Gek word je er van


Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

23-04-2003 10:55

Ik word er helemaal gek van. Ik weet dat vissen een hoop gedult vraagd, maar het is nu wel een beetje op hoor. Zitten we 2 dagen achter elkaar op een meertje in Almere met z'n 4en in totaal met 8 hengels met verschillende soorten voor. Niks helemaal niks niet eens zo een luie donder als een brasem. Zels niet een visje die likt aan het aas. Zucht ik word een beetje moedeloos
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

23-04-2003 11:02

hoy alexander,

als je er helemaal gek van wordt van 2 dagen vissen en niks vangen wat geeft dat als je eens een week zit te blanken.

als jullie allemaal eens EEN goed voer gepakt hadden er er eens mee gevoerd hadden was het meschien anders gelopen.

ik zou zeggen maak je niet te gek wnat als je voor 2 dagen niks vangen al gek wordt, wordt je zeer waarschijnlijk nog heel vaak gek tijdens je leven. want het gaat gewoon niet altijd zoals we het willen

groeten rob
Martijn Schild

23-04-2003 11:07

Gek van 2 dagen???
Ik heb weken geblankt... maakt me geen reet uit trouwens. Wanneer je daarna weer een vis vangt, dan voel je je echt lekker!!!!!
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-04-2003 15:56

Alexander, vissen heeft niks met geduld te maken...
jan witter

23-04-2003 16:14

Laurens

Maar geduld is een schone zaak moet je maar denken :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Alexander

Gek hoef je niet te zijn om op karper te vissen "maar het helpt wel mee" afgelopen weekend waar ik 4 nachten heb zitten vissen is door 11 man 1 vis gevangen dus tel uit je netto winst :smile: :smile:

Maar als je goed hebt opgelet heb je er wat van geleerd hoop ik voor je
_________________
Riggie say's he aint heavy he's my brother

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2003-04-23 16:19 ]</font>
Jeroen Leuven

23-04-2003 16:45

Alexander,

Probeer eens een andere stek, misschien dat je daar wel geluk hebt.

Suc-6 :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

23-04-2003 18:03

Jan,

Ik hoop niet dat Alexander van jouw posting geleerd heeft dat alle weekenden 4 nachten duren.
Krijgt ie zekers ruzie met z'n baas!

Zou wel lekker zijn, zeker als ze wat meer vis op zouden leveren dan 1 :smile:
Wishfull thinking?
Groet,

John
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

23-04-2003 18:41

Grappig.... gek van 2 dagen.. Behoorlijk triest toch? Ik heb meer dan 6 maanden geblankt, maar ja, ik had dan ook doorzettingsvermogen, en heb uiteindelijk vis gevangen.. Mij hoorde je ook niet klagen.

mvg
Robbert
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

23-04-2003 20:30

Hallo Alexander,

Ik vis nu een half jaar op karper en heb ook pas 5 vissen gevangen. Ik heb ook gehoord van een karpervisser dat hij 1 keer iets gevangen had toen hij met zijn oom ging vissen daarna heeft hij 1 JAAR!!! geen karpers meer gevangen toch gaat hij door (ik weet niet hoe hij het voor mekaar krijgt).

Maar wat ik wou zeggen als jij al na 2 dagen het al zat bent denk ik niet dat karpervissen wat voor jou is (begrijp me niet verkeerd ik kan het ook fout hebben).

Als ik jou was zou ik gewoon van tacktiek veranderen en gaan vissen waar je ook daadwerkelijk vis hebt gezien.

MVG

Hennydekarpervisser
Quint Wijnschenk.
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: lelystad

23-04-2003 20:38

Ik ben 3 jaar geleden naar een plas gegaan voor 2 weken,de 1e 3 nachten 8 vissen, daarna naar een groter water gegaan de 1e nacht 1 vis daarna 8 dagen helemaal niks.

2 Jaar later plan ik dezelfde sessie voor 1 week,in 6 dagen tijd, 2 x lijn weg ivm hoog talud en op de laatste avond 1 vis (over de magische grens heen)

GEDULD WORD BELOOND!!!
Willem Barnas

23-04-2003 22:10

Jo Tim of Alexander,

Ik vis al twee jaar op zes/zeven vissen, ha!

Vang ze, maar dat lukt niet...
WB :wink:
Willem Barnas

23-04-2003 22:16

Tjongejonge,

Kijk mij nou, in de ban die kutvissen als ik ben typ ik je hele naam verkeerd. Excusez Moi, Alexander Ton...

WB :wink:

Vastbijten, Vissen en Volhouden joh!
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

24-04-2003 08:12

Het is niet zo dat ik geen gedult heb, maar misschien moest ik ff het achterliggende verhaal vertellen.

Op de plas waar ik vis zit zo veel vis dat je er ziek van zou worden werd mij verteld. En al mijn vrienden konden dat ook bevestigen. Er waren er 2 die hebben daar karpers zo groot als dolfijnen gevangen (bij wijze van dan he) Nu vind ik het niet erg als ik geen karper vang ( tenminste nou je snapt wel) maar ook geen brasem of beetje of wat dan ook. Dat is wel jammer.

Ik heb liever dat ik een paar keer een karper verspeel of een brasem vang dan de hele tijd w8 w8 w8. Maar ik weet wel dat het er bij hoort en ik kan daar wel tegen hoor..

Lekker in de natuur. verklikkertje aan. zonnetje opzoeken. Boekje lezen. Af en toe beetje snoeken.... jup jup jup that's life
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-04-2003 22:24

zelfs op wateren die vergeven zijn van karper komt het voor dat je blankt...ook 2 dagen en zelfs langer dit kan hel veel oorzaken hebben, vaak ligt het aan jezelf je zit op de verkeerde plek of hebt teveel gevoer of te weinig etc etc alsje er niet tegen kan dan meen ik serieus dat je es moet overdenken om een andere hobbie te gaan zoeken, want ik ben erg bang dat jij gegrepen bent door de flitsende fotos en het strakke imago wat karpervissen heeft. maar je vergeet dat jat je heeeeel veel moet investeren om goede resultaten te krijgen neem dat maar van mij aan...

mg martijn
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2003 11:43

Op 2003-04-23 15:56, schreef Laurens Maasland:
Alexander, vissen heeft niks met geduld te maken...

Laurens,
Als je visserij alleen van geduld afhangt doe je idd iets verkeerd lijkt me. Je kan echter met de beste systemen en technieken niet altijd en overal vis vangen. Alsof jij nooit een blank draait. Vissen heeft te maken met gezond verstand in combinatie met geschikt materiaal en geduld.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-04-2003 13:14

Daaf, geduld is voor de echte gepassioneerde visser iets wat niet bestaat.

Wel is er ongeduld. Ongeduld om te GAAN vissen. Als je er eenmaal zit is het goed... het denkproces en de - in de ogen van de vissers - juiste tactiek is dan vanzelfsprekend.

Geduld oefen je nl. alleen uit als je iets wilt bereiken, maar in de tussentijd ongewenst opgehouden wordt. Als je zo tegen karpervissen aankijkt, heb je m.i. niets te zoeken aan de waterkant.

Vriendelijke groet,
Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-04-2003 15:16

Laurens,

Wedden dat dit te diep gaat? :smile:

Ik heb best geduld, maar moet niet langer dan een week zijn voor ik weer kan vissen.

Je kan geduld hebben maar ook worden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-04-2003 15:35

Klaas,

Zolang we maar niet zinken toch...? :smile:

Ach je snapt het vast wel... ik vind 'geduld' negatief klinken... doet mij denken aan iemand die met een nors gezicht zit te vissen:

"Gaat die dobber nah nog nie onder?"
"Ik ga naar de kroeg!!"

TUSSEN de sessies oefen ik ook geduld uit ja, doe ik op dit moment ook.... maar over een paar uurtjes mag ik weer :smile:

Met geduldige groet,
Laurens
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2003 20:23

Laurens,
Oefen je nu geduld of ongeduld uit als je straks gaat vissen?
ok,
jij je zin dan hebben we het hier niet over geduld maar over het wachten op een aanbeet. Dan zijn we het eens over het wachten, alleen niet over de benaming hiervoor. Laat ik het anders zeggen, als je vis wil vangen moet je hoe dan ook soms lang kunnen wachten op een aanbeet.
met ongeduldige groet (ik mag morgen weer)
Daaf
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-04-2003 11:47

Daaf,

Ik was ongeduldig om te gaan vissen. Geduldig heb ik afgewacht tot het weekend was.

Maar als ik daadwerkelijk zit, dan oefen ik geen van beide uit. Het ongeduld om te gaan vissen is dan weg, over, teniet gedaan.

Aangezien ik het afwachten - schijnbaar in tegenstelling tot andere vissers - als uitermate prettig, plezierig en relax bestempel zou ik het noch geduld, nog ongeduld noemen TIJDENS het vissen.

En vannacht kan ik weer :smile:

Laurens
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-04-2003 22:13

Heb door omstandigheden al drie maanden niet kunnen vissen.
Soms heb ik gedwongen, maar meestal geduldig afgewacht.
Nu neemt de ongedurigheid toe naarmate het geduld duurde.
Volgend weekend is het geduld op en geef ik met overgave gehoor aan de steeds luidere en ongedurige roep om in stilte de geduldig wachtende karpers een loer te draaien.

Sportieve groeten Henk
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

27-04-2003 00:56

Henk,

geluksvogel die je bent!
Ik heb door omstandigheden al 7 maanden niet kunnen vissen. Ik ben ongedurig, wispelturig ongeduldig, geduldig, schreeuw moord en brand, verdoemenis en hel maar het helpt geen zier. Misschien over twee weken dat dan het water open is en dat ik dan kan gaan vissen met een temperatuur van een graad of 4 :sad:

Groet,

Hans
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-04-2003 04:01

its an excuse for being there..... zei ene Chris ooit al eens.

Alexander, misschien moet jij maar eens de "le Grand Bleu" (the big blue) huren als jij dolfijnen zo groot als karpers ziet zwemmen.

Als je die film kijkt let dan heel goed op en zal je misschien ontdekken wat passie voor een bepaalde hobby(levenstijl) inhoud.

Waarschijnlijk zal je er niets van begrijpen gezien je eerdere postings......


Hee Hans, ooit heb ik je eens(privé) aangeboden een inzamelings actie te houden voor mooie wijnen daar die in Finland nogal prijzig zijn.

Ik denk er nu over om een inzamelings actie te houden om jou naar Nederland over te vliegen zodat je "ijsvrij" kan vissen.

Bij deze dus:

Mocht u een zuiver vissers-hart hebben stort dan uw euro's op rekening nr. 409260177 ABN-AMRO onder vermelding van:

GEEF HANS EEN VISKANS!

Hanszepans, dit gaat lukken!


Met sponserende groet, MB
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

27-04-2003 10:24

Beste Michael.

Ik zij bij wijze van zo groot als dolfijnen. Maja ik vind karpervissen leuk. En soms heb iik wel eens zoiets van damn nogsteeds geen beet wat doe ik verkeerd. En ik geloof niet dat ik de enige dat heeft. Ik denk trouwens dat iedereen dat wel heeft.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-04-2003 23:53

Alexander,
Soms doe je niets verkeerd en wil het gewoon niet. Als je denkt dat je iets verkeerd doet gewoon blijven proberen met andere methode of zo. Ik heb vorig jaar op een voor mij tamelijk nieuw water ongeveer 25 keer gevist en 1 vis gevangen en 1 verspeeld. Nu ben ik er begonnen met zelfgemaakte boilies en meteen de eerste dag heb ik er een. Als iets niet wil probeer dan gewoon iets anders. Wachten op een aanbeet ontkom je nooit aan. Zelfs op mijn recordsessie aantal (14 in 5 uur) had ik tussendoor anderhalf uur niets.
groeten Daaf