shimano alivio of abu garcia enticer pro carp?


Plaats reactie
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

07-09-2011 22:17

Hallo,

Ik ben al een tijd aan het rondkijken voor een 3 delige hengel omdat ik met transportlengte onder de 1.30 meter wil blijven.

Na al eerder een topic te hebben geplaatst ben ik gaan kijken naar de shimano alivio hengel 3 delig.

Nu kam ik er nog eentje tegen van abu garcia die hieronder staat. Die shimano's heb ik er 2 voor 117 euro en die abu garcia 2 voor 65. Dus interessanter qua prijs, maar hoe is de kwaliteit? Ik betaal liever wat meer dan dat ik weer snel iets nieuws moet kopen.

http://www.goedkopervissen.nl/Abu-Garci ... _5114_8130

http://www.hengelsport-shop.com/guppy/n ... %20pcs.htm

Ik hoor graag iets terug zodat ik mijn besluit handiger zal kunnen gaan maken. Alvast bedankt!

Groeten Dirk
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

08-09-2011 09:39

Wil je per se 2 hengels kopen, en zoja wat had je gedacht er maximaal aan uit te geven ? Twee hengels voor 65 euro zou ik in ieder geval niet eens naar omkijken, dat kan haast niet goed zijn. Goedkoop = regelmatig duurkoop.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

08-09-2011 16:18

Nee ik bedoel ongeveer 50 euro per hengel. Ik wil er liever wel meer geld aan uitgeven maar ik ben net 17 en geef mijn geld ook nog aan andere dingen uit en ik heb natuurlijk geen vet maand salaris zodat ik even alles van fox kan gaan kopen....helaas

Maar die alvio sprak me wel aan. Ik wil er trouwens wel 2 want mijn oude hengels zijn beide aan vervanging toe, vroeger viste ik op van alles dus had ik 2 feeder hengeltjes maar daar ben ik nu dus niet blij mee.
MVG Dirk
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

08-09-2011 16:49

Dus voor 100 euro 2 hengels, en dat 3-delige is een must i.v.m. vervoer gok ik ?

Ik raad aan om sites als marktplaats en de aanbodsectie op dit forum eens door te spitten. Daar komen best wel eens sets voorbij, die iemand anders wegdoet i.v.m. upgrade/beëindigen hobby, waarbij de hengels nog in prima staat verkeren. Je kunt je dan net iets betere kwaliteit veroorloven, al zal het wel lastig zijn om een 3-delige karperstok te vinden helaas.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

08-09-2011 17:06

Ja ongeveer 100 euro 120 kwam ik dan uit met versturen. Ik ben al naar goede 2e hands sets aan het kijken geweest want het nieuwe is er na een week toch van af al ben je er netjes mee.

Maar het is lastig om dat te vinden met een 3-delige hengel. Vandaar dat ik toch maar naar nieuwe hengels ben gaan kijken en kwam ik bij de alivio uit omdat deze in mijn budget paste.

Maar ik wil op korte termijn 2 hengels dus is dat wel een optie. Met vervoer is dat handiger omdat ik geen foudraal wil hebben van 1.80, ik moet op de fiets want bij ons thuis willen ze me niet steeds wegbrengen :x

Ik keek eerder naar telescoop hengels maar daar ben ik vanaf gestapt. Wat een gedoe als je die op het einde in gaat pakken, heb schrik dat de ogen afbreken met het in elkaar schuiven en hoor dat de actie nog minder is dan een 3 delige.

Groeten DIrk
MVG Dirk
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

08-09-2011 17:34

het vervoer met een 1.80 foudraal is echt geen probleem hoor gewoon over je schouder gaat priema. ik denk dat het makkelijker is om hengels van 2 delen te vinden voor 50 ps.
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

08-09-2011 17:46

bart loman schreef:het vervoer met een 1.80 foudraal is echt geen probleem hoor gewoon over je schouder gaat priema. ik denk dat het makkelijker is om hengels van 2 delen te vinden voor 50 ps.

Absoluut, afgetuigd nog makkelijker als opgetuigd, alleen moet je die molens dan weer ergens in mee nemen (fietskar?)
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

08-09-2011 19:04

Ja dat moet wel kunnen maar ik vind dat niet prettig, ik moet ook nog los mijn onthaakmat meenemen en een koffer dus ik wil ook niet verongelukken :lol:

Maar een 3 delige hengel moet toch gewoon wel kunnen, het is lastig zoeken maar mijn voorkeur gaat er toch naar uit.
MVG Dirk
Plaats reactie