Help wat is het beste voer.?


Plaats reactie
bianca vd sommen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-04-2011 20:25

27-04-2011 20:37

Hoi,
Ben sins kort begonnen op karper vissen.
Wie weet wat het beste voer is om te voeren
en waar kan ik dat het beste kopen.

Karpie bianca :roll:
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

27-04-2011 20:50

Hallo,

Allereerst hartelijk welkom op het forum :)
Wat leuk dat je bent begonnen met karpervissen! :D Dat je maar mooie tijden aan de waterkant mag beleven.

Maar daarvoor schrijf ik dit stukje niet. Ik schrijf dit stukje als antwoord op je vraag.

Het beste voer voor op karper bestaat vaak niet. Het ligt ook aan de stekkeuze en het water waar je op vist. Ik voer meestal met een mix van grondvoer, mais en hennep, dit gebruik ik als voerbedje. Ik voer er ook nog vaak wat boilies bij met welke ik ook ga vissen.
Maar ik wil ook nog wel is gewoon een stick-mix van bijvoorbeeld dynamite baits gebruiken, zonder grondvoer dan zeg maar. Maar dit hoeft niet perse van dynamite baits te zijn natuurlijk, mag ook van een ander merk :wink:

Qua hoeveelheden wat ik voer, ligt aan de temperatuur, op het moment dat het warmer is (eind voorjaar en de zomer) voer ik meestal wat meer, in het najaar voer ik heel weinig, in het najaar vis ik ook met lichtverteerbare boilies (dus niet op vismeelbasis), in de zomer en het voorjaar gebruik ik meestal wel op vismeelbasis.
Maar, zoals eerder gezegd, dit ligt meer aan de persoonlijke voorkeur en ligt ook aan het water, op het ene water zal dit misschien wel werken, op het andere water weer niet.

Alle ingredienten zijn gewoon te koop in de plaatselijke hengelsportzaak. Voor het mais, koop ik gewoon een blikje mais uit de supermarkt.


Voor al het andere aas/voer kijk even naar dit overzicht: viewtopic.php?f=35&t=36644

Hopelijk heb je hier wat aan!
Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

27-04-2011 22:13

Ik koop altijd voer bij een veevoeder 25 kilo mais voor 8 euro en 25 kilo duivenvoer voor 8,95 en voer daar alijd mee,Hennep erbij boilies erop en bam gaan met die banaan.Boiliekeuze is maar net wat je vertrouwd,ikzelf ben altijd van de vismeelboilies of een lekkere zoete fruitbolie of een tijgernootje.Je hoeft egt een mainline te kopen om vissen te vangen.Kijk eens bij ttb of empire baits daar staan goeie bollen voor weinig geld die egt wel visjes vangen mits je op goeie stekken vist.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Jorick Wolfs
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-02-2010 12:52

10-05-2011 09:58

Hoi Bianca,

Ik denk dat je eerst een stek keuze zal moeten maken.
Want op sommige plekken heeft het vissen met boilies geen zin en op andere plekken heeft het vissen met particles geen zin. En dit heeft ermee te maken wat de karper gewent is. Maar ook hoeveel andere vissen er zijn.
Daarnaast denk ik dat het vaak zoeken is en veel proberen. Geen 1 water is het zelfde.
Soms helpt het ook gewoon om is wat anders te doen dan wat iedereen doet.
Want ik lees hierboven dat vismeel het goed doet... terwijl er ook wateren zijn waar de zoetere boilies nu beter in de smaak vallen.
Dus persoonlijk zou ik aller eerst een stek uitzoeken... en dan word het OF proberen... OF informatie bij andere vissers zien los te peuteren.
Al ben ik persoonlijk meer van het zelf proberen en mijn eigen techniek proberen te ontwikkelen. Maar het is maar net wat je zelf leuk vind.
Qua aas is er voor karper genoeg te vinden. En heel simpel dit kan al beginnen bij de supermarkt. Maar let vooral op de versheid.

Ik wens je in ieder geval veel succes aan de waterkant...
grtz Jorick
Plaats reactie