Wie helpt mij een beetje op weg ?


Plaats reactie
Sander krimpen
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-03-2003 01:00
Locatie: R'dam
Contacteer:

08-05-2003 15:54

Ik wil dit jaar beginnen op een water dat gewoon een vijver is. Het is een redelijk veel bevist water en er schijnen mooie karpers te zitten. Het water is in een U vorm maar er zijn geen waterlelies of rietkragen hoeken etc. waar je nou echt de karper ziet azen. Hoe moet ik dit aanpakken? Het liefst het ik tips over de stek waar je het best kunt vissen.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

08-05-2003 17:01

hoy sander,

ik weet niet hoe groot het water is waar je gaat vissen maar ik zou ijn ieder geval eens gaan observeren en kijken of je hier en daar karper ziet zwemmen.
je kan ook eens een praatje maken met de plaatselijke vissers als het goed is kun je van deze ook een hele hoop dingen te weten komen, als het teminste niet van die ezels zijn die je niks zeggen omdat ze bang zijn dat je meer vis gaat vangen dan zij!

je kan ook eens een paar keer gewoon proberen, en hier en daar wat uitpeilen.
als je geluk hebt vang je op deze manier nog iets en vang je niks zijn er vast en zeker dingen die je te weten komt waar je meschien nog iets aan hebt.

ik ben zelf nu ook bezig met een vriend van me op een watertje van zon 20 Ha en we hebben al 2 blanks erop zitten maar zijn wel weer een aantal dingen te weten gekomen.
let bijvoorbeeld waar karpers zich ophouden en of je vissen ziet rollen.

groeten rob
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

08-05-2003 19:53

sander,

vooral vragen bij anderen vissers, als het een druk water is. daar krijg je erg veel info uit.

maar kijk naar opzich mooie plekken (kwa vissen en zitten). als je een mooie plek heb gevonden dan ga je in die hoek uitpeilen.
dan kijk je echt naar opvallende dingen. taluuts en gaten en sleuven.
en de soort bodem(is handig voor je onderlijn)

nou en voor de rest proberen.
ik ga altijd eerst vissen en dan kijken naar vis. (want ik heb nie zo veel tijd)

dus doe je best en vang er een paar.

gr pat
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-05-2003 22:31

Sander,

een U vorm, dat wil dus zeggen dat er vaak 2 vuilhoekjes zijn, bij onze vijver zie je vaak karper azen in die hoekjes, veel vissers mijden die hoeken juist omdat bv. je lijn vies wordt of vast komt te zitten, maar vooral in die hoekjes kun je met een pennetje een paar karpers vangen.

en zoals patrick en Rob al zeiden, vraag eens wat rond, je kunt natuurlijk ook gewoon kijken waar hun lijnen naartoe lopen aangezien veel mensen het irritant vinden als mensen dingen aan hen gaan vragen.

Als het niet zo'n grote vijver is, dan zou ik het op alle stekken proberen.

mvg, Koen
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

09-05-2003 12:14

Ga is naar je plaatselijke bibliotheek en kijk daar is voor hengelsport boeken. Je kunt er echt heel veel informatie uithalen !
Size doesn't matter
Sander krimpen
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-03-2003 01:00
Locatie: R'dam
Contacteer:

09-05-2003 22:39

Thnx Mensen voor de informatie
Nick Daalman 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: nieuw-vennep
Contacteer:

02-07-2003 18:04

He sander,

je moet gewoon aan andere vissers informatie vragen en ook over het aas


mvg Nick
joeri vd beek
Berichten: 162
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: etten leur

02-07-2003 18:07

Gooi wat mais op een plek en doe dat elke dag een week lang en ga daar met een pennetje met mais op liggen en dan kijken of je wa vangt

veel succes

joeri
Plaats reactie