Waar blijven de karpers!?!


Plaats reactie
sven van hattem
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-08-2011 05:59

20-08-2011 06:09

hallo mensen,

vorige week ben ik begonnen met vissen. Nu heb ik zo'n 25 uur aan de waterkant gezeten van een vijvertje waarvan ik al van veel mensen heb gehoord dat het een makkelijk watertje is. Dit leek me dus een mooi watertje om op te beginnen, maar nu heb ik alleen nog geen enkele vis gevangen :-?

Ik heb het geprobeerd met boilie en met mais en een pop-up. ik heb nu 3 verschillende plekken geprobeerd, het open water vlak tegen de kant van een klein eilandje in het water en in de bocht tegen de kant aan. Op alle drie de plekken was er zeker activiteit van de karper en zelfs boven mijn stek maar ze wilden niet mijn aas pakken :(
heb iedere keer met het vissen af en toe een handje bij gevoerd met mais of boilie. Ik wil niet teveel bijvoeren aangezien er tog best veel gevist wordt en ik veel gelezen heb dat de karper nu nog niet zo heel veel eet door het vele natuurlijke voedsel in deze tijd van het jaar.

Wat gaat er fout??? Ik heb sterk het gevoel dat ik iets gewoon niet goed aan het doen ben: :oops: heb al verschillende mensen een karper eruit zien trekken maar bij mij eten zitten ze wel maar happen niet :(

Sven
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

20-08-2011 06:49

doorzetten! je gaat het wel vaker mee maken dat het allemaal niet mee zit. karpervissen is uren maken. gewoon dingen blijven proberen niet bang zijn om iets nieuws te testen:) zet bijv je boilie eens anders in door er bijv. een vierkantje van te knippen of probeer een ander formaat... weet niet waar de rest veel mee vist??? probeer eens wat anders dan de rest.

kan je is een foto plaatsen van je rig?
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

20-08-2011 06:55

viewtopic.php?f=36&t=60095 lees dit topic eens goed door. als je alles goed leest maak je een goede 1e stap;)
en er zijn hier vele topics over loodsystemen enz..
sven van hattem
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-08-2011 05:59

20-08-2011 13:56

ok bedankt ik zal het even doorlezen.
Thiemon Delfgou

20-08-2011 18:50

dit heb ik ook veel gehad het hoort erbij, ik heb trouwens op het water bij mij het opgelost met andere boilie´s
maar wees vooral creatief
Gebruikersavatar
Daniel Sylla
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-05-2011 08:44
Locatie: Lelystad

20-08-2011 20:22

Probeer is Frolic (honderbrokken 3 euro) of tijgernoten.
Derop of Deronder.

Boilievisser
Penvisser
Korstvisser


In Lelystad

Vragen??
Stuur even een PB of E-mail.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

20-08-2011 21:33

Ik vis de laatste tijd regelmatig bij ons op een vijver. Tijdens warme dagen zag ik de vis boven in springen en hun aanwezigheid verraden. Echter de afgelopen dagen zie ik
geen vis meer springen en vang ik ze dus ook niet. Het weer kan waarschijnlijk ook een bepalende factor zijn of je vangt of niet.

Als ik aan kom bij de vijver en het is rustig dan maak ik een paar voerplekken die ik dan met de pen af ga vissen. Zo ben ik actief bezig en ik heb nu al tweer keer door te verkassen een karper gevangen.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

21-08-2011 10:34

Sven

Wat ik me eigenlijk af vraag is.... Word er veel gevist op dat putje? Zo ja... dan ben ik bang dat het een dressuur putje is dat de vis zich niet zo snel laat beet nemen. (lekker dubbelzinnig xD).
Praat met de mensen die daar geregeld vissen en leer daar van, aangezien niet elk water het zelfde is lijkt mij dit een verstandige zet.

Suc6
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
sven van hattem
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-08-2011 05:59

21-08-2011 14:05

er wordt wel veel gevist en heb ook al wat mensen gesproken het verchilt een beetje met wat ze vissen de een metilie en de ander met een pop-up, ben alleen niet zo slim geweest om te vragen met wat voor smaken want als iedereen met dezlefde smaak vist dan moet ik natuurlijk een andere doen om de vis te blijven verrassen. Maar ik denk dat ik een ander watertje ga zoeken. Dit water lijkt me toch iets te druk.

3 kennissen van mij zijn vandaag ook daar bij die put gaan zitten hebben er zon 6 uur gezeten het heeft 1 uur geregend en veel zon vanaf toen, er is niks gevangen en er lagen 6 hengels door de hele put verspreid :o

Ik ga het morgenavond nog een keer proberen met wat tuinbonen of wat hondenbrokken moet tog nu wel een keertje wat gevangen worden haha :P
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

21-08-2011 19:52

En tsja daar kom ik weer... Probeer eens pellets ;)
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Plaats reactie