drijvend vissen


Plaats reactie
joris brekveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-05-2012 16:09

08-05-2012 22:20

ik heb een vraag over het vissen met de korst want wanneer kan je het best vissen met korst?
kan je ook vissen met de korst als je de vissen niet goed ziet?
en het materiaal.

groet joris
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

08-05-2012 23:50

Oppervlakte vissen kan het best vanaf het eind van het voorjaar, de gehele zomer tot het najaar. Als het nog vroeg in het voorjaar is kan je het beste de uurtjes pakkken als de zon recht boven je staat, en de karper de oppervlakte opzoeken om op te warmen.
Als je de vissen niet ziet kan je ze prima naar de oopervlakte lokken. Ik vind dit zelf makkelijker met kattebrokken. paar goeie handen strooien en geduld hebben. Op een water waar ze dit niet gewend zijn kan het wat gewenning vergen van de vissen, maar meestal komt dit vrij snel goed.
Mocht je activiteit zien, gooi dan niet meteen in, maar laat de vissen vertrouwen krijgen in je brood of brokken, en eventueel voedselnijd toenemen tussen de karpers. Dan zal je ze een stuk makkelijker vangen!

Succes!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
joris brekveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-05-2012 16:09

09-05-2012 07:38

Edwin van Gemeren schreef:Oppervlakte vissen kan het best vanaf het eind van het voorjaar, de gehele zomer tot het najaar. Als het nog vroeg in het voorjaar is kan je het beste de uurtjes pakkken als de zon recht boven je staat, en de karper de oppervlakte opzoeken om op te warmen.
Als je de vissen niet ziet kan je ze prima naar de oopervlakte lokken. Ik vind dit zelf makkelijker met kattebrokken. paar goeie handen strooien en geduld hebben. Op een water waar ze dit niet gewend zijn kan het wat gewenning vergen van de vissen, maar meestal komt dit vrij snel goed.
Mocht je activiteit zien, gooi dan niet meteen in, maar laat de vissen vertrouwen krijgen in je brood of brokken, en eventueel voedselnijd toenemen tussen de karpers. Dan zal je ze een stuk makkelijker vangen!

Succes!



hoe bevestig je die kattenbrokken aan je haak en welk merk kattenbrokken. want
als je ze dan op je haak wil doen vallen ze er toch snel van af??
groet joris
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

09-05-2012 10:12

Koop in de viswinkel een zakje rubber baitbands en hair extenders
Het elastiekje maak je vast in de haakbocht(gewoon door elkaar lussen en aantrekken, ik gebruik vaak mn boilienaald om em er doorheen te haken).
Nou komt het, ik gebruikt altijd tom poes variantjes, die hadden een gaatje in het midden, 3 of 4 op het elastiekje en en de hair extender om het op hun plek te houden(die steek je ook in de gaatjes zodat ie niet uitsteekt).
Maar de variantjes zijn vernieuwd en hebben geen gaatje meer en drijven minder goed... Ik heb er zelf nog geen goed alternatief op gevonden, gelukkig heb nog wat van vorig jaar.
je kan natuurlijk ook het elastiekje om een wat grotere honden of kattenbrok doen die drijft. Op deze manier blijft je haak iig altijd vrij om genoeg vlees te pakken en uberhaupt goed te haken.
Je kan natuurlijk ook willekeurige kattenbrokken strooien om de actie los te krijgen en met brood vissen...
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Plaats reactie