeremy Ramesar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-05-2012 23:16

22-05-2012 23:46

hallo allemaal,

ik ben sinds kort aan het vissen op karper.
ik viste eerst met een vriend in een soort slootje waar we met mais en kaas viste. (vastlood systeem)
hij ving 4 karpers op een dag. daarna ben ik het een paar keer gaan proberen maar het lukte mij niet om er 1 te vangen.
nu heb ik een andere vijver gevonden waar ik karpers heb zien zwemmen. en waar niemand vist. er zit aan de zij kante veel lelies.
nu ben ik van plan om daar te gaan vissen. met mais en scopex boilies.

nu is mijn vraag hoe kan ik het, het beste aan pakken op een water waar niet word gevist. voor voeren?
is het juist makkelijker om daar te vangen of juist niet??

en welke boilies zijn goed om mee te beginnen??

groeten Jeremy.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-05-2012 08:51

Als je ze ziet:

Kattenbrokjes of broodkorsten.

Voor de rest, niet snel opgeven. Het heet karpervissen en niet karpervangen tenslotte. Of het makkelijker is om ze daar te vangen, ik durf dat niet te zeggen. Voorvoeren kan nooit kwaad, maar langer dan een dag of twee zonder een poging te wagen zou ik niet snel aan beginnen op een nieuw water.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-05-2012 09:04

En daar dan niet meteen heel veel gaan voeren ook, dat schiet niet op. Met een paar handjes op verschillende plekken beginnen en dan idd net wat Sven zegt na twee dagen eens gaan vissen en kijken wat er gebeurd.

Ik zou overigens met boilies en wat grof gekruimelde boilies gaan voeren...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

23-05-2012 16:22

al het begin is moeilijk en karpers zijn niet de makkelijkste vissen om te vangen.
ff een paar punten:

- maak een mooi voertje (verkruimelde boilies, hele boilies, minipellets, mais en eventueel wat hennep)

- zorg voor wat mooie maar simpele onderlijntjes, kijk gewoon even op het forum rond er is genoeg over te vinden.

- kies de juiste stekken uit en zorg dat er wat voer ligt (niet te veel!!!)

als je deze punten een beetje naloopt moet er toch wel wat te vangen zijn. ik vis ook nog niet zo lang op karper en weet dus prima hoe dat begin verloopt :lol:

meestal ging ik (en nog steeds) vissen op wateren waar wel mensen vissen, zo kun je leren van de andere vissers.
ook is het handig om dit forum een beetje door te spitten, daar leer je ontzettend veel van.

je spreekt nu over een water waar je eigenlijk niets vanaf weet, kan leuk zijn maar ook erg lastig dus hou dat in de gaten. het mooie van karpervissen is dat je vaak niets vangt maar dat als je vangt de voldoening des te groter is.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

23-05-2012 17:37

je zegt zelf dat er nooit wordt gevist? dan is het zeker geen heel moeilijk water de vissen kunnen natuurlijke schuwheid vertonen maar vissen die voor het eerst worden voorgesteld aan een boilie zeker met 3 keer voorvoeren met 2 handjes bollen per stek, want het is klein water toch? maar het komt nu toch aan op je rigs en systeem, zorg dat je een goeie rig hebt, begin gewoon basic met maatje 8 en een scherpe haak stukje krimpkous kan je buigen of line alignertje maken, snap je dit niet? ga dan eerst even wat lezen over rigs dit vergroot je vangkans best veel, je kan ook even peilen, dieptes obstakels en wat voor soort bodems, weet waar je op vist, toch? zachte bodem iets langere rigs en liefst wat lichter lood om inzakking in de modder te verkomen, liefst een modern systeem zoals hit en run of van pietvogel shocker systeem zoek eerst even rond observeer je stek en het water, en vis met liefst zo klein mogelijke boilie 15 mm is goed! maar zoals al gezegd wordt probeer het is pennend of korstend ofso dit kan op zo'n 'vijver' meestal erg goed!kan ook honde brokke maar dit kan je ook bij het observere doen op een warme dag (zoals nu :o ) strooi wat brood en kijk wat er gebeurt, nou dit is een groot stuk... :lol:
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

23-05-2012 18:58

Lennart Zoeter schreef:en vis met liefst zo klein mogelijke boilie 15 mm is goed!


beter vis je niet met boilies. pak gewoon mais of duivenvoer. dan heb je ook nog kans op witvis en weet je gelijk wat er allemaal rondzwemt. ook heeft het een prima instant response op karper
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2012 12:26

@ TS,

daarom heet het ook vissen en niet vangen :wink: :D
en dat is maar goed ook!
gewoon doorgaan , vallen en opstaan

@Lennart,

zit je nou tegen jezelf te zeggen dat je niet met boilies moet vissen ? :o :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

24-05-2012 12:51

@ Lennart

Dan heb je ook kans op witvis? Zit je daar op te wachten dan als karpervisser?
Beter vis je niet met boilies? Wat is dat nu weer voor een uitspraak?
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

24-05-2012 19:46

hij kan gewoon met boilies vissen is geen probleem, als hij met mais/duivenvoer wil vissen zou ik eerst maar is gaan pennen om het witvis bestand te kunnen schatten, ik denk dat hij het het best zo simpel mogelijk te kunnen houden, of er nou mais of boilies worden gebruikt als aas ligt aan het witvis bestand, maar de rigs van cm 15 zit je wel goed voor de normale bodem, liefst soepel materiaal, inlinelood ook simpel te montere, goeie rig en het je kan vange op zo'n vijver

denk ik....
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

28-05-2012 17:58

Soms is het zo dat de vissen moeten wennen aan een niew aas als boilies terwijl je op mais wel gewoon kunt vangen, zeker omdat het nog een vrij maagdelijk water is (zoals de topicstarter zegt). Het kan natuurlijk zijn dat het vroeger veel bevist is maar nu niet meer, in dat geval zouden boilies prima moeten werken.

Een ander voordeel van mais is dat je ook witvis kunt vangen, voordeel. Zeggen de meesten dan, ja ik vind dat een voordeel. Op die manier kun je goed in kaart brengen wat er verder nog rondzwemt.
Misschien dat de meesten er nee tegen zeggen maar ik vind een zeelt een mooie bijvangst hoor.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

28-05-2012 18:25

lennart.
ik vang zo vaak witvis op een 20+ boilie.
soon brasem heeft er echt geen moeite mee.
ik heb wel eens gezien dan een brasem 2x20mm bol gepakt heeft
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

31-05-2012 18:24

toch heb ik altijd het idee dat witvis beter word gevangen op particles dan op boilies. tuurlijk zullen ze ook wel boilies eten maar minder dan dat ze mais oid eten.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Thom Klazema
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-11-2010 19:01

31-05-2012 18:45

Ik heb laatst 3 nachten gezeten en maar 1 karper gevangen het komt vaak genoeg voor dat je niks vangt maar daar leer je van. Ik zou zeker boillies gebruiken en niet veel voeren , maak meerdere stekken.

@Lennart: Brasem op 35mm gebeurt mij regelmatig.

Succes Jeremy ;)
Plaats reactie