vissen met deeg


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bram de groote
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-07-2010 17:24
Locatie: tiel

29-08-2011 23:08

hallo ik lees wel eens wat op het forum over vissen met deeg
en ik dacht er laatst aan om het eens te gaan probeeren maar wat ik alleen wil
weeten is als je een paar meel soorten hebt hoe kun je daar een goed deegje van maken
door alleen water toe te voegen lijkt het mij dat het deeg niet stevig is en zo op lost in het water dus vroeg ik me af
wat doen jullie om een goed deegje te maken?
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-08-2011 09:32

Bram je zou gewoon een boilie mix aan kunnen maken met eieren. Een gedeelte draai je gelijk boilies van en de rest neem je mee om mee te vissen of om je boilie heen te kneden. Let dan wel op de houdbaarheid. Verder kan je al heel makkelijk een deegje maken van witbrood met water eventueel wat vanille suiker of andere toevoegingen. Je kan het zo gek niet verzinnen of je kan er wel een deegje mee maken.
marc buijs
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-09-2011 21:51

21-09-2011 22:07

hoi Bram:
neem een pakje roggebrood, verkruimel het met de keuken hakmachine.
doe er twee eetlepels stroop bij en bijv 1 eetlepel chocolade pasta oid
2 zakjes vanillesuiker
Lekker kneden plakt als de ziekte maar met de keukenmachine gaat het niet.

Daarna doe je steeds wat maizena er bij totdat het de juiste kneedbaarheidsfactor heeft. Moet als stopverf aanvoelen. is het te hard geworden, weer wat water er bij doen.

evt. kan je varieren met gemalen hennep, of je kan ook een zak Bix zeugenvoer voor varkens kopen ff licht nat maken laten weken dan verkruimelt het prima. \etc.
Je kan er langs de waterkant zo op de haak/hair zetten. Ik vis er ook statisch mee, gaat ook prima. stuk goedkoper dan boilies. lkkr voorvoeren

ik ben benieuwd naar je vangsten! Laat je het weten?

marc
Gebruikersavatar
bram de groote
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-07-2010 17:24
Locatie: tiel

22-09-2011 19:36

bedankt voor de tips maar nu heb ik nog een vraag vis je met deeg onder de pen of gewoon aan een losse lijn
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

29-09-2011 10:32

bram de groote schreef:bedankt voor de tips maar nu heb ik nog een vraag vis je met deeg onder de pen of gewoon aan een losse lijn


deeg kun je zowel statisch als met de pen vissen alhoewel met de pen vaak veel leuker is en net zo effectief eigenlijk

zelf vis ik het liever met de pen omdat een deeg nogal snel van de haak gaat en vaak ook brasems er niet vies van zijn er er als de kippen bij zijn om het als eerste van je haak te trekken

ook een voorn(tje) of iets dergelijks speelt nogal vaak met je deeg omdat ze het niet weg kunnen krijgen maar wel heel interresant vinden ruiken/smaken.

kortom statisch kan je er wel mee vissen maar zelf doe ik het niet om zo beter bij te kunnen houden hoeveel (kleinere) vis er al met mijn deeg in de weer is geweest , en ik dus nie zeg een half uur met een lege haak zit te vissen .



verder tips voor je meel :
-speculaas/kruidnoten deeg super effectief vaak en blijf heel mooi op de haak zitten
-gewoon een brooddeegen daar wat nesquik ( of chocolademelk poeder van een andere fabrikant ) bij gooien kost weinig maar je krijgt wel veel vis op je stek
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
bram de groote
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-07-2010 17:24
Locatie: tiel

19-10-2011 20:35

marc buijs schreef:
ik ben benieuwd naar je vangsten! Laat je het weten?

marc

ik heb het nu al een paar keer geprobeert maar nog geen sucses maar ik laat het wel weten als het lukt
Plaats reactie