diepte?


jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

31-03-2011 15:52

ik weet hoe ik moet gaan pijlen met zo'n dobber en lood maar hoe diep moet ik dan gaan vissen :D ? of maakt het niet uit.
alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


groetjes jasper
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

31-03-2011 16:07

De diepte waarop je moet gaan vissen is zeer sterk afhankelijk van het jaargetijde en het water waarin je vist.
Ik zou eerst observeren om te kijken waar de vis zich ophoudt, en vervolgens op die plaatsen gaan vissen.

Je kunt beter vissen waar de vis daadwerkelijk zit, dan op een plek met een prachtige diepte :wink:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

31-03-2011 16:48

hallo

gaan vissen waar de vis zich ophoud is idd handig maar waar houd de vis zich nou op? dan kom je uit op de pleken zoals lely's bruggen en diepte verschillen en die diepte verschillen kun je vinden zoals jij zecht met je lood en de dobber. de vraag welke diepte? tja de diepte is op elk water natuurlijk weer anders en verschillend. dus zoek de verschillen van diep naar ondiep of anderson geultjes kuilen enz deze plekken kunnen een hodspot zijn vaak omdat op deze plekken ook wat meer natuurlijk voedsel zijn. over natuurlijk voedsel deze vind je natuurlijk ook weer bij rietkragen enz dus let ook op waar de karpers hun natuurlijke voedsel vinden ze zijn hier toch al gewent om op deze plekken te eten!

gr bart
remco van pooy
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-07-2007 23:09
Locatie: Volendam

31-03-2011 17:45

Ik vang meestal rond deze tijd van het jaar op de ondiepere stukken van het water.
Vooral als het zonnetje er lekker de hele dag opstaat tot de toplaag van het water lekker opwarmt.

Maar dit is zijn wel mijn manieren op mijn viswater dus ik weet neit of het bij jou ook lukt maar bij mij vang ik zeker het meest op de ondiepere stukken.

Gr, Remco
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

31-03-2011 18:43

@bart
waar vind jij lelie's nu??
@naam genoot
als ik jou was zou ik gewoon je kansen verspreiden
om maar een voorbeeld te geven een hengel op 2,5 meten en eentje op 3,5 meter
zou dan ook als je gaat voeren van ondiep naar diep voeren
dus voer streep trekken over je stek die verschillende dieptes overlapt
zo bepaal je welke diepte nou het beste werkt dus kun je die ander op dezelfde diepte leggen of juist dieper/ondieper net wat jij eruit concludeert
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

31-03-2011 18:53

maar als je dan gaat pijlen schrikken die karpers dan niet en gaan ze dan niet weg? :-?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-03-2011 19:04

Pffff

Je lood dan tijdens vissen. Maakt geen plons natuurlijk
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

31-03-2011 21:16

jasper den hoed schreef:maar als je dan gaat pijlen schrikken die karpers dan niet en gaan ze dan niet weg? :-?


Het is verboden om pijlen te gebruiken. Overigens maken pijlen niet zo veel geluid.
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

01-04-2011 08:43

@bart
waar vind jij lelie's nu??

als er lelie's zijn zijn dat vaak mooie plekken karpers zitten er vaak onder/tussen ( maar dat wist jij ookal denk ik)

gr bart
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-04-2011 08:55

jasper den hoed schreef:ik weet hoe ik moet gaan pijlen met zo'n dobber en lood maar hoe diep moet ik dan gaan vissen :D ? of maakt het niet uit.
alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


groetjes jasper


En dan boos worden op mij als ik tegen je zeg dat je kennis nog niet toereikend is, waarna ik je per PB uitleg geef over één en ander en geen reactie terug krijg..

Niets van opgestoken dan?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

01-04-2011 13:24

Waar de vis zich ophoud.... maar eet de karpie daar ook dan? Ik zelf eet aan tafel, niet op de bank of in bed... om t zo maar even te zeggen....

Hou zelf altijd wel verschillende diepte's aan. Houd er dan geen rekening mee of t zomer of winter is. Eind november wel eens gevangen op minder dan 1 meter...

Gewoon gaan en proberen!!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-04-2011 16:00

Sven

Afbeelding

Geeft net zoveel reactie terug
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-04-2011 14:19

Weet je wat het is Jasper er zitten hier best wel een paar vissers op dit board die anders in de hengelsport begonnen zijn als jij. Ik ben zelf begonnen met een bamboe hengel en dit werdt na een tijdje een 'vaste hengel' en leerde peilen, haakjes aanknopen, dobbertje uitloden en ving voorntjes, baarsen, soms een brasem. Na enige jaren kwam er een werp hengeltje en leerde ik gooien en zonder dobber vissen jaren er na viste ik ook witviswedstrijden mee en keek en leerde veel. De jaren gaan verder de de karpers gaan me steeds meer intresseren, met het geld van bijbaantjes wordt een setje beetje bij beetje opgebouwt. En bij het karpervissen is het eigenlijk precies het zelfde gewoon doen veel kijken en vooral veel leren. Ik heb m'n materiaal ed nu goed voor elkaar en weet tegenwoordig bij op alle soorten water wel een visje te vangen, het enigste probleem is vistijd die is in de loop der jaren echt kostbaar geworden. Om toch een beetje betrokken te blijven bij het vissen zit je dan wel eens hier op karperboard bv. Jij bent van de huidige generatie jullie beginnen meteen met karpervissen en zitten hier al op het forum voordat je gaat vissen, er zitten er wel meer van dat slag op. Dat geeft ook helemaal niets hoor maar probeer een beetje zinnige vragen te stellen en als er dan z'n oudere rot de moeite neemt om je een beetje op weg te helpen pak dit dan aan.
Oja over dat peilen en visverjagen. Als je nu eens eerst een keer gaat peilen zonder er te gaan vissen en hier een kaartje van maakt, dan kan je de volgende keer als je gaat vissen meteen op de juiste plek ingooien. Zo doen die iets oudere gasten dat. :wink:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-04-2011 14:27

Kan dat geen kwaad dan? Want als ik ingooi verjaag ik de vissen toch?

Peilen/ingooien van het zelfde laken een pak. Moet geen verschil uitmaken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-04-2011 14:33

Leen met peilen gooi je toch veel vaker in over een groot gedeelte, lekker de bodem betasten met een bonk lood. Als ik ga vissen gooi ik 1 keer per 6 of 12 uur in. Vaar trouwens tegenwoordig eerst met een bootje en dieptemeter erover geeft nog sneller een beeld. De watertjes zijn in de jaren ook wat groter geworden.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-04-2011 14:38

Ik heb er weinig slechte ervaring in Dennis. Zelfde met uitlopen naar een stekkie,en weer terug naar de kant en 5 minuten later een run. Ik geef er meer om om wat beweging te maken op en rond de stek.

Kwa plonzen is het per water weer verschillend. Sommige wateren waar je plozen maakt lokt karper,bij andere wateren wekt dat angst op en weg zijn ze. En dat is eigenlijk met beweging op de plek het zelfde,verschilt ook per water.

Peilen doe je toch eerst voordat je vist dat klopt. Peilen tijdens vissen doe je niet zo snel.
Dus dan maakt die 12 keer ingooien in korte tijd weinig uit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jens lagas
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-08-2010 12:53

04-04-2011 09:12

Als je het mij vraagt maakt het geluid van iets ingooien niet zo veel uit. ik wel eens ingegooid en 1 minuut later had ik een run ( dit was geen water waar je er 5 per uur vangt, meer 2 per dag+nacht. het is maar iets waar je vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

04-04-2011 14:17

Ik zit gisteren nog te pennen op een niet al te groot stadsvijvertje, waarbij ern een stel peppies tegenover me zaten met beetverklikkers. Ik zag mooi de rieten voor me bewegen en de belletjes dichterbij komen, totdat....er door de peppies met een flinke plons werd ingegooid, op toch enige afstand van mij. Ik zag de vissen door het riet toch mooi wegschieten hè. Ik kan me voorstellen dat dit op andere plekken niet anders is....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-04-2011 14:34

Ligt er gewoon aan.

Kan men niks over vertellen,is gewoon verschillend per water. En het ligt er ook maar aan waar de karper mee bezig is.
Ga je op een ondiepte of net voor het riet met lood staan gooien is het een logische reactie. Ga je met lood gooien waarbij het diep is en de karper zit op de stek bijna op de bodem (2 meter of meer) hoeft de karper niet te schrikken.

Is allemaal verschillend. Vele maken het mee dat na het ingooien een beet volgt. Dat valt ook niet te verklaren.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

04-04-2011 15:19

Ach ja, ik haakte vervolgens ook wel een een karper, maar loste ik de vis na een korte dril. Een paar minuutjes later had ik op diezelfde plek weer aasbellen op de stek...
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

04-04-2011 17:15

bart loman schreef:@bart
waar vind jij lelie's nu??

als er lelie's zijn zijn dat vaak mooie plekken karpers zitten er vaak onder/tussen ( maar dat wist jij ookal denk ik)

gr bart


ja zijn idd wel goede plekjes maar waar vind je die nu??
met deze temperaturen
ik zie ze nu pas op de bodem van de vijver tot leven komen en mijn vijver zal zeker warmer zijn als de gemiddelde vis put..
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

04-04-2011 17:19

ik zij als er lely ;s zijn he :wink: nu zijn er idd nog niet zoveel maar ik fietste net langs een water en zag ze inderdaat ook al weer aardig op gang komen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-04-2011 19:30

Jasper

Spreek mij voortaan niet aan via PB als Leentje en dat het mij niet moet BOMMEN.
Ik erger me aan je vragen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-04-2011 20:33

Welkom bij de club van diegenen die Jasper op zijn eigen domheid wijzen :lol:

Het is gewoon een internetheldje..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-04-2011 21:14

Sven ik zit hier nog niet zolang op dit board maar hebben jullie(die er al lang opzitten) al veel van die figuren gehad of is dit een trend van de laatste tijd ? Jeremy, een Kevin en nu deze. We lachen er maar om.
Let op slagboom !