wat kan je doen tege vrachtschepe op kempisch kanaal?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
stef mertens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-03-2011 19:39

10-03-2011 20:15

heb er een top loodje aan hange ,en vis op moment in de geul (midden) en de vrachtschepen die niet gelaaien zyn laten hem nog ligge swinger beweegt dan wel , ma een gelaaie boot sleurt hem mee kan hem toch nie voordurend ophale veel vrachtschepen daar!!!!!
[als ze me missen sta ik weer aan de waterkant te vissen!]
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-03-2011 20:32

Veel?
Is erger geweest. Zet je wekker op 6 uur en haal je zooi binnen. En ga vissen als je weer wakker bent,kan je het in de gaten houden. Binnenhalen zal toch wel vaak moeten of je wilt je zooi kwijt raken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
stef mertens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-03-2011 19:39

10-03-2011 20:39

maar bij een ongelaaie boot gaat mijn swinger ook wel wat op en neer moet ik, hem dan bij ongelaaie boten hem ook ophalen?want als er veel vrachtverkeer is kun je toch nie fatsoenlijk visse ofwel?


grtz stef
[als ze me missen sta ik weer aan de waterkant te vissen!]
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-03-2011 20:45

Stef, onder je eigen kant vissen helpt al een beetje. Als je niet bereid bent de wekker te zetten op de tijden dat de sluizen open gaan moet je andere dingen gaan zoeken. Ik haalde vroeger altijd bij scheepvaart, meteen na het passeren weer ingooien. Kan in mijn ogen helemaal niet zoveel kwaad, in het nakolkende water wat aas verspreiden..

Toplood gebruikte ik ook nooit, tenzij er belachelijk veel recreatievaart was...

Aanpassen of wegwezen naar een afgesloten water zonder scheepvaart. Kut he, dat kanaalvissen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
stef mertens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-03-2011 19:39

10-03-2011 21:05

ja dat is waar heb pas een nacht gedaan en moest constant ophale, lag ik weer fatsoenlijk in beetje gevoeerd en moest ik 15 min derna weer op hale voor schip.werd er een beetje gek van.

grtz stef
[als ze me missen sta ik weer aan de waterkant te vissen!]
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-03-2011 21:31

Je zult er mee moeten leren leven. That's all.. Of de sluizen saboteren :oops:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

11-03-2011 09:04

Zoals Sven al zei, je moet gewoon een stekkie onder je eigen kant uitzoeken. Scheelt je een hoop gezeik en je kunt je stokken lekker laten liggen :roll:
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

11-03-2011 13:25

Weet niet hoe het op het kempisch precies is maar ik vis geregeld op Wilhelminakanaal en dan is het ophalen. Daar zit 24-uur per dag scheepvaart op dus daar moet je met een schuin oog naar het water slapen. Ik gebruik sowieso toplood en toppen zo kort mogelijk aan de kant om zo min mogelijk vuil in de lijnen te krijgen. Als ik dan een keer niet wakker wordt kan het meevallen maar ervaring is als ie blijft liggen en er is een boot (vol of noet vol) overheen gegaan dat alles onder de zooi zit. Zoals Sven al zegt gewoon weer meteen ingooien als de boot is gepasseerd. Helaas hoort dit ook bij kanaalvissen maar heeft ook zijn charmes.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-03-2011 14:26

Ook je haak zit na passage van een dikkerd niet zelden vol rommel inderdaad. Ik gooi ALTIJD op nieuw in na een schip. Kantstok of niet. Kwestie van een soort van vertrouwen.. Een enkel blaadje dat zich aan je haakpunt kan rijgen kan al zorgen voor falen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

11-03-2011 15:21

ik wacht altijd een 15 minuten... te veel te vaak loopt em juist dan af

sommige stekken kan niet anders dan vooraf binnen draaien. Dom in de bagger net achter het schip gooien. Dom? Eerlijk zeggen he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-03-2011 15:35

Gewoon doen.
Leverde mij 2 vissie's op.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-03-2011 15:45

K. van den Herik schreef:ik wacht altijd een 15 minuten... te veel te vaak loopt em juist dan af

sommige stekken kan niet anders dan vooraf binnen draaien. Dom in de bagger net achter het schip gooien. Dom? Eerlijk zeggen he


Heb nog nooit op kanalen gevist met bagger, alleen steenstort, zand en meer van dat. Bij de zijsloten was het altijd wel wat erger met troep, maar dat kwam dan uit de sloot. Erg? Nee, karpers wisten dat ook..

Maar al te vaak hebben we in het kolkende water binnen een minuut aanbeten gekregen. Zeker op voerstekken waar flink gestrooid was viel me dit op, 20kg boilies in vier dagen vind ik dan wel flink.

Als zo een kanaal wat modderiger zou zijn lijkt het me ook slimmer één en ander te laten bezinken. Puntje voor Klaas..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

14-03-2011 12:40

Wacht zelf altijd even na paseren van schip tot de zooi weer wat weg is maar heb een maat gezien die meteen ingooide en binnen minuut een run kreeg. Stuk waar ik vis is niet te doen om te laten liggen want daar heb je flink wat baggerzooi en is maar 2,5 tot 3m diep.
Leo Vanwyngene
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-02-2011 20:29
Locatie: Twasn in Belgie West vlaanderen

14-03-2011 19:49

Sven van Anrooy schreef:Stef, onder je eigen kant vissen helpt al een beetje. Als je niet bereid bent de wekker te zetten op de tijden dat de sluizen open gaan moet je andere dingen gaan zoeken. Ik haalde vroeger altijd bij scheepvaart, meteen na het passeren weer ingooien. Kan in mijn ogen helemaal niet zoveel kwaad, in het nakolkende water wat aas verspreiden..

Toplood gebruikte ik ook nooit, tenzij er belachelijk veel recreatievaart was...

Aanpassen of wegwezen naar een afgesloten water zonder scheepvaart. Kut he, dat kanaalvissen?

Ja vis ookal dikwils op kanaal en vis ALTIJD onder eigen kant en al altijd al mooie vissen gevangen. :D
Plaats reactie