niet mogen nachtvissen omdat ik nog te jong ben


Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

09-12-2011 09:31

En mocht je toestemmingkrijgen van je vader, misbruik dan niet zijn vertrouwen dat hij in je stopt door te laat terug te zijn, er een puinhoop van maakt. Je natte tent over zijn auto kwakt, (te veel) bier zuipt aan de waterkant etc...Laat zien dat je een serieuze visser bent. Genoeg tips en trucs hier.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-12-2011 10:29

Beste l jeugdigen,

toen ik 14 of 15 was(in een relatief veiligere tijd)jaja lang geleden(vroegah) lag ik ook niet aan de waterkant. Not done zeg maar.
Liegen werkt averechts en het vertrouwen van je ouders worden beschaamd.Wees eerlijk(gaat inst snel maar duurt het langst).
Tevens heb je ook gewoon met rechten uit de hengelsport te maken waarin wordt gesteld(een soort van spelregels zeg maar) dat je minstens 16 jaar moet zijn. Vervelend...misschien, misschien ook niet!

Denk een aan de KSN Jeugdviskampen die worden georganiseerd!

gr Harnold
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-12-2011 12:16

Je weet pas hoe je ouders zich voleden toen je 14 was, als je kinderen zo oud zijn...


Klein Klaasje, 7 en net zijn zwemdiploma, dat wel. Nog 1 slootje, volgende slootje, achter bij het park. Tja 5 uur (jaja de kijkkast) klaasje niet thuis. Die vonden ze om 7 uur's avonds, zette hij net zijn zoveelste zeelt terug. In de andere wijk, dat wel. Wist Klaasje veel. Ik denk dat die holpor van opluchting was.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

14-12-2011 19:46

ik ga altijd samen met mijn vriend
en een top voor jou laat je ouders gewoon
doormiddel van een sms weten hoe het
gaat als je tog maar 250 meter van huis zit
kunnen ze zo ff komen als er iets is
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

09-01-2012 16:21

in de vakantie had ik het zelfde ben 13 maar toen kwam ik het idee om vroeg te beginnen met vissen en dat mocht wel maar als je om 10 s'avonds stopt en om 1 uur s'nacht weer begint is prakties gezien ook nachtvissen
maar doe het op vakantie dat je je spullen kan laten staan
danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

09-01-2012 17:17

sowieso nooit in je eentje gaan nachtvissen als je nog wat jonger bent, mocht ik ook niet. verder zou ik zeggen dat je ouders eens een paar spullen van je komen langsbrengen of zo iets. zo kunnen hun gelijk zien waar je vist en wat voor gebouwen en dergelijke er allemaal in de buurt liggen. en verder neem gewoon altijd je mobieltje mee ff een keer snel een belletje ofzo vinden ze wel fijn!
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Gebruikersavatar
Harmen Keizers
Berichten: 42
Lid geworden op: 03-07-2011 08:07
Locatie: Twente

30-06-2012 20:36

Een hele slechte tip wat je vooral niet moet gaan doen: Bevriend raken met het tuig wat er 's nachts loopt, krijg je er geen gezeur mee.
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

27-07-2012 23:36

mijn ouders vinden het ook niet fijn als ik met een vriend ga nachtvissen maar nu hebben ze de regel opgestelt als er niet zo ver weg ook nog een nachtvis man/vrouw is mag het.
soms ga ik wel gewoon met die vriend en zeg ik gewoon dat er mensen in de buurt zijn maar dat doe ik alleen als ik denk van er kan echt helemaal niks gebeuren op deze plek
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-09-2012 08:30

Hoop nutteloze tips hier.

We leven nu eenmaal in een tijd, veel erger dan toen ik nog een ukkie was, waarin het niet verantwoord is om als zo jeugdige alleen een nacht aan de waterkant door te brengen. Heb zelf ook kids en de oudste is 15 en geen haar op mijn hoofd echt geen haar op mijn hoofd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
alwin boxhoorn
Berichten: 258
Lid geworden op: 03-06-2012 12:12
Locatie: de waterkant

23-09-2012 13:09

ik was vrijdag tot 11 uur s`avonds gebleven samen met een vriend
dan hoef je geen tent op te zetten (ik mocht helaas niet langer van mijn ouders)

(ik ben ook 14)

gr alwin
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

23-09-2012 17:20

Marc Schrikkema schreef:@Mike Valk, kijk dat zijn de stoere praatjes waar we allemaal van leren. Ik weet niet hoe oud jij bent maar geloof mij een volwassene is niet erg onder de indruk van een spruitje van een jaar of 13-14 die met een werppijp aan komt lopen hoor. Nee die volwassene steekt dat ding daar bij jou waar de zon niet schijnt zonder ook maar een druppel zweet te missen.



Over die werppijp dat was één van mijn ervaringen, en ik ben zelf 16 jaar. Misschien dat ze bij een 13-14 jarige niet onder de indruk zijn, maar ik lijk niet eens op een 13-14 jarige.

Stoere praatjes zullen ook wel wat minder zijn van mijn kant, over of jij je kinderen wel of niet zonder je eigen of je vrouw's toezicht aan de waterkant laat zitten, kan iedereen zo zijn eigen mening hebben, dat moet je ook helemaal zelf weten.

Dat over wat een volwassene zou doen zal ook wel niet voorkomen bij mij, ik kan wel op me eigen letten en ben vaak ook met mijn buurjongen, die is een heel stukje ouder dan mij. Het ligt vooral aan de regio waarin je je kinderen laat nachtvissen, lijkt mij. Ik woon zelf namelijk in een Christelijk plaatsje waar dus ook niet snel iets zou gebeuren, maar kan me voorstellen dat mijn of iemand anders zijn ouders, hun kind laten vissen in een slootje in bijvoorbeeld Rotterdam Zuid o.i.d. Maar ja, dat is mijn mening.

Ik zou zeggen, laat je kind (natuurlijk geen 11-14 jaar oud mannetje) lekker een nachtje vissen dichtbij huis, zoals beschreven door de "Beginner" van deze thread, en ja, als hun visspullen gestolen worden, nou ja eigen schuld. Moeten ze zelf achterkomen, leren ze het snelst van, denk ik.
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2012 20:47

laat ze lekker gaan en als hun spullen gestolen worden is het hun eigen schuld.
hmmm beetje vreemd mike sorry.
dit klinkt heel oud natuurlijk en nu lijk ik wel heel erg op mijn vader maar als jezelf kinderen heb begrijp je dit pas.
wat dat christelijk plaatsje betreft dat is in mijn ogen het ergste :wink:
gekheid natuurlijk maar wil ermee zeggen dat dat geen ene moer uitmaakt.
dat is net als bv na een moord of weet ik wat voor misdrijf wat je dan op hart van nederland ziet en dat dan de verslaggever op lokatie een ouwe miep uut de straat intervieuwt en die vervolgens zegt : ja we zijn zeer geschokt, dit verwacht je niet in zo'n rustig dorp of in deze buurt.
oftwel bullshit it happens here there everywhere.
tuurlijk in een grote stad is de kans groter maar het kan overal en in die rustige plaatjes is de afloop vaak ook ernstiger.
ook het dichtbij huis gaat helaas niet op.
hoe vaak ik al nieuwsberichten heb gelezen over misdrijven oa met kinderen en dan verdomme nog geen 100 meter van het ouderlijk huis.
neemt niet weg dat ik het zelf ook ging nachtvissen op jonge leeftijd maar nooit alleen.
nu doe ik niet anders en als ik het erover heb word me ma nog boos :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

23-09-2012 21:07

Ik kan me wel voorstellen dat mijn ouders mij niet laten nachtvissen hier in de buurt (of op ander plaatsen).
Ik denk dat ik hier ook wel hetzelfde over zou denken als ik later kinderen heb!
je spullen zijn zo weg!
3 man naast je tent en ze halen je spullen onder je neus weg zonder dat jij er wat tegen kunt doen :cry:
gelukkig is dit mij nog nooit gebeurd en ik hoop dat dit ook nooit gaat gebeuren.
Ik heb tegenwoordig een eigen boot(je) met een motortje waarmee ik kan gaan vissen.
Zolang ik maar met een van mijn maten ga vissen op een plek waar je niet met de voet of auto kan komen (eilandje etc).
mag ik gewoon nachtvissen.
dat is toch een stuk veiliger dan een stek waar je gewoon met je auto kan komen :D
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2012 21:24

Geen probleem. Als vader zou ik zelf mee gaan vissen. De oplossing is dus je vader omturnen. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

23-09-2012 21:24

ben scholten schreef:laat ze lekker gaan en als hun spullen gestolen worden is het hun eigen schuld.
hmmm beetje vreemd mike sorry.


Ja, dat kan misschien wel :p. Schreef het ook niet helemaal als dat ik bedoelde. Wat ik bedoelde, is dat ik persoonlijk denk dat een kind meer leert van ervaringen, ik snap het ook wel dat iemand zijn/haar zoon(tje) van 13-14 jaar oud niet alleen of met een vriendje van de zelfde leeftijd laat gaan nachtvissen. Zou ikzelf waarschijnlijk ook niet doen, maar ik zou zeker wel mee gaan als mijn toekomstige (mogelijke) zoon of dochter zou vragen of hij een keer mag nachtvissen met een vriend(innetje).
Maar deze zin was meer bedoelt over vissers van 16-17 jaar oud, die echt wel voor hunzelf kunnen zorgen als er iemand bij hun tent staat. Of als de spullen van die 16-17 jarige mee worden genomen, is 't in principe eigen schuld, dikke bult, jij wou toch zo graag nachtvissen?

Mijn ouders weten (onder andere uit ervaring) dat ik wel voor me eigen kan zorgen, dus die vertrouwen het wel. Ik mag zelf ook niet vissen met iemand jonger dan mij, of met mijn broer (Hele vage reden, hij is 23 maar toch mag het niet :p) Ik mag wel met bijv. mijn buurjongen van 25 of 26 jaar vissen, of met mijn nicht haar man die is nu, geloof ik 21 jaar oud. Mijn ouders maken zich eerder zorgen maken over dat ik een jointje rook tijdens het nachtvissen, of een paar flessen sterke drank in me slaapzak heb, dan voor wat er 's nachts rond mijn spullen/tent gebeurt haha :p. Omdat ik uit me eigen al nooit aan de wiet zou gaan zitten, vind ik het een aardige regeling. :p Moeder komt 's avonds af en toe eens buurten en een bakkie doen, en ik trek (hopelijk) de vis op de kant :D
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2012 21:28

Het zit wel wat dieper dan wat gestolen spulletjes en een leerervaring.

Je moet je kind eens vrijlaten. Welk moment dat is hangt er maar vanaf.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

23-09-2012 21:35

Kees Ouwehand schreef:Het zit wel wat dieper dan wat gestolen spulletjes en een leerervaring.


Bij een kind van 13-14, maar een zoon van 16 á 17 jaar verdient zo onderhand toch wel een beetje vrijheid? :p Nog 1 of 2 jaar en ze zijn volwassen. Natuurlijk houd je van je kinderen en wil je dat ze niks overkomt, maar er komt een tijd dat je ze moet vrijlaten.
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2012 21:46

wat kees zegt klopt mike (he bah ik ben het met kees eens :wink: )
eens moet je je kinderen vrijlaten maar dat verschilt natuurlijk per kind.
ik twijfel ook niet of je voor jezelf kan zorgen mike dat kan ik ook niet wat ik ken je verder niet maar het gaat in dit geval niet eens om het beroofd worden van je spullen (wat op zich al klote is natuurlijk) maar waar je ouders zich het meest zorgen om maken is de manier waarop.
iemand (en vaak doen ze dit niet alleen) die van plan is jou of welke visser dan ook te beroven zal waarschijnlijk niet met lege handen komen of ze komen dus met meerdere.
jij zegt wel voor jezelf te kunnen zorgen en zal dit dus proberen te voorkomen(zou ik ook doen)
dit zal dus gepaard gaan met op ze minst een worsteling en als het dus meerdere zijn leg je het af en loop je misschien meer op dan een schrammetje.
en dat is denk ik de grootste angst voor elke ouder.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

23-09-2012 22:02

Ze zullen inderdaad niet in hun eentje komen, maar als je dagelijks het nieuws kijkt zie je dat alles altijd kan gebeuren. b.v.s. een oud echtpaar vermoord en beroofd, op klaarlichte dag in een flat... Alles kan altijd gebeuren, of het nu 's nachts of overdags is, maar als je je daarvan als het ware 'gaat verschuilen' kan je beter een enkeltje Jupiter nemen. Want met de hedendaagse maatschappij, word je zelfs nog beroofd voor een lege WC rol (misschien raar voorbeeld, maar toch is het zo).

Dat bedoel ik na nader inzien ook eigenlijk, je kan altijd overvallen worden, of het nu op klaarlichte dag naast het open politie bureau is, of 's nachts aan de waterkant. Als de mensen met kwaad in de zin iets van plan zijn, doen ze het toch.

Maar ja, Nico wou horen of iemand iets had om zijn ouders te overtuigen/over te halen om te mogen nachtvissen, en ik denk niet dat hij hier veel aan heeft :lol:. We kunnen hier nog jaren lang over discussieren maar we zitten gelukkig niet in de Politiek :D en kunnen de tijd dat we spenderen met discussieren beter verspillen aan het vangen van dat persoonlijk record :lol:.

Is het trouwens zo erg om het eens te zijn met Kees Ouwehand? haha
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2012 22:22

nou mike je geeft denk ik net een heel goed argument wat hij kan zeggen tegen zijn ouders :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

02-10-2012 21:11

je moet gewoon geduld hebben.
zoveel te meer je gaat zeuren zo veel te minder ze gaan toestemmen (bij mij is dat toch)
dus heb gewoon geduld. ga eerst met al wat oudere vissers.
of help je ouders veel in huis. laat ook zien dat je zelfstandig dingen kan doen.
hierdoor gaan ze je zeker meer vertrouwen en gaan ze ook inzien dat je serieuzer wordt.
dat je de dingen meer realistisch in gaat zien.
Mvg,
thomas
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.