nieuwe spullen


Plaats reactie
roy van kessel
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-02-2012 20:01

22-02-2012 20:58

Beste mede visser,

Sinds een goed jaar ben ik besmet geraakt op het vissen op karpers door een goede vriend van. Ik stond toendertijd bij hem aan de waterkant terwijl hij een mooie run kreeg zo aardig als hij was mocht ik de vis binnenhalen. Sindsdien ben ik verkocht!

Ik heb toen bij vlemmings eerst een 'beginsetje' gehaald en ben daar mee beginnen te vissen, met als resultaat al aardig wat karpertjes. Maar natuurlijk streef ik er naar mezelf te verbeteren, met een beetje hulp van vrienden. ik heb het vaak met hun over hengels, rodpodz piepers noem het maar op.

Nu ken ik deze gasten erg goed en de een loopt met een bepaald.merk weg e
n de ander ook. Helaas is het nu dan ook zo dat ik als beginneling de bomen door t bos niet meer zie. Graag daarom ook jullie hulp.

Ik wil op dit moment graag het volgende aanschaffen.

2 delkim ev plus
4 banksticks 50 cm

Hengels wil ik op een later moment halen, dit omdat ik student ben en ik af en toe ook van een lekker biertje hou.

misschien vragen jullie nou af waarom 4 banksticks? dit omdat op de plaats waar ik graag vis wat verder uit elkaar wil vissen en zodoende denk dat ik dit beter kan bereiken met banksticks. Rest me alleen de vraag nog kan ik de delkims eventueel in de toekomst draadloos maken?

Graag jullie hulp.


2 Delkim ev plus
2 Banksticks 50 cm
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

22-02-2012 21:27

De delkims kan je draadloos maken doormiddel van tx blokjes.Maar daar komt wel bij dat ze 7 tientjes nieuw kosten.Dan kan je denk ik beter weer die delkims verkopen en txi plus aanschaffen.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
roy van kessel
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-02-2012 20:01

22-02-2012 21:56

Maar die piepers zijn toch wel goed? Ik heb nu de piepers die in het beginsetje zaten. meen dat deze 5 euro per stuk kosten en kan alleen de hoogte en volume instellen.

En vissen jullie met banksticks of een rodpod?
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

23-02-2012 02:17

die delkims zijn perfect.En een rodpod vind ik totaal overbodig,behalve als je op steigers vist of op kades.Banksticks is veel lichter en mobieler en minder zwaar als banksticks.Ik heb banksticks van 5 euro en doe er al jaren mee.Rodpod heb ik ook en gebruik ik 1 tot 2x per jaar als ik naar frankrijk ga.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
roy van kessel
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-02-2012 20:01

24-02-2012 15:57

Hartelijk dank voor je antwoordt
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

25-02-2012 02:00

Ik zelf viste hele tijd met banksticks maar omdat ik nu op plekken vis waar de grond gigantisch hard is en de waterkant snel afloopt is ook in het water plaatsen geen optie. Daarom gebruik ik tegenwoordig een rodpod maar anders gaat mijn voorkeur ook zeker uit naar banksticks!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-02-2012 02:19

Ik zet mijn hengels ook in het water met bankstick.

Heb te maken met een dijk vol stenen van een meter of 4 hoog en steil.
Moet er wat voor over hebben.

;-)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

25-02-2012 19:45

zou 2 verschillende lengtes nemen voor je banksticks (is gemakkelijker om overal je hengels in goede staat te plaatsen
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

26-02-2012 15:35

Ben ik de enige die het raar vind dat de topicstarter zich als eerste druk maakt over zijn banksticks en optonics?

Voor die 65-70 euro per delkim zou ik mijn geld eerder investeren in fatsoenlijke molens.

Gr, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

26-02-2012 20:50

Wie zegt dat ie die nodig heeft?
Misschien heeft ie wel basia's of aero techniums.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

26-02-2012 20:57

Alles in de openingspost wijst erop dat er as we speak nog steeds met het raven beginsetje gevist wordt, nietwaar?
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

26-02-2012 21:02

Overigens, de Delkim EV + kun je draadloos maken, wordt wel een duur geintje. Een fox txr setje kost tweedehands al snel 120-140 euro. Maar het kan dus wel.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

26-02-2012 21:19

Ik ben het eens met Philip. Banksticks en piepers waren het laatste waar ik me zorgen om maakte.
Hengels en molens zijn echt de must. En meer als 50meter zou ik mijn hengel niet van mij af zetten (persoonlijk) want voor dat jij die afstand heb gerend kan jij je vis al kwijt zijn (tell me if i'm wrong). Die zender gebruikte ik altijd als ik lag te snurken, zodat ie over mijn eigen geluid heen kon.

Natuurlijk ieder zijn eigen mening. Als ik jou was zou ik lekker wat pils meenemen aan de kant. Goedkope bankstick met leuke betaalbare piepers of marktplaats. Maar met goeie hengels molens en tuig.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

26-02-2012 23:23

Ev piepers zijn zeerzeker prima optonics. Ikzelf zou als ik jou was om mij heen kijken of ik voordelig een draadloos setje van fox of delkim op marktplaats kon vinden. Mocht je voorkeur uitgaan naar piepers die niet draadloos zijn dan lekker de ev kopen.
Ik heb zelf met een aantal types fox piepers gevist en sinds 3 jaar met delkim piepers. Beide merken hebben mij nooit teleur gesteld.

Voor de bovenstaande posts over molens en hengels. Ik neem aan dat iemand die student is zijn prioriteiten prima kan stellen en blijkbaar meer tevreden is over zijn hengels en piepers(waar al meerdere karpers mee zijn gevangen) dan over zijn piepers.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

26-02-2012 23:37

Met alle respect, maar molens en lijn zijn in mijn ogen even belangrijker. Ik ben ook student en ik kan die link kennnelijk wel leggen. Vreemd argument!

Het zal maar gebeuren, x2 molen van 9.95. Lijntje erop van 5 euro voor een volle spoel. Bij de eerste de beste vis springt de kinkende kutlijn van je kutmolen af. Met dat je iets te fanatiek binnen haalt breekt je hendel af en blokkeert je slip. Een doemscenario, dat is zeker waar! Maar de kans dat dit met deze combinatie gebeurt is groter dan bij 2 okuma powerliners met shimano technium oid opgespoeld. Ben je hetzelfde geld kwijt als voor 2 delkims.

Maargoed, het zal wel aan mij liggen. What the fuck kan die karper nou boeien, als ik maar een lekkere harde krijg van mijn piepers..

Heb zelf overigens wel delkim EV+
Hoor ik er nu bij?

De groenten
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

27-02-2012 00:07

Philip Du Puy schreef:Met alle respect, maar molens en lijn zijn in mijn ogen even belangrijker. Ik ben ook student en ik kan die link kennnelijk wel leggen. Vreemd argument!

Het zal maar gebeuren, x2 molen van 9.95. Lijntje erop van 5 euro voor een volle spoel. Bij de eerste de beste vis springt de kinkende kutlijn van je kutmolen af. Met dat je iets te fanatiek binnen haalt breekt je hendel af en blokkeert je slip. Een doemscenario, dat is zeker waar! Maar de kans dat dit met deze combinatie gebeurt is groter dan bij 2 okuma powerliners met shimano technium oid opgespoeld. Ben je hetzelfde geld kwijt als voor 2 delkims.

Maargoed, het zal wel aan mij liggen. What the fuck kan die karper nou boeien, als ik maar een lekkere harde krijg van mijn piepers..

Heb zelf overigens wel delkim EV+
Hoor ik er nu bij?

De groenten


Dat de molen en hengel aan bepaalde eissen moeten voldoen vind ik net zo goed. Maar in deze kwestie is de topicstarter blijkbaar niet gebaard bij nieuwe hengels en molens, maar geeft hij meer prioriteit aan piepers en steunen.

Waar je bij wil horen begrijp ik overigens niet en ik ga hier verder niet op in.

Verder denk dat de topicstarter niks heeft aan onze discussie, maar meer aan adviezen over piepers en steunen.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

27-02-2012 00:22

Je roept maar wat. TS vraagt om advies, ik geef hem advies.
Verantwoord advies geef ik hem. Ik kan ook zeggen, koop matrix banksticks buzzerbars etc met stabalizors en delkim Txi + incl. Ontvanger, dat zullen je maatjes cool vinden!

Of is het verboden om advies te geven? Zolang TS niet ontkent dat hij met andere molens vist blijft mijn advies van toepassing. Die x2 hengels zijn misschien slap als een zwabber en rete dik, maar breken doen ze niet dus dat kann ook wel ff wachten.

Nou, ik ga nog ff rukken op ss3000'tjes met ingeklapte hendels en dan slapen. De groeten!
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Plaats reactie