skarp voerboot en trend micro voerboot


Plaats reactie
paul van dijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 11-03-2012 18:02

19-03-2012 15:59

hallo
ik heb een skarp voervoot maaar als ik hem steeds uitvaart
komt die vast te zitten tussen de motertjes omdat ik de lood en de rig in de voerbak doet er zit wek zo hook release op maar weet niet hoe dit werkt met dat puntje ik vist altijd met schuiflood dus wil graag weten hoe ik dan me haak moet bevestigen
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Jorick Wolfs
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-02-2010 12:52

19-03-2012 19:44

Paul ik heb een aantal berichten van je gelezen en wat ik daaruit op kan maken is, is dat je een beginner bent.
Lijkt me daarom ook niet verstandig meteen zoveel te investeren in voerboten en andere luxe spullen.
Beter begin je op een simpele manier met karper vissen.
Leer goed in gooien, zodat je wat gevoel in je hengels krijgt.
En kunt voelen wat er met je lood gebeurt.
Leer je eigen rigs knopen.
Het geeft mij vaak vertrouwen.
Qua aas.. hou het simpel proberen is goed maar teveel veranderen kan je vis kosten.
Dit zijn mijn gedachte, doe ermee wat je wil ik hoop alleen dat het helpt
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

19-03-2012 20:13

paul van dijk schreef:hallo
ik heb een skarp voervoot maaar als ik hem steeds uitvaart
komt die vast te zitten tussen de motertjes omdat ik de lood en de rig in de voerbak doet er zit wek zo hook release op maar weet niet hoe dit werkt met dat puntje ik vist altijd met schuiflood dus wil graag weten hoe ik dan me haak moet bevestigen
alvast bedankt


Lijntje strak(ker) houden tijdens het uitvaren, want met schuiflood en de hookrelease gaat niet. Is ook een onding die hookrelease als zeg ik het zelf.

En of tie werkt die hookrelease.. wat dacht je van proberen, want zoveel mogelijkheden zijn er toch niet..
(Tip is om de haak eraan te bevestigen bevestigen en hoe tie loskomt ..... linkse stokkie naar beneden doen wellicht...)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-03-2012 10:03

Hallo,

ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt, maar ik heb zelf 100000x met de skarp uit gevaren met schuiflood in het bakje en heb nog nooit de boot op de lijn vast gekregen..

heb je wel de beschermkappen op de schroeven gezet??

zo niet dan zit er maar 1 ding op en dat is een ander lood systeem gebruiken.

Ook zou ik als ik jou was als beginnende visser inderdaad eerst leren werpen en eigen onderlijnen maken met verschillende lood systemen.

Succes!

owja die hookrelase is makkelijk gewoon haakje om dat staafje heen leggen en varen als je op de plek ben even het hendeltje van de zender naar rechts of links ;).. alleen je lood loopt dan wel weg van de boot dus die zou ej moeten veranderen met een loodclip of een inline lood die je vast zet op je wartel..
Oja joh!!!
Plaats reactie