Pennen regio Veghel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

23-05-2011 23:10

Beste allemaal,

Ik begin het een beetje beu te worden het pennen... want op dikke 100 uur pennen heb ik 2 brasems 1 giebel en 2 karpers gevangen. Beetje erg teleurstellend. Ik zelf wijt het maar aan het feit dat er weinig grote vis zit waar ik vis want heb er anders totaal geen verklaring voor.
Ik heb al eerder het topic geopend over het pennen op de visvijver. Maar deze vijver ga ik echt achter mij laten. Heb onder tussen op meerdere wateren gepent maar ook hier geen vis. Er groeit veel wier(1m hoog) op de plekken waar ik vis, Aa en goorloop. Op de Zuidwillemsvaart heb ik nog niet gevist maar heb geen idee hoe ik dit nu aan moet gaan pakken. Want het is en blijft een lange rechte bak water en kan maar weinig visuele plekken vinden waar je kunt pennen. Zoals een brug maarja hier komt het er staan van die leuke houte palen in het water en heb gigantische schrik dat de vis hier tussen schiet en dan heb je nog niets...

Als iemand tips heeft op welke wateren het wel goed pennen is zijn ze welkom.

Materiaal:
1.5lbs hengel
0.25 nylon
0.75-1grams dobbers
haak 6-12
Methode:
Liggende haak en licht overloden dobber.
Aas + voer:
Mais en hennep

Bvd
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

24-05-2011 09:19

die sloot voor bij udea zitten vrij veel leuke visjes!!! udea ligt vlak bij die mac en je moet die sloot pakken die langs het bedrijft loopt waar ze die graafmachienes verkopen ga er maar eens met polairdbril langs lopen op een warme zomer dag er zit zat leuke vis op. er zitten alleen geen vissen van 15 kg

ik hoop dat je er iets aan hebt!!


owja korst pakken ze bijna niet ik denk dat je inderdaad met de pen beteren resultaten zult hebben.. en nog iets de vissen zijn zeer schuw maar wel de moeite waard
Henri van de Rijdt
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2014 09:47

25-06-2014 15:03

Sorry voor deze kick,

Maar ik zocht op Aa en Goorloop, omdat ik daar zonder succes aan het pennen was. Ik vis zelf ook regelmatig in Boxtel en op het Ven in Veghel, allen zonder succes nog.
Deze tip neem ik ten harte, en ga het eens op dat slootje proberen. Ik ben er al regelmatig langs gereden en vroeg me af "zou hier nou karper zitten?"
Ik ben benieuwd of ik iets met het pennetje gevangen kan krijgen, en als back up met brok of korst in de schemering. Dan worden de vissen dikwijls wat minder schuw.

Dankjewel voor deze tip.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

03-07-2014 10:58

100 uur en je verwacht gelijk meer dan 2 karpers? Als je veel wilt vangen moet je gaan witvissen of wachten tot je een x mazzel hebt en de vissen net los zijn en je net op de goede plek ligt. Meestal komt dat vanzelf met de tijd en ervaring.

Probeer eens wat dagen voor te voeren waar je sowieso al karper hebt gevangen of gezien. Persoonlijk ben ik bij het voeren erg toegewijd aan tijgernoten en boilies omdat deze minder witvisgevoelig zijn en ik dus vrij zeker kan verwachten dat niet alles weggevroten wordt door witvis.

Blijven proberen, je trekt vanzelf conclussies uit je blanks/vangsten.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

03-07-2014 11:37

Christian

Als tip is dit misschien wat voor je:
Ik zou proberen bij je montage, als je dat nog niet deed, alle losse
loodje te vervangen door 1 of 2 loodjes. De onderste gaat voor mij 10-20 cm
van de haak af. Bij harde bodem 10 en bij zachte bodem 20 (ivm wegzakken in
de grond). Het eventueel 2e loodje plaats ik zoveel mogelijk bij de dobber.
Probeer je even het volgende voor te stellen: het onderste loodje ligt op
de bodem en de vis aast op je stek. Hij/zij zwemt tegen je lijn aan tijdens
het azen. Op dat moment wil je niet dat een willekeurig loodje tegen de vis
aan komt. Daar kan hij namelijk van schrikken. In mijn optiek is het daarom
altijd beter om tussen het bodemloodje en de dobber/pen niets aan de lij te
hebben. Dat schrikt het minste af. Misschien ligt het probleem bij het
voeren. Teveel voeren met groot hartig voedsel (boilies, tijgernoten of bijvoorbeeld grote pellets) is naar mijn idee minder effectief.
Je moet dan vaak lang wachten op een aanbeet. De vis is namelijk alles
rondom jouw haakaas aan het opeten. Dat ligt allemaal lekker vrij op de
bodem en jouw haakaas is misschien verdacht. Hmmm...wat te doen? Ik denk
dat 2 handjes voer voldoende is in deze tijd. Probeer daarbij te voeren met
iets wat een beetje breekt/oplost of slap is. Denk aan bijvoorbeeld
hennep, gebroken mais, tarwe, broodkruim, bix, voerballen (vismeel), of gemalen maccaroni. Dit kun je
combineren met een beetje haakaas en groter aas. Op die manier trek je wel de vis aan
maar geef je hem niet te veel afleiding. Hij zal sneller naar jouw haakaas gaan waardoor je dus sneller beet krijgt. Probeer eens
het volgende, misschien werkt het voor je: je voert 2/3 handjes zacht/breekbaar aas (zoals ik hierboven heb omschreven) op zo'n 20 stekken! Neem een krijtje/satéstokjes mee om je
stekken te markeren. Voer ongeveer 25-35 meter uit elkaar en voer alle
stekken 1,5 meter uit de kant. Ongeacht hoe de stek er uit ziet. Natuurlijk hebben lelievelden, rietkragen en andere "afwijkingen" de voorkeur. Laat de boel een uur met rust en ga daarna
alle stekken af met je ogen. zie je ergens stofwolken, bellen of andere
beweging, bevis dan direct deze stek als eerst. Zie je nergens karper
activiteit, bevis dan gewoon alle stekken van vooraf aan. VOER NIET BIJ.
Vissen doe je met een stukje broodvlok als je niet teveel last krijgt van witvis. Niet teveel brood. Gewoon de haak verstoppen in het brood. Haakpunt wel vrij houden. Ook niet te
hard knijpen, de haak moet je namelijk wel door het brood kunnen slaan.
Niet langer dan 5 minuten per stek blijven zitten als je geen aanbeten
hebt. Heb je wel aanbeten maar zetten ze na 10 minuten niet door...gewoon
verkassen naar de volgende stek. Hou tussendoor ook je andere stekken in de
gaten. zie je ergens beweging of bellen, twijfel dan niet maar verkas en voer dan pas bij.

Op doorgaande wateren waarbij de vis echt trekt is dit misschien niet effectief maar zeker wel op plassen en kleine weteringen is mijn ervaring.

Succes!

Groeten,
Michael
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

03-07-2014 14:54

Ik denk dat cristiaan inmiddels al heel wat karpers heeft gevangen, dit topic is van 2011 :lol:
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Plaats reactie