Voorvoeren hulp


Plaats reactie
Mark Fleumer
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-07-2011 23:31

04-09-2011 22:21

Hallo,
Ik heb een aardige sloot achter mn huis liggen en sinds juli dit jaar ben ik daar begonnen met statisch vissen. Dit ging een tijdje prima ik ving wat leuke polderschubs zonder al te ingewikkeld te werken. Afgelopen tijd gaat t wat minder dus ik wil wel wat nieuws proberen! ik heb uiteraard al n boel gelezen op t forum maar had nog wel wat vragen.
Ik wil graag wat gaan voorvoeren dus ik heb een aantal vragen:

1. Drie dagen voorvoeren goed plan?
2. Particles, boilies, pellets of combinaties?
3. Hoeveelheid?
4. Regelmaat, vaste tijden of juist niet?

Dan nog wat specifieke eigenschappen van de sloot.

- Polder
- Diepte ~1 meter
- Bodem is zachte modder ong 20/30 cm
- Breedte ong 7 meter
- Overkant rietkraag

Elke reactie waar ik ook maar iets aan heb is welkom!

(En nee ik ben niet lui maar vind het zonde om van mn studenten inkomen onnodig geld weg te gooien ;) )
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

05-09-2011 00:52

Halo,

ik heb zelf ook met de zelfde vraag gezeten.
zelf vis ik op een sloot van 13m breed en 1,5-2M diep.
het voorvoeren zelf is niet erg lastig. zelf deed ik in het begin precies drie dagen van tevoren. maar naarmate begin je dat zelf aan te passen.bij mijn water zitveel witvis dus ik laat partikles liever achterwege. dit hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. het is wel stukken goedkoper aangezien je 20kg kippenmais voor 10euro kan krijgen, en dus ook meer kan voeren. ook is het beter dat je breder voert i.p.v. smaller. dus bijv. beter 15 bolies verdeeld over vijf plekken dan over twee plekken. zo kun je voedselnijd creeren voorbeeld: karpers zwemmen in groepen, als er een karper rond,zwemt die eenbolie uitprobeerd en het lekker vind gaat hij op zoek naar meer, dus de andere vissen wordenninieuwschierigc en proberen het ook. op het laatst gaan ze als het ware als gekken op het aas af om het te krijgen. als je hiermeewatgaatspelen en stratechisch te werk gaat kan hetzelf zover komen dat je de eennaar de ander vangt.

ook is het naar mijn ervaring handig om een hengel links en rechts te leggen. dit omdat ik vaak meemaak dat de vissenvan een kant komen(verschilt soms welke kant) en zo kun je ontdekken welke kant. nog een voordeel is dat als je op de ene hengelvis vangt dat dat niet ten koste gaatvan de vissen die bij de andere zwemmen.

misschien wijk ik wat vanje vragen af, maar mocht je meer willen weten kun je mij een p.b. sturen.

p.s. sorry voor de typfouten, dat komt omdat ik met de telefoon typ.

gr. Robert
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-09-2011 02:43

constante hengel druk is hier denk ik het probleem.
minder vissen in die sloot.
Maar zo en dan wat voeren kan gen kwaad, en dan af en toe vissen
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

05-09-2011 22:41

Idd hengeldruk is ook snel van toepassing bij zulke wateren.
Bij mijn sloot word heel veel gevist en op plekken waar veel , vaak mensen zitten worden ze ook minder snel gevangen. Hierdoor is mijn stek ook bedorven. Doordat iedereen er ging zitten.

Tip, zoek een stuk verder op en maak een plek waar het gras nog niet is platgelopen. Dan weet je ook dat er geen mensen zitten en dus ook geen hengeldruk is. Dit kan voor de nodige vissen zorgen.

De hoeveelheid van het voeren hangt er van af hoeveel vissen er rond zwemmen. Lastig te ontdekken, maar te veel voeren is niet goed. Je kunt het beter rustig aan doen. Dus als je 3 dagen van te voren gaat , gewoon eens proberen met 750gram-1kg per dag (mocht je dat teveel vinden kun je het minder doen) mocht je veel vissen vangen, naar elke vis weer een handje voer er bij gooien. Zo houdt je de vis actief.

Naarmate kom je er zelf wel achter wat het water kan hebben kwa voeren. Je kunt ook met minder beginnen als je denkt dat het beter is.


Succes.
Mark Fleumer
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-07-2011 23:31

06-09-2011 02:35

Bedankt in ieder geval voor de tips ik ga vanaf volgende woensdag maar is proberen en dan kijken wat het me oplevert dat weekend!

Dan laat ik e stek nu in ieder geval maar even met rust en richt ik me komende vrijdag op een andere mooie (nieuwe) plek in de zaanse polder :D
Gebruikersavatar
koen dunnink
Berichten: 58
Lid geworden op: 25-10-2011 11:47

28-10-2011 11:47

En heeft het nog wat opgeleverd?
Plaats reactie