karperen hoe te voeren


Plaats reactie
jimmy wolkenveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-04-2011 14:56

26-04-2011 17:56

hallo allemaal
ik had is een vraagje
bij mij voor het huis zit een sloot 50m lang 5m breed 1m diep
ik zit er al een tijdje te vissen op karper
want ik weet als er veel karper zit had laats in de zomer wel 13 stuks grote karpers bij elkaar gezien maar nu heb ik een vraag van het voeren en voor het aas
bij die sloot zit bijna nooit iemand te vissen veel wier op de bodum dat wel
maar wat er wel veel in word gegooit is heel veel brood
nu zit ik heel lang er te vissen en nog nooit beet gehad op karper
heb iemand tips
wat ik moet gaan voeren waarmee ik moet gaan vissen hoe lang ik een voerplek moet maken ik vis het liefst met lood en een rig op een pieper
dus niet met penvisen of met brood
want ik vind het leuker als je die spanning hebt als elk moment de pieper als een gek kan afgaan
dus hebt u een tip dan hoor ik het graag
groetjes
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

26-04-2011 18:32

als er veel brood word in gegooit zou ik met de korst gaan. Maar ik snap je niet, je vind het mooier met de pieper omdat die ieder moment kan afgaan maar het spectaculairste is nog met de pen of broodvlok. :)

ik vis zelf trouwens ook bijna altijd met de pieper maar pennen of drijvend vissen is nog wel het spannendst.
Dennis Ruiter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-04-2011 18:22

26-04-2011 19:49

Hoi jimmy,

Welke rigs gebruik je en hoe ziet je aaspresentatie eruit.
Aangezien er veel wier op de bodem ligt kan het zo zijn dat je rigs totaal hierin weg vallen.
Op een wierbodem gebruik ik zelf graag chotrigs. probeer dit anders een keer.

groet
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-04-2011 20:09

Niet te moeilijk doen
Wat kleine pellets en wat mais en het systeem een schuivende systeempje met een licht loodje.

Dus hoofdlijn. Pak een warteloodje van een gram of 40/50 doe je hoofdlijn door het loodwarteltje,bevestig aan het einde van de hoofdlijn een wartel en aan de andere kant van de wartel een nylon soepele onderlijn met een maatje 8 of 10 haakje.
Aan de hair een paar stukkie's mais en gaan.


Afbeelding

Anti tangle sleeve kan je vervangen door een rubber kraaltje.



Belangrijkste: Doe niet te gek voeren in die sloot. Nergens voor nodig.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

26-04-2011 23:16

paar blikjes zoete mais halen!! en dan gewoon een half blikje per stek
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

26-04-2011 23:40

Heej,

Ga naar de dichtsbijzijnde hengelsport winkel bij jou in de buurt. Vraag aan de man daar naar een kant en klare STANDAARD boilie onderlijn! Het is zeer belangrijk dat hij standaard is omdat je anders te moeilijk gaat doen en foutjes bij de rest van je spullen er voor zorgen dat je nooit een karper zult vangen.

Iniedergeval heb je nu de boilie rig gekocht, vraag nu naar een lood systeem! Hij zal je erop wijzen een safety clip (lastig woord) te gebruiken. Vraag om uitleg en neem het mee!

Nu je eenmaal de spullen heb om te gaan, eerst nog even langs de Albert Heijn, of vraag je moeder even is ook wel makkelijk! Koop hier wat euroshopper mais van 0,43ct liefst een blikkje of 3! Als je trouwens geen opener mag lenen van je moeder neem dan de dure versie mais die kan je open klikken.

Nu kunnen we naar het water, maak de mais open en rijg er 2 op je hair, je weet wel dat ding aan de onderkant van je haak dat bungelt! Gebruik hiervoor een boilie naald, verkijrgbaar bij de hengelsport zaak! Zodra ze erop zitten doe je er een klein grassprietje achter in het lusje zodat ze er niet meer af kunnen.

Zoek nu een mooi plekje in de sloot.. Ergens langs de kant, ergens ij wat riet gewoon wat jou mooi lijkt voor vissen! Hier gooi je lood en onderlijn neer! Daarom heen strooi je wat mais korrels!

En op zeker dat je nu karper gaat vangen!

Indien je boilies veel leuker, stoerder en intressanter vind vervang je alle mais in boilies! Alleen moet je boilies wel kopen bij de hengelsportwinkel en zijn ze ook nog is heel duur! Het is veel makkelijker om je moeder wat goedkope mais te laten halen!

Belnagrijk gooi er een handje bij en wat losse korrels eromheen! Vis met een standaard systeem wat de man uit de hengelsport zaak je wilt verkopen! Dan kan er heel weinig fout gaan!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-04-2011 13:04

Michael Walraven schreef:Belnagrijk gooi er een handje bij en wat losse korrels eromheen! Vis met een standaard systeem wat de man uit de hengelsport zaak je wilt verkopen! Dan kan er heel weinig fout gaan!


Of heel veel ;)

Welke winkelier denk nu echt aan de visser zelf. Zolang hij maar geld verdient ;)
Zeker als je vraagt wat hij de jongen wil aanraden. Beetje zelf een idee hebben is ook wel handig.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

27-04-2011 15:48

Ervan uitgaande dat de hengelsport industrie nog relatief klein en beholpen is en daardoor waar mogelijk probeert juiste informatie te verschaffen met dien verstanden dat plezier en jeudige intresse voorop staan in plaats van de winst marge en of omzet.
jimmy wolkenveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-04-2011 14:56

27-04-2011 19:06

hallo
ik ga dit weekend even proberen in de sloot
kijken als ik wat vang zondag avond kan ik het er wel op zetten als ik wat hebt gevangen
of niet ik ga morgen en over morgen even wat voeren op de plekken wie ik heb gekozen
want daar zat zo te zien veel karper op de bodum te froeten want afgelopen weekend heb iemand daar een mooie karper gevangen met hondenbrokjes
ik hoop als ik iets vang en jullie horen het nog wel
groetjes
Plaats reactie