Voeren


Plaats reactie
mikey lub
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2011 18:13
Locatie: Enkhuizen

21-08-2011 13:54

Hallo,

Ik wil gaan voorvoeren in een haven wat in verbinding staat met het ijselmeer.
Me strategie is 3 kilo mais en 250 gram boilies elke dag, en dat dus 4 dagen.
Ik wil dan op de 4e dag gaan vissen, maar wat kan ik dan het beste doen? gewoon ook weer 250 gram boilies en 3 kilo mais en dan met een snowman erop vissen, of gewoon een klein beetje erbij gooien?
Ik heb nog nooit voorgevoert dus ik vraag hierbij aan jullie of dit een goede strategie is..
En hebben jullie nog tips voor het voeren?

Gr Mike
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

21-08-2011 17:12

Ik vis quasi nooit met boilies, maar een haventje aan het Ijsselmeer, slechts 3 dagen voorvoeren met een beperkte hoeveelheid voer, ik acht het redelijk kansloos.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-08-2011 17:17

kansloos? waarom? zo beperkt vind ik de hoeveelheid voer niet.
Maar om antwoord te geven op de vraag. Ik zou tijdens de sessie iets minder voeren, bijvoorbeeld een kilo mais en die 250 gram boilies. Als je dan goed gaat vangen, voer je bij.
Persoonlijk zou ik met alleen boilies voeren, of in de zomermaanden met tijgernoten. Mijn ervaring is dat de vis snel genoeg heeft van mais, en dan gaat die 250 gram bollen je niet helpen.

mvg martijn
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

21-08-2011 17:26

Er zit heel veel brasem op het ijselmeer,

Ik zou het zo doen


Duivenvoer kost niks als je mazzel hebt 12 a 13 euro voor 20 kilo

Eerste dag 3 kilo duivenvoer

2e dag 3 kilo duiven voer en 250 gram boilies

3e dag 2 kilo duivenvoer 750 gram boilies

en de 4e dag als je gaat voeren slechts 1 kilo duivenvoer en 1,5 kilo boilies,


Als je dan echt vis wilt hebben werkt dit denk ik het beste vooral mais haalt een hoop brasem en winde naar je stek,Duivenvoer en boilies staat al een stuk meer garant voor karper

Als je dan echt weinig last van winde ne brasem wilt probeer je duivenvoer is pittig te maken

Veel succes
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

21-08-2011 17:36

je gaat voor duiven voer ipv van mais terwijl op duivenvoer ook zwermen brasems afkomen?

gewoon lekker doen zoals je het zelf wilt gaan aanpakken!! en je kant er met een snowman op vissen en ook gewoon met mais of met bollen!! en owja ik zou inderdaad de 4de dag zou ik inderdaad ook voor een 1 kg mais en 250 gram bollen gaan en bij een aanbeet weer voeren

mvg stefan
mikey lub
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2011 18:13
Locatie: Enkhuizen

21-08-2011 18:31

Hee jongens, bedankt voor jullie reacties :D
Ik ga morgen beginnen met het voeren, ik ga elke dag 3 kilo mais voeren en 250 gram boilies, en als ik ga vissen 1 kilo a 500 gram mais en 250 gram boilies en als ik goed vang voer ik meer bij..
Ik laat het jullie nog wel weten hoe het is gegaan.

Gr Mike
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

21-08-2011 20:25

stefan broks schreef:je gaat voor duiven voer ipv van mais terwijl op duivenvoer ook zwermen brasems afkomen?

gewoon lekker doen zoals je het zelf wilt gaan aanpakken!! en je kant er met een snowman op vissen en ook gewoon met mais of met bollen!! en owja ik zou inderdaad de 4de dag zou ik inderdaad ook voor een 1 kg mais en 250 gram bollen gaan en bij een aanbeet weer voeren

mvg stefan



Ik denk alleen mais toch een stuk meer.

Je zou ook alleen boilies kunnen proberen en dan aanvullen met pellets,


Wil je de witvis ontlopen doe dan een pittig ingredient in je duivenvoer chillie hennep zou ook wel willen denk ik
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

29-08-2011 10:51

Als er veel brasem zit zou ik het alleen bij boilies houden, mais en duivenvoer heeft dan weinig zin denk ik.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-08-2011 12:14

Jups

Zou het niet doen,al die particels en dergelijke! beetje geld erin pompen voor de boilies gaat je meer kansen op leveren. Je moet er wat voor over hebben.
Op groot water zijn de concentraties witvis zo groot dat je met de boilie al genoeg ellende KAN hebben,laat staan mais/duivenvoer.

Als je op groot water vist,moet je er rekening mee houden dat de inverstering in voer en tijd hoger is dan op een kanaal/afgesloten put.

Hierbij wil ik niet zeggen dat mais/duivenvoer altijd slechte uitkomst bied,maar de kansen zijn wel beduidend hoger als zonder.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Colin Biemond
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-08-2011 18:43
Locatie: Zwijndrecht

31-08-2011 18:57

Het is op elk water heeel verschillend dus kan er niks gezegd worden over hoeveelheid etc..
maar het feit dat met het witvisprobleem kan je beter niet met particals voeren!
Maar ook is dat mogelijk want ik heb hier ook een watertje daar moet je eeerst ff door de witvis vangen en de karper volgd dan wel;)
succes maat!
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

05-09-2011 22:53

Ik heb zelf slechte ervaring met mais en bollies,
Ik ben er achter gekomen dat je de verhoudingen een beetje op elkaar moet afstemmen. Het water bij ons stikt van de brasem en te veel mais voeren lokt al gouw brasem aan.

Ik heb eens gedaan met mijn maat 50% voer van elk. dus 50% bollen en 50% mais
Dit heeft naar mijn ervaring (op ons water) veel meer nut om brasem tegen te gaan en toch niet al te duur te vissen.

Op dezelfde stek zat mijn maat ook. Hij voerde 20 kg kippenmais en 3kg bollies,
Dit zorgde er voor dat hij de ene naar de andere brasem vong en zo hadden ze rond de 40/50 brasems binnen 24 uur.

Dit is mijn ervaring. Ik weet niet echt hoe het op andere wateren zit maar bij ons werkt wat minder mais en meer bollen erg goed. Puur bollies is toch de uitblinker.

Groet,
Robert v/d Heide
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

19-09-2011 18:26

gewoon vangen die bakken perfecte strategie mike. oja ik heb het je verteld lul .ga nou maar gewoon vissen in plaats van teveel lullen op het forum :wink: .mvg mkok
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

19-09-2011 18:29

joow mike je hebt al 3 maanden( pb
open hem
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

20-09-2011 21:37

sander..

ik durf bijna met 100% zekerheid te zeggen dat jij zoetemais uit blik bedoeld!! als hij zoveel gaat voeren heeft hij hoogstwaarschijnlijk een zak mais gekocht van 20 kilo. dit is heeft het zelfde effect op die deurmatten als duivenvoer hoor.. en in duivenvoer zit zelf ook mais dus krijg je ze er alsnog op!! veder hoeft het helemaal niet erg te zijn om een flinke emmer mais te voeren om veel vis op je stek te krijgen.. want je hoeft het natuurlijk niet op percies op je stek te kiepen waar je wilt gaan vissen toch?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-09-2011 00:01

Gooi liever 20 kg bollen neer in 2 dagen dan 20 kilo mais,zeker deze tijden

Alleen het voorjaar durf ik het wel aan,alleen niet te veel ook en vis dan buiten de stek single
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

21-09-2011 06:04

Ben het met de andere eens dat 3kg maïs en 250gr boilies errug weinig is, vooral op zulk groot water....
Leg die hoeveelheid maar eens op de grond, dan snap je wel dat het niet veel is, d'r hoeft maar een karper (of een schooltje brasems) over te zwemmen en het is weg.
Zou minstens drie dagen lang 25kg maïs en 10kg boilies erin dumpen om een beetje kans te maken op het IJsselmeer.
Ik zou wel de combinatie maïs met boilies doen omdat de brasems daar zo groot zijn dat ze je knikkers ook met gemak opvreten, dus hopen dat de karpers je voorplek eerder vinden ipv de brasems en de meerkoeten en duikeenden.
Heb weleens een duizendtal meerkoeten en duikeenden op m'n voerplek gehad op het IJsselmeer, was er ziek van..... Was nogal een grote Voercampagne :( dus hou ook effe rekening met de diepte van je stek om die hufters weg te houden ;)
Veeeel voeren dus! Met zulke kleine hoeveelheden ben je kansloos op zulk groot water of je moet mazzel hebben met een passerende karper...
Succes op dit taaie water! Het heeft mij tot nu toe erg vaak op m'n bek laten gaan, maar blijft me trekken.
Groetjes Bart
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-09-2011 07:10

Wat beter is, is afhankelijk van de portemonnee. Lievere koekies bestaan niet, als ze bestaan is meer beter.

Als je vis hebt gevonden, is het allemaal niet zo moeilijk, dan is de genoemde hoeveelheid meer dan voldoende.

Het is meer hoe je die mais voert, dat is vele malen belangrijker. Kieper je het emmertje zo om, is de kand dat het de bodem niet haalt best reeeel

Laat die bollen achterwege en voer ze in 1 keer de dag voor je vist. De mais? Zoveel als je kan/mag 20 liter is niet erg enne maak / koop die bollen van een redelijk formaat 30 mm of zo.
It's okay 2 pay
Plaats reactie