Nieuwe stek


Plaats reactie
danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

30-08-2011 16:18

hallo allemaal,

begin dit jaar toen ik nog vaak op snoek viste in een kolk bij mij in de buurt zag ik op een dag een groepje karpers zwemmen van ongeveer 5/6 stuks. nu ik op karper vis herrinnerde ik mij die plek weer en vroeg ik mezelf af hoe ik daar nu het beste kan beginnen met vissen? heeft iemand tips of ideeën? alsvast bedankt!

mvg danny
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

30-08-2011 17:10

gewoon eventjes proberen, karper zit er nu sowieso dat weet je.

Je kan pogingen wagen door gewoon op de bodem, met de pen, en aan de oppervlakte te vissen. gewoon veel proberen tot je er een vangt, wissel van systemen, aas en stek. Voer eens voor en observeer eens een middag. Zo leer je het water kennen zodat je later meer kans hebt om je vissen daar te vangen. :wink:

MVG
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

05-12-2011 20:49

Ligt eraan hoe groot het water is, als het groot is voer er dan een paar keer. en ga er gewoon vissen. blank je de 1e keer, niet opgegeven maar ga er minder/meer voeren of misschien vaker. nadat je de 1e karper er hebt gevangen weet je hoe je het moet aanpakken.
een x blanken hoort er gewoon bij.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

06-12-2011 13:39

zolang je ze kunt zien zwemmen is het vrij makkelijk, voeren en observeren!!
jaag je ze weg, geen nood, uurtje later zullen ze waarschijnlijk wel terug zijn.

zitten ze bovenin bij mooi weer neem dan hondebrokken of brood, zitten ze op de bodem, blikje mais of handje bollen.

probeer van te voren een paar dingen te weten te komen:

zitten ze elke dag op dezelfde stek of alleen in het voorjaar of najaar?
alleen s'ochtends, s'middags of s'avonds?
bodem of oppervlakte?

maak gebruik van het feit dat jij ze ziet!!
thom van hattem
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-12-2011 14:42

11-12-2011 15:00

hey allemaal,
ik vroeg mij af of er toevallig iemand bekend is met karpervissen in en rondom Tiel.
ik ben namelijk net pas begonnen met karpervissen maar heb alleen nog maar gevangen in vijvers met een hoog aantal uitgezette karper.
heeft iemand een goed idee of een mooie plek waar ik kan leren karpervissen in de echte natuur?
alvast bedankt! :D
Plaats reactie