Voor het eerst op kanaal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emile ZEEKOE
Berichten: 25
Lid geworden op: 03-08-2010 10:43
Locatie: Heerhugowaard

20-04-2011 20:19

Beste vissers,

morgen ga ik samen met een maat voor het eerst nachtvissen op een kanaal. We hebben een mooie stek gevonden waar het water van een meter of 10 breed naar een meter of 20 breed wordt. Gisteren ongeveer 2kilo duivenvoer gevoerd en ongeveer nog een kilo boilies. Vandaag ook weer hetzelfde gevoerd. Wanneer we morgen gaan zitten gooien we er nog een kilo duivenvoer bij en nog paar boilies.

Mijn vraag is: hebben wij het zo goed aangepakt of hadden we meer moeten voeren en/of langer

bij voorbaat dank voor tips!
Groet emile
de beste visser is diegene die het meest plezier haalt uit zijn hobby
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

20-04-2011 21:26

Hallo,

Dit is vrij lastig te zeggen, aangezien het voor elk water anders is. Maar in mijn ogen is het rond deze tijd best wel veel, zeker nu het met deze temperaturen toch tegen de paai aanzit. Maar op een kanaal kan deze strategie toch wel werken.

Er is eigenlijk maar een manier om er nu achter te komen of het de juiste beslissing is geweest, en dat is gewoon gaan vissen, en te observeren voor activiteit op de stek.

Heel veel succes!

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

21-04-2011 00:29

dezelfde aanpak had ik vorig jaar heel veel succes op het kanaal...

vaak aantal dagen voeren met duiven voer ( aangemaakt met dip van de boilie waar je mee gaat vissen) en wat losse of gesneden boilies

en dan de dagen en nachten dat je er zit lijn in werpen en breed uit voeren met de boilie.

maar zoals menig visser al zegt het kan per dag/week/maand jaar en seizoen verschillen!
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
Emile ZEEKOE
Berichten: 25
Lid geworden op: 03-08-2010 10:43
Locatie: Heerhugowaard

21-04-2011 08:37

Bedankt voor jullie antwoord.

Het blijft toch een lastig verhaal van dat karper vissen. Ik ben er nu al een aantal jaar mee bezig maar pas kort ben ik er serieuzer mee bezig. Wat ook erg lastig blijft is dat de een dit zegt en een ander weer dat. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van proberen, proberen en proberen.
de beste visser is diegene die het meest plezier haalt uit zijn hobby
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

21-04-2011 11:53

Blijft inderdaad lastig, maar hoe meer je vist en probeert, hoe beter je een beeld krijgt van wat wel en niet verstandig is.
Om bij het onderwerp te blijven: de hoeveelheid die je gevoerd hebt lijkt me prima. Zelf zou ik enkel bollen voeren, maar da's een kwestie van persoonlijke voorkeur. Voordeel van duivenvoer is, dat er niks van blijft liggen. Tenminste, als er wat witvis rondzwemt. Maar da's op bijna elk kanaal wel het geval. Een kilootje bollen is natuurlijk echt niet heel veel. Kilo 20 mm. bollen: ca. 200 stuks. Zeg dat er op een nachtje een 10-tal karpers passeert en ook nog 1 of 2 schooltjes brasem (laten we zeggen een 20-tal in totaal). Dan liggen er voor elke vis nog geen 7 bollen. Daar gaat heus nog wel een hapje duivenvoer bij in, zonder dat die beestjes nokkie vol komen te zitten hoor...
Ik weet het ook allemaal niet...
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

27-04-2011 23:49

blijft inderdaad altijd lastig hoor...ik heb nu 3 sesies gehad en alle geblankt terwijl ik het zelfde doe als altijd...gewoon niet twijfelen en doorgaan er kom vanzelf wat omhoog en doorzetten is ook cker niet onbelangrijk...

heb je nog wat gevangen in de sessie?
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
Emile ZEEKOE
Berichten: 25
Lid geworden op: 03-08-2010 10:43
Locatie: Heerhugowaard

01-05-2011 23:06

nee helaas niks gevangen, zitten nu weer te blanken aan een klein meertje! Maar hebben deze keer ook niks voorgevoerd ivm tijdstekort. Op naar blank nr. 4 gok ik
de beste visser is diegene die het meest plezier haalt uit zijn hobby
vansimpsen marco
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-06-2011 19:37

06-06-2011 20:09

Ik ben donderdag en vrijdag 1ste keer op het albertkanaal geweest, tussen hasselt en stokrooi.
Vangst 6 brasems... blank dus!

Ik ben nog een beetje op zoek naar een goed plekje en als ik een rustig stekje gevonden heb dan zal ik er alles aan doen om daar de karper te krijgen.
Voorvoederen hebben we ook gedaan maar er is toch zware scheepvaart en ik merk duidelijk dat ik aan het voederen ben voor de hond zijn 2 kl ten...

Volgende keer moet ik al erop letten dat de boten mijn bodemlood niet meer meenemen!!! 140gr is dus toch niet genoeg als je aan een smaller stukje op het kanaal gaat zitten!

maandag nog eens een sessie doen.... heb al zenuwen
Tips om bodemlood vast te leggen altijd welkom!!
jarenlang vijvervisser geweest maar kanaal is toch andere koek hoor...
Davy Adriaensen
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-10-2005 14:36
Locatie: Tongeren (B)

12-06-2011 09:05

Hey Marco, ik heb nu een tiental sessies doorgebracht aant AK, bodemlood vastleggen gaat gewoon niet. Ik zou 1tje in de kant droppen. Open plek, kuil of plateauke en de andere tussen de 3 en 8 meter. In de vaargeul valt niet te vissen. Behalve op zondag, dan valt de scheepvaart zo goed als stil. Peilen is weten :)
2 fish or not 2 fish
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-06-2011 00:13

200+ gram proberen?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

16-06-2011 21:05

Laat je niet afschrikken door blanks op een kanaal.Deze vis trekt vaak in het rond en als je stek goed is en de vis zit erop dan vang je het kanaal is niet te vergelijken met een putje.Het kanaal is vaak makkelijker omdat je dat vaak met simpele systemen uit de voeten kan.Je moet alleen een stek vinden waar de vis komt en op de juiste diepte liggen (peilen).Hier vang ik ze in de zomer op ongeveer 1 meter tot 3 meter en in de winter op 5 tot 7 mtr.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Plaats reactie