Gek word je er van


Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

06-05-2003 23:17

ik heb vorig jaar HET HELE JAAR zitten blanken op mijn water, waar vissen zwemmen van 40+ pond...de lichtse vis die daar gevangen is woog 28 pond. Mijn maat vangt ik niet, ruilen van stek, allebei dezelfde systemen, hij vangt ik niet, en toch gewoon stug doorgaan...dit jaar 5 weken blank, eerste vis afgelopen week gevangen, 36 pond...waar ligt dat dan aan...leg uit leg uit
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

07-05-2003 13:29

je bent zeker zonder je maat gaan vissen.!!!!
Ik denk dat het gewoon toeval is dat je maat wel vangt en jij niet. Ga hier zeker geen verklaring achter zoeken, die vindt je toch niet.
patje
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

11-05-2003 01:25

klopt patrick, dat is wat ik bedoel, er is GEEN verklaring voor...op het moment ben ik wel aan et vangen, mijn maat ook, dus sja gewoon rukjaar gehad, kan ook gebeuren. Ik ben tevreden over het water waar ik vis, zeer moeilijk en niet te doorgronden, zodra je denkt, ik weet et, zo vang ik ze, pats...werkt et niet meer en moet je weer gaan zoeken..dat houdt et wel spannend...we zullen zien wat dit jaar brengt
johan breek.
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: leeuwarden

28-07-2003 11:18

Probeer eens een alternatief voertje op je tweede hengel als je toch loopt te blanken. Experimenteer wat met wat je leest in boeken. Ik doe dit ook, ik heb de meeste info uit het boek: "Het grote karperboek" van rinus groothuis. Leuk boek om te lezen met heel veel info over moderne kapertechnieken.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

28-07-2003 13:47

Toine, ik ken dit gevoel... Wie er ook met mij meevist, ik vang 9 van de 10 keer de meeste en grootste vis. Voel mij dan weer erg schuldig en begrijp het ook niet! Er word met dezelfde systemen gevist, zelfde aas, wisselen van stekken.. Ik weet hoe je je voelt, alleen ervaar ik het van de andere kant, maar er is geen verklaring voor! Het enige wat ik merk is dat ik vis met het vertrouwen (veel) vis te vangen en mijn vismaat na 2 uur geen piep soms kan zeuren dat zijn gevoel niet goed is, geen vertrouwen.. noem maar op!
Vertrouwen is de 'key to succes'

Succes in ieder geval!
Wesley Bormann
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-04-2002 02:00
Locatie: Maassluis
Contacteer:

07-08-2003 00:31

2 dagen... poepoe.... blanken gebeurt.... kan je nix aan doen, 2 jaar geleden 2 jaar op een heel erg moeilijk water gezeten.... helemaal niks, met de hele groep hadden we 2 vissen ( 6 hengels).
Blanken is altijd minder en hoort erbij, als je dat nix vind moet je op witvis gaan vissen :wink:
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

07-08-2003 09:46

Toine,

Als jij zegt dat er zoveel grote karper zit op jouw watertje, dan betekent dat dat er niet al te veel concurrentie is (lees: weinig karper). Het wordt dan al een stuk lastiger om een karpertje te vangen, en als je ook nog met z'n tweeen gaat vissen, tja 50% kans wie er 1 (of meer vangt). En misschien zit je vismaat wel op een hotspot en jij net niet?? Wissel dan af en toe eens van stek, misschien helpt dat.

Vang ze,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

07-08-2003 11:38

Weet je waar je soms gek van wordt??? Als je een nachtje gaat vissen, bij aankomst rollen de vissen en springen ze al een beetje. Ze naderen de stek, en blijven daar rollen en springen. Je verwacht dus minsten 1 visje voor de nacht, alle, je verwacht een goede nacht met enkele vissen!! En de hele nacht rollen ze en springen ze en je krijgt maar geen beet. Beetje vanalles geprobeerd, maar geen vis aan de schubben te komen!!

Daar kan je soms gek van worden!!!!

MVG
Piotr
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

07-08-2003 22:53

ff reactie

Je bent er nog niet helemaal Toine

als je niets hebt veranderd(zal wel, maar kan ook gewoon nu even vangen zijn) dan komt die periode van droogte weer. Vissen van 28 en zwaarder?? dan doe je toch nog iets fout denk ik. Ikzelf bevis ook een water waarvan ze zeggen dat er geen klein zit. van alle mensen die ik gesproken heb zeggen ze allemaal, de lichtste die hun wisten dat gevangen was was 21 Pond. heb er inmiddels 4 die lichter zijn, en een van 21 pond...... lichtste vissen 8 en 10 pond... ontevreden daarmee?? nee zeker niet, ben volgens mij beter op weg als ik ook klein vang. dit zijn namelijk vaak wel de moeilijkste vissen om te vangen.

Het kan ook zijn dat je wel wat veranderd hebt... Dan nog krijg je van die dagen dat de vis helemaal los is(maar dus net niet gaat azen) en dan krijg je rollen, en zelfs oppervlakte azen, maar geen runs.... Ik vermoed dat het weer dan net een kant op gaat die daar niet optimaal is, met als resultaat vis die actief is, maar niet vreet wat je daar hebt liggen. ik verdenk ze er zelfs van dat ze helemaal niet op de bodem komen in zo'n situatie.

Best een grappig fenomeen dat ik dit jaar helaas ook al 2 maal heb meegemaakt, waarvan ik de laatste maal(vorige week) 100% zeker weet dat geen vis mijn voer heeft aangeraakt.

Always searching for some kind off explenation...

rf