Tips gevraagd eemskanaal


Plaats reactie
jeroen metus
Berichten: 18
Lid geworden op: 15-07-2011 17:21
Locatie: Groningen

18-07-2011 13:56

hallo,

ik woon aan de Eemskanaal in groningen, maar nu weet ik niet als hier wel karper in zit.
hoe kan ik hier achter komen, en hoe kan ik het beste een voerstek maken.
ik zit precies bij een splitsing waar ook grote containerschepen langs komen.
zelf vis ik met vast lood systeem met 64 gram lood.
als ik nu ingooi dan kom ik met mijn boilies niet in de buurt van mijn rig hoe doen jullie dat?
om nu meteen een voerboot aan te schaffen lijkt me niet echt slim ik ben net een karpervisser.
sorry voor de domme vragen.

Jeroen
2011

Karpers : 7
Brazems : 2
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

18-07-2011 14:01

je kunt bijv spodden of met een werp pijp je boilies naar de plek gooien. en karper zit er wel hoor. en ik zou je lood iets zwaarder nemen rond de 80 gram hierdoor haak je de karper net wat beter in denk ik.
jeroen metus
Berichten: 18
Lid geworden op: 15-07-2011 17:21
Locatie: Groningen

19-07-2011 21:28

heb vanmiddag PVA Bags gekocht werkt geweldig.
wat bart zij dat ik beter 80 gram lood kan gebruiken klopt ook die haal ik morgen ook even op.
ik heb een voerstekje gemaakt in de vaargeul er varen wel redelijk veel boten kan dit dan gewoon?
er zat ook een oudere man die zij dat er veel vis zat maar we hadden jammer genoeg niks gevangen.
ik ga hier gewoon een paar weken zitten word het niks zoek ik een andere stek.
ik wil morgen ook duivenvoer gaat koken hoelang moet ik het laten koken?
hopen dat het morgen iets beter gaat.

Groet,
Jeroen
2011

Karpers : 7
Brazems : 2
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

20-07-2011 01:02

Als je het hebt over zware scheepvaart en vissen in de vaargeul dan kan ik je nu al vertellen dat 80 gram lood een drama gaat worden. Zou eerder denken aan ongeveer het dubbele. Voor de rest: kijk even in het a'rijn kanaal topic, daar heb ik al wat algemene tips voor kanaalvissen in gezet die ik hier niet ga herhalen. Kort samengevat: zwaar lood, dikke bollen, dikke hoofdlijn ivm mosselen. Voor de rest gewoon peilen, voeren en vissen. Elk kanaal is anders, maar als je er vol voor gaat ga je langzaamaan vanzelf meer leren over het water waar je bezig bent.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie