Fluorcarbon hoofdlijn


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-12-2011 23:15

Ik ben ook niet zo'n fan van Fluor.
Ik vis tegenwoordig met een mono lijn zonder problemen,al moet ik zeggen dat ik dan wel een fluor voorslag gebruik,maar daar houd het dan ook op ook.

Adrena line mono,wil niets anders meer.

Ben waarschijnlijk ook van de partij,dus ben benieuwd!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

23-12-2011 23:56

Helaas is er een grote groep anti fluor is. Heeft denk ik te maken met de begin problemen die bij veel lijnen nog niet opgelost zijn. Sommige FC lijnen zijn enorm gevoelig op de knopen. Zeker wanneer deze niet netjes gelegd zijn kan de lijn op die plaats onder de minste spanning breken. Het eerder door mij geadviseerde merk heeft dit al sinds 2008 onder de knie en is ongevoelig voor een mindere knoop. FC lijnen zakken goed af, zijn onzichtbaar en neemt geen water op..... toch wel een paar prettige voordelen.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-12-2011 00:02

In situatie's kan het voordeel opleveren jah. Al heb ik met mono nog niks negatiefs opgemerkt.
Tja meestal blijft het toch bij persoonlijke voorkeuren natuurlijk.

Volgend seizoen zal ik eens de fluor die jij adviseerd op een spoel aanbrengen en eens uittesten.

Wie weet.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

24-12-2011 13:34

Is goed Leen, zie je denk ik op Zwolle.

Mvg Erwin
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Tim Hesselink
Berichten: 22
Lid geworden op: 05-06-2011 15:27
Locatie: liefst aan het water in een brolly

18-02-2012 11:35

tja ik heb ook mijn vraagjes over een fluor lijntje
ik vis op een vrijwel kristal helder water met het verloop van kleuren van de kant naar het "diepe" is het zand naar donkere (slib) blubber

ik heb er dus aan zitten denken om een fc lijn te gaan gebruiken k heb nog 2 spoelen waar het op kan dus :P
op mn huidige spoelen zit nu technium van shimano

lijnen worden ook uitgevaren met een bootje wel klip open ofc

enige tips zijn welkom uiteraard :P

mvg tim
tja.....van dag naar dag dan maar .....voor je het weet is het voorbij !
Jan Meddens
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 22:28

02-03-2012 19:14

Erwin van Capel schreef:Een FC lijn die zeer moeilijk in de kink te krijgen is, goed afzinkt, soepel en zeer slijvast:
Parallelium, de Polyvilon en FHP uitvoeingen.... één van de meest gebruikte lijnen in Belgie, Frankrijk en Italie. Ook in Nederland een groeiend aantal liefhebbers die niets anders meer willen.


de lijnen die je hier noemt zijn geen 100% FC
de Polyvilon = is een hybrid lijn "POLYVILON HYBRID® is a NEW, Revolutionary and Unique fishing line process that make a New Hybrid Line"
de FHP = ook een hybrid "FLUOROHYBRID PRO FHP® is a NEW, Revolutionary and Unique fishing line process that make a New Hybrid Line"

volgens mij is een Hybrid niet hetzelfde als 100% FC.

ik begrijp dat je elke gelegenheid aangrijpt om je eigen waar aan te prijzen. maar je moet een product niet anders voordoen dan 't is.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

02-03-2012 19:47

Beste Jan,
Ik heb ook niet geschreven dat het een 100FC lijn is. Ik weet wat ik schrijf en dat is niet alleen ter promo.

De polyvilon fluorocarbon hybrid lijn is een revolutionair innovatieve ontwikkeling op het gebied voor de moderne karpervisserij (dit werd al in 2008 geschreven toen hij uitgeroepen werd tot lijn van het jaar).
Het is de enige bijna 100% fluorocarbonlijn (heb wel eens een getal van 98% horen fluisteren) met de eigenschappen van nylon. De lijn is niet aan de buitenkant gecoat met fluorocarbon maar door het speciale productieproces een mix van grotendeels 100% PVDF en nylon.
Door de grote hoeveelheid 100% PVDF (hoger soortelijk gewicht) is het ook een zinkende lijn.Er wordt niet ingeleverd op soepelheid, de lijn is niet stug en ideaal op de molen als hoofdlijn. Mede door de fluorocarbon weegt deze lijn meer dan nylon, fluorocarbon transporteert sneller energie waardoor ook de werpeigenschappen toenemen. Het gewicht van de lijn is van essentieel belang om verder en gemakkelijker te werpen.
De lichtbrekingsindex van POLYVILON (1.43) komt zeer dicht bij
100% fluorocarbon (1.39-1.42) waardoor de lijn niet of nauwelijks waarneembaar is.
Opname van water is tot 0% gereduceerd wat de lijn voor langer continue gebruik betrouwbaar maakt.
Geen verlies op trekkracht, knoopkracht en schuurbestendigheid.
De FHP uitvoering heeft een iets grotere trekkracht bij de zelfde diameter en minder rek.
De lijn is ISO gecertificeerd en EFTTA keurmerk.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Jan Meddens
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 22:28

02-03-2012 22:31

Erwin van Capel schreef:Ik heb ook niet geschreven dat het een 100FC lijn is.

de onderstaande quotes suggereren dat het een FC lijn is.

Erwin van Capel schreef:Juist op de knoop is Parallelium een zeer vergevings gezinde lijn ten opzichte van andere FC lijnen

"andere" impliceerd dat parallelium een FC is, zoals je zelf ook aangeeft is het een hybrid

Erwin van Capel schreef:Een FC lijn die zeer moeilijk in de kink te krijgen is, goed afzinkt, soepel en zeer slijvast: Parallelium, de Polyvilon en FHP uitvoeingen

hier begin je de zin zelfs met: "een FC lijn"

stel dat we uitgaan van de 98% FC en we passen dat toe op halalvlees. is vlees dan nog halal als het 2% varkensvlees bevat?
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

02-03-2012 23:05

Bedankt, zal voortaan rekening houden met die 2%.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store