nachvissen verschillend met overdag


nico drent
Berichten: 71
Lid geworden op: 14-07-2011 12:28

18-07-2011 19:41

ik ga binnenkort nachtvissen maar ik weet niet of ik snachts and moet gaan vissen dan overdag miss snachts halve boilies gaan vissen ofzo ? omdat ze niet kunne zien en puur op geur af gaan ik zou graag wat tips willen.
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

18-07-2011 20:01

het enige verschil tussen overdag en snachts is dat het donker is nee geintje. gewoon hetzelfde vissan als je overdag doet karper aast niet echt op zicht (kan wel) maar inderdaat net als wat jij zecht door de geur vind hij het aas snachts echt wel.
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

18-07-2011 20:02

Gewoon hetzelfde vissen als overdag,ze zien nix en ruiken niet.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

19-07-2011 10:36

Ik zou hierbij wel denken om de vis veiligheid.

Overdag vis ik af en toe wel vlak tegen obstakels aan. Dan zit ik ook vaak vlak bij de hengels om te voorkomen dat ze erin zwemmen. 's nachts probeer ik de obstakels te vermijden. Het duurt over het algemeen langer voor je bij de hengels bent en al helemaal als je een tent uit moet komen.

Daarnaast raad ik je een hoofdlamp aan wat het leven een stuk gemakkelijker maakt. (deze zijn bijvoorbeeld bij de xenos al voor 2 a 3 euro te krijgen)

Tevens ervoor zorgen dat je de stek kent. Niet alleen het water maar ook de grond om je heen. Je verstapt je voor je het weet ;)
Jum jum vissie!
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

19-07-2011 12:35

Ik vang sowieso altijd meer karper in de avond-nacht dan ik ooit in de ochtend of op de dag heb gedaan,


Maar goed gewoon hetzelfde vissen.In het geval van ik kan niet goed zien waar ik lig dus waar ik moet ik voeren doe een klein pva zakje met gebroken boilies en wat hele en klein beetje pellets aan de haak.Wil altijd wel werken.


Mvg En succes :)
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-07-2011 10:27

Nico,

De meesten onder ons, en dan met name de "jeugd" tot en met een jaar of 20 vangen overdag geen reet omdat ze zich gewoonweg niet kunnen gedragen. Er komen vriendjes langs, wordt gelachen en geschreeuwd, brommers, fietsen en meer van dat. Ze beseffen helaas nooit dat het waarschijnlijk wel te maken heeft met het falen overdag. Ikzelf heb een hekel aan die schijtschreeuwwijven die het ook voor anderen komen verpesten.

Verder, wat Sjors Keij al zegt, gebruik je verstand. Je hebt nogal een tijdje nodig om uit je bedje naar je hengels te komen en in die tijd mag een vis geen obstakels ( zoals palen, lelies, riet of wat dan ook) bereiken om vervolgens vast te raken. Gebeurt dit wel dan moet je daar zelf je maatregelen voor nemen om te voorkomen dat je dat niet meer overkomt.

Leg ook alles klaar. Onthaakmat, weegzak en wegertje eronder, tevoorschijn halen voordat je de vis op de mat legt en je kunt alles vlot opeenvolgend doen. Laat die vis ook niet onbeheerd liggen als je nog wat spulletjes moet pakken, dan kun je beter je schepnet met een haring vastzetten aan de kant en de vis in het water laten hangen tot je er klaar voor bent te wegen en fotograferen.

Je kunt op een plek wel 8 aanbeten krijgen en er dan 6 verspelen, maar dan kun je toch beter op een plek zitten waar je 2 aanbeten krijgt en deze ook gewoon binnen krijgt? Zeg nou zelf, dan doe je het beter dan die knuppel die er 6 verspeeld omdat ie niet nadenkt.

Verder, over je onderlijnen en aas zou ik me maar niet te druk maken. Mag allemaal hetzelfde als overdag.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
nico drent
Berichten: 71
Lid geworden op: 14-07-2011 12:28

21-07-2011 14:44

bedankt voor de info. Heb er zeker wat aan.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

21-07-2011 20:21

Ik lees in een ander topic van jou dat je ouders moeite hebben dat je gaat nachtvissen, en gelijk hebben ze want je bent nog errug jong om zo alleen langs de waterkant te zitten.
Maar zoveel beter zijn de nachten niet hoor, uit mijn ervaringen scoor ik altijd het meest tijdens de schemerperioden maw: zonsopgang en ondergang.
Ik ga vaak rond een uur of 3 a 4 m'n bed uit om zo tot een uur of 10 te vissen of zelfs soms net voordat ik naar m'n werk ga en zo weet ik wel mijn visjes te vangen..
Misschien een idee :wink: succes!
Groetjes Bart
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

20-08-2011 21:23

Snachts / smorgens vis ik meestal dicht langs de kant en overdag meestal wel iets verder er van af.
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

20-08-2011 23:41

tim je haalt een oud topic op, merk je dat?

daarbij vanwaar die keuze tim? ik kan me hier NIKS bij voorstellen behalve als dat er onder eigen kant obstakels liggen.
MVG, Bart Bosch.
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

21-08-2011 09:45

maar van die oude topic wist ik niks van

maar ik merk toch echt dat savonds de vissen meer naar de kant gaat .
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-08-2011 19:35

Waarschijnlijk komt dat alleen maar door je eigen gedrag of het gedrag van anderen want overdag zitten die beesten ook heus wel bij de kant.

Alleen is het voor het gros van de knakkers tegenwoordig lastig zich rustig en stil te gedragen.. Het begint al met het op de grond kletteren van een visstoel en tas..

Daar wel eens over nagedacht?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Roy Hanrats
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-09-2009 19:20
Locatie: Grashoek

22-08-2011 22:34

Sven van Anrooy schreef:Waarschijnlijk komt dat alleen maar door je eigen gedrag of het gedrag van anderen want overdag zitten die beesten ook heus wel bij de kant.

Alleen is het voor het gros van de knakkers tegenwoordig lastig zich rustig en stil te gedragen.. Het begint al met het op de grond kletteren van een visstoel en tas..

Daar wel eens over nagedacht?


Heb je helemaal gelijk in, ik merk het hier aan de parkvijvertjes ook waar ik regelmatig vis. Groepen jeugd die dan met 5 rodpods op 1 stek zitten te vissen, lawaai maken, vrienden met scooters komen. Schreeuwen en andere dingen. Ik ben iemand die graag onder eigen kant vist maar door dit soort ongein valt dit nog wel eens tegen :-?
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

23-08-2011 16:52

Ze zitten overdag ook wel langs de kant maar savond en smorgens meer vind ik.

ik krijg savonds / en smorgens ook meer aanbeten langs de kant.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-08-2011 18:27

Lees nu eens goed wat ik schrijf.. Aanwezigheid des mensch kan en vis wat voorzichtiger doen azen. Onbewust.. Misschien azen ze overdag op andere plekken langs de kant ofzo.. Mijn eerste opties zouden altijd de kant zijn. Ver vissen kan altijd nog.. Maar goed, he, wie ben ik..

Ga overdag maar eens slapen.. ipv vriendjes en vriendinnetjes over de stek, zeker bij de jeugdigen kan dit er echt wel de oorzaak van zijn hoor...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

24-08-2011 19:35

Roy Hanrats schreef:Heb je helemaal gelijk in, ik merk het hier aan de parkvijvertjes ook waar ik regelmatig vis. Groepen jeugd die dan met 5 rodpods op 1 stek zitten te vissen, lawaai maken, vrienden met scooters komen. Schreeuwen en andere dingen. Ik ben iemand die graag onder eigen kant vist maar door dit soort ongein valt dit nog wel eens tegen :-?


Vissen hebben geen oren.....
Beetje ouwehoeren en lachen maakt geen fuck uit, wel mensen die continue lopen te stampen en te kloten langs de waterkant.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-08-2011 10:25

Bart beentjes schreef:
Vissen hebben geen oren.....
Beetje ouwehoeren en lachen maakt geen fuck uit, wel mensen die continue lopen te stampen en te kloten langs de waterkant.


Laat je vooral gaan, maar doe het niet bij mij in de buurt.. Want vissen zijn gevoelig voor trillingen.. En dan mag jij eens gaan bedenken wat geluid eigenlijk is.

Tip: zoek eens een paar vissen op een druk bevist water, besluip ze eens en ga daarna zonder dat ze jou zien eens een discussie voeren en hard lachen..

Maar goed, als merendeel erover denkt als jou, mij om het even en helemaal prima. Ga ik wel mondje dicht aan de andere kant zitten..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-08-2011 12:27

Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ooit eens een kleine test uitegvoerd,je mag het geloven of niet want dat boeit me geen moer.

Ooit eens de hengels bij de opening van mijn tent gehad omdat ik ten alle tijden snel in actie moest komen,door de omstandigheden onder water.

1 hengel lag onder het kantje en de ander +/- 100 meter uit de kant Bij bijna elke sessie heb ik een radio bij me,alleen de radio had een slechte invloed op mijn vangsten onder het kantje,heb de radio uit gezet en plots in de nacht begon de hengel onder het kantje te lopen!

Ving er 4 in een 5 kwartier,ik dacht laat ik die radio weer eens aan zetten,kant stek was gelijk uitgeblust! Terwijl de andere hengel actie bleef opleveren.

Dit heb ik een paar keer herhaald in een paar sessie's en kwam tot de conclusie dat een radio een slechte invloed heeft als de hengels dicht bij de tent opening staan en als je zelf dicht bij de kant vist.

Op verre afstand zal het signaal van de radio steeds meer verwateren,dan op de korte afstand! Zoals we weten is nylon een zeer goede geleiden draad.

daarom vis ik niet alleen op de reciever omdat het voor de kant rustiger is,maar ook om te voorkomen dat de piepers zelf het geluid voort brengen naar de andere hengel.

tja je kan het zeikactie vinden en te ver zoekende..... Heb er al een tering hekel aan dat er achter me een autoweg loopt met al het verkeer wat je maar kan noemen. En die weg ligt 2 dijken hoger en zal nog van enig invloed zijn wat ik wel 100% zeker weet.

Maar ook geouwehoer en gelach zet trillingen voort in je lijn. Laat staan het heen en weer geloop,hoe zachtjes je het ook doet,want die gaan van grond ook zo het water in.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

29-08-2011 12:54

Nooit bij nagedacht Leen maar een goede tip. Over drie weken weer naar France en dan ga ik het zeker uitproberen. Geluid slechts over de ontvanger...

Viste je by the way met losse steunen of met een rodpod? Bij losse steunen is de geluidsoverdracht van de ene op de andere hengel natuurlijk sowieso minder dan met een rodpod.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-08-2011 13:06

Zou je denken?

Losse steunen hebben, als je er over nadenkt meer contactoppervlak met datgene dat de trillingen doorgeeft, nl de grond zelf..

Conspiracy-theories..

Lol, maar wie weet..

Laat anderen maar bulderen en lachen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-08-2011 13:07

Op de rodpod en zowel op losse steunen. Signaal en trillingen zijn gewoon sterk.Zelfs als je een zware stem :lol:

Idd Sven.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

29-08-2011 13:43

Sven van Anrooy schreef:Zou je denken?

Losse steunen hebben, als je er over nadenkt meer contactoppervlak met datgene dat de trillingen doorgeeft, nl de grond zelf..

Conspiracy-theories..

Lol, maar wie weet..

Laat anderen maar bulderen en lachen..


Als iets goed geluid overbrengt is het metaal wel. Op een rodpod gaat het geluid van de ene pieper rechtstreeks via het metaal naar de andere hengel. Daarnaast ook nog via de grond. Tja, zit wat in, het blijft gissen natuurlijk. Leuk al dat RVS.....
Kunstof banksticks en rodpods, zou al een hoop schelen mocht dit inderdaad allemaal zo werken....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-08-2011 13:44

Vergeet de nylon lijn niet.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
nico drent
Berichten: 71
Lid geworden op: 14-07-2011 12:28

30-08-2011 00:55

lekker eve off topic :P
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-08-2011 01:41

Vertel zelf eens wat dan. Het is jou topic.
Verder wat hier gemeld word door ons kan je allemaal verder helpen,totaal geen offtopic gelul.

Of weet jij wat beters te melden dan?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust