Blunder top 5!!!


Plaats reactie
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

08-05-2003 15:19

hier dan mijn top vijf:

1. in villapark weddermeer op het park vissen vanuit je bungalow, 's nachts boven slapen omdat je toch een zender hebt en bij een run bijna door het raam naar buiten gaan in de veronderstelling dat het de achterdeur is. Gelukkig zat dit raam op slot!!!
2. (uit mijn oude doos) : vol spanning met beide handen om mijn eenvoudige "schaarstoeltje"(zo'n simpel klein klapstoeltje) wachten op een aanbeet, als opeens het stoeltje het begeeft en ik een week lang met bont en blauwe vingers loop.
3. mijn vismaat die met het schepnet een heuveltje komt afgerend een salto zien maken waar een circusartiest jaloers op zou zijn.
4. met de korst op karper vissen en nét op het moment dat een mooie karper mijn korst wil opslurpen een telefoontje krijgen, met als gevolg dat de aanwezige karpers gezamenlijk wegstuiven. ***!
5. je controller die in een boom hang er met een ruk uit willen krijgen, waarna ie recht op je hengel land en de top eraf ligt.
:sad:
groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-05-2003 22:04

Jurgen...ik weet eerlijk gezegd niet wat ik lees!

op de eerste verdieping gaan slapen van je bungalow(omdat je toch een zender hebt!!!!)en dan ook nog eens gaan vissen op de begane grond......grazy!!!!!!!!!!!!!!!!
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-05-2003 09:10

Onderhands inwerpen,
lijn draait om m'n top en komt op m'n redelijk nieuwe auto terecht.
80 Gram maakt een behoorlijke deuk !
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

09-05-2003 10:18

In willekeurige volgorde:

1. Na een regenachtige sessie je spullen te drogen zetten, en vervolgens concluderen dat je de Optonics nog aan de waterkant heb laten liggen (gelukkig lagen ze er nog).
2. Tijdens een werpwedstrijd vol uithalen, terwijl de lijn om de top gedraaid is. Het gehele topdeel vliegt de plomp in en zinkt al belletjes ‘ruftend’ naar de bodem. Dus ik in mijn onderbroek het water in, midden in een woonwijk. De voorbijgangers keken raar op, maar ik vond het topdeel gelukkig terug.
3. Veel moeite doen om zwaarbepakt naar een visstek te fietsen, je hengels ingooien en na 15 minuten concluderen dat je HELEMAAL geen zin hebt om te vissen!
4. Stond ik een mooie vis (geschat 20 plus pond) te drillen, zwom deze zich vast in een groot lelieveld. De vis zat muur en muurvast, dus ik in mijn onderbroek het water in. Echt goor, ik voelde de rottende plantenresten en stinkbagger tussen mijn tenen door sprietsen. Na enige meters door de prut gewaad te hebben zwemt de vis alsof er niets aan de hand is gewoon het lelieveld weer uit! Uiteindelijk wist ik de vis te vangen., een mooie 19,5 ponder (dus net geen twintig, wat op zich een teleurstelling was).
5. Tijdens een sessie op groot water zat ik flink te vangen, maar mijn broertje niet. Toen ik voor de zoveelste keer in de nacht een hengel moest uitroeien, vroeg ik mijn broer wederom om hulp. Ik stapte vervolgens alvast in de boot, zodat hij ff de tijd zou hebben om wat aan te trekken. Maar na 5 minuten nog steeds geen broertje te zien! Dus ik weer de kant op. Blijkt dat hij alweer ligt te slapen!
6. Voor de grap de hengel van een vismaat op een andere plek ingooien terwijl hij eten aan het halen is. Vismaat komt terug, ziet dat we zijn hengel verplaatst hebben, wordt boos en krijgt vervolgens een run op die hengel. Resultaat: een mooie kanaal 20’er (bij mij in de buurt een zeldzaamheid!). Wie het laatst lacht, lacht duidelijk het best :wink:
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-05-2003 11:51

Op 2003-05-08 10:35, schreef elvin souverein:
Ik weet waar je over die gans bent gevallen, zitten er als het goed is nog 2.

Maar bij mij ook niet veel byzonders, verkeerde hengel aanslaan enz.


2??? Ik heb niets over een dood ganzenbeest gehoord...
Jeroen van den Berg
Berichten: 93
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Vuren

09-05-2003 13:36

1: een stier die boven op je hengel gaat staan als je even niet oplet..krak..
2: de spoelen van je maat omwisselen als hij even niet oplet, vervolgens een run krijgen en daarna knallende ruzie. (maar wel de vis vangen)
3:je stuitje naar beneden willen schuiven maar inplaats daarvan je top afbreken.
4:Ergens al een tijd zitten vissen en dan horen van een voorbijganger dat daar onlangs alles dood is gegaan.
5:Naar je pennetje zitten kijken maar zo'n snoeiharde aanbeet krijgen dat in een ruk je hengel in het water ligt.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

09-05-2003 17:45

2: de spoelen van je maat omwisselen als hij even niet oplet, vervolgens een run krijgen en daarna knallende ruzie. (maar wel de vis vangen)

Die moet je me even uitleggen :???:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2003-05-09 17:46 ]</font>
Collin van de Lubbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Voorhout

12-05-2003 08:04

1) Een hele nacht gevist hebben en geen tikkie gehad hebben en er dan 's ochtends achter komen dat de batterijen van je foxies op zijn.
2) Ben je van plan een gehele dag te vissen, heb je 20 km gereden, je hengels dan eindelijk klaar gemaakt ben je je boilienaald vergeten.
3) Tijdens een sessie op kuitschietende karpers vissen, misslaan en je bomberplug met negen haken vol in je bek krijgen.
4) Een mooi schubkarpertje gevangen, ben je hem aan het onthaken ligt je hengel iets te ver op de weg en ja hoor, er dendert een tractor overheen.
5) De Instant Fisherman besteld hebben en er dan achter komen dat er maar weinig haaien zitten in Voorhout en omgeving
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-05-2003 09:57

Collin,

Zou je alsjeblieft een foto van jezelf in je profiel kunnen zetten genomen vlak nadat je die plug van dichtbij hebt mogen aanschouwen?
Groet,

John.

Excuses voor het off-topiccen mede-boarders (op een na!)
elvin souverein
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: houten
Contacteer:

12-05-2003 10:01

Op 2003-05-09 11:51, schreef Frank Avezaat:

Op 2003-05-08 10:35, schreef elvin souverein:
Ik weet waar je over die gans bent gevallen, zitten er als het goed is nog 2.

Maar bij mij ook niet veel byzonders, verkeerde hengel aanslaan enz.


2??? Ik heb niets over een dood ganzenbeest gehoord...



zitten er toch 3?????
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

12-05-2003 11:24

ja... altijd geweest haha
maar goed... hopelijk blijft dat zo...

grapjes met spuitbussen zijn ook niet te tolereren
elvin souverein
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: houten
Contacteer:

12-05-2003 13:25

T gaat trouwens helemaal los daar, maatje van me heeft er 2 nachten gezeten, in totaal 20 runs, met 12 gevangen vissen waarvan de zwaarste 28p.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-05-2003 14:42

In de dikke mist,geen hand voor ogen te zien spinnend op snoek in de polder, na een paar worpen erachter komen dat de boel 's-nachts was dichtgevroren.

Een vismaat in de maling hebben genomen en de volgende keer merken dat hij stiekem in mijn schepnet had gescheten! :mad:

In het donker op de afsluitdijk komen, aas te water en dan bemerken dat je niet goed hebt opgelet qua tij ( het was afgaand) de zeepieren lagen op het droge zand.

Ook voor mij, haken in mijn handen in mijn oor.
Dat is eigenlijk de grootste reden om weerhaakloos te vissen :razz:



Onlangs ( zaterdag)

Je een uur vergissen in wanneer de zon opkomt en dus een uur later op je stek komt.

Ah, der komt vast wel meer boven drijven.

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

12-05-2003 18:03

Over een slootje proberen te springen in een weiland om naar een andere stek te gaan maar niet goed afzetten en midden in de sloot terecht komen.

Robin

PS was trouwens zaterdag.
Hugo Bovenmars

12-05-2003 20:24

haha,

1. Aan t eind van een totaal verregende en visloze visdag lucht aanslaan na een 'fluiter' op mn (blijkbaar)niet waterdichte (kortsluitende) el cheapo shakespear beetmelder. :mad:

2. Iets te fanatiek van de kant af mn Intertoys opblaasboot injumpen samen met 30 liter water......er na het uitvaren achterkomen dat mn -op dat moment- Brand New PRE PAID Nokia 3210 nog in mn (doorweekte) kontzak zat.

3. Die bagger Nokia 3210 kon slecht tegen water :evil:

4. Afgelopen zomer nagenoeg dezelfde blunder maken, maar nu met mn Alcatel 511 die van betere kwaliteit bleek te zijn :grin: (Was wel een fohn-behandeling voor nodig)

5. Met dezelfde opblaasboot mn lijnen uitvaren en mn rig over de rubber rand laten glijden (gelukkig was t een klauwpunt), vervolgens naar de kant terug varen, opnieuw uitvaren en WEER geluk hebben :grin: (vanaf dat moment toch maar een stukje foam op de haak gedrukt)

Hugo
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

13-05-2003 23:18

Even nadenken.............

ongerangschikt:
1) lekker potje bootvissen met de collega's - ongeveer 1 seconde voordat we terugvoeren nog even beet krijgen, opspringen, door 't natte dek op m'n muil gaan en zo met m'n dikke reet van m'n superheerlijke 2delige boothengeltje een 3delige maken
2) op nieuwjaarsdag gaan karperen, alles erop en eraan, hengels netjes ingegooid, even hurken bij de waterkant om m'n klauwtjes te wassen *glibber* zo 't water in
3) op de allereerste dag van 't open seizoen van "mijn" karperput om 2 uur 's nachts vertrekken, alles was voorbereid, ik had alles bij, behalve m'n molens...
4) zelfde dag, khad m'n molens opgehaald (2 x dik half uur fietsen), ben alles op aan het tuigen, hoor ik opeens sssssssssssjt (ik vis nog met speldwakers, geen optonics, dus ik ben fel op 't geluid), was door de wind m'n monkeyclimber omhooggefloept, maar m'n hengels stonden op m'n stoel! bijna hartinfarct (spreekwoordelijk)
5) had net een brommer, dus alles op de brommer gebonden, 2 tassen, rugzak, foudraal etc etc, rij op 't dijkje (met koeieroosters), zijn die dingen zo glad dat ik bijna op m'n bek ga, kan nog net corrigeren, maar toen ik em eindelijk recht had, zag ik dat ik schuin 't dijkje af reed. en da's toch haast recht naar beneden. geen schade godzijdank

d'r zijn nog wel meer dingetjes maar dan lachen jullie me uit enzo :sad:
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

14-05-2003 01:30

5 wordt een beetje moeilijk, maar het zullen er vast wel meer zijn.

1. Vissen met windkracht 8. Omdat me swingers me piepers lieten afgaan (door de wind) ga ik me swingers van me lijn afhalen. Waait m'n stoel het water in. Ik lig op m'n buik op de stoel eruit te vissen, waait me foudraal het water in.
D8 ik eindelijk dat ik alles weer het water heb uitgetrokken....
Waait me pet van me hoofd het water in. Na een half uur lag de pet aan de andere kant v/d vijver waar ik'm er weer uit kon 'vissen'.

2. Op me fiets met invalidekarretje er8er iets te hard door de bocht gaan zodat stoel+tas over de straat rollen (ook nog lastig terugzetten met al je stuff om je nek) ...

3. Na 5 uur ingelegen te hebben. Bedenk je je dat het waarschijnlijk toch de 'pallet' was die je tijdens het ingooien van je hair af zag vliegen.

4. In 3 korte sessies van een paar uur, 7 boilienaalden door de gaten in een steiger laten vallen.

5. Geen blunder, maar wel lache:
Vorige week tijdens een 2 n88 duurende sessie. Een vismaat zit aan de overkant v/d Rijn in z'n bootje om z'n lijn uit te varen. Ineens een donderklap + flits van hier tot gunter. Dat had je moeten zien, hij scheet in z'n broek!
LOL (he, Jordy! :razz:)

6. Ook geen blunder, maar wel lache.
Tijdens diezelfde sessie. Een bijdehand mannetje van een jaar of 12 met z'n bootje over onze voerplekken. Hij d8 dat wij heb nix konden maken. Hij was op een gegeven moment op een afstand van +/- 75 meter en ik kan totaal niet schieten met een katapult maar probeerde het toch maar. Ik schoot,... en ja hoor, precies in ze kleine bootje. Ik kwam niet meer bij. We waren wel mooi van em af, arm ventje :razz:
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

14-05-2003 10:55

Op 2003-05-14 01:30, schreef Marvin Honsbeek:
Hij was op een gegeven moment op een afstand van +/- 75 meter en ik kan totaal niet schieten met een katapult maar probeerde het toch maar. Ik schoot,... en ja hoor, precies in ze kleine bootje. Ik kwam niet meer bij. We waren wel mooi van em af, arm ventje :razz:



Goh, hoe zou het toch komen dat de overheid katapulten heeft verboden?? :wink:
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

14-05-2003 11:13

1.pva-string het water in laten vallen

2.aan de water kant komen en je steunen vergeten

3.niet echt een blunder maar wel lachen.

op een water een paar bollie schieten en me leraar gym kwam net de hoek om zetten op ze fiets ik schoot dus iets te ver en pok op ze hoofd kwmam ie verhaal halen en zag dat ik het was
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-05-2003 11:26

1. Proberen om je stek een beetje vrij te krijgen van takken, die net langs de oever lagen, zodat anderen er goed langs kunnen mocht ik beet hebben. Wil die boomstronk oppakken, glij weg en lig half in het water.

2. Met 2 man na school even snel met een bootje gaan voeren, harde wind op het water etc. Allebei zeiknat, komen we richting oever, begint dat ding ook nog te lekken. Ik heb nog nooit zo snel geroeid.

3. Alleen zitten vissen 's nachts. Hoor je op eens een zacht stemmetje achter de tent "jij pakt em vast, ik pak z'n hengels". Meteen die tent uit vliegen gewapend met een cobra stick, en zien dat het een vismaat is, die helemaal dubbel ligt van het lachen.

4. Beet krijgen, snel snel de tent uit, aanslaan en vergeten de baitrunner uit te zetten.. Weg vis.

5. Lekker de tent dicht langs het water zetten, en de morgen erna je viskoffertje langs zien drijven. Alles zeiknat, maar meteen opgeruimd

en ga zo nog maar een week of 3 door ...

mvg
stefan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

14-05-2003 11:57

Laatst in Frankrijk 's nachts hoop herrie bij m'n maat in z'n tent al spurtend naar z'n rodpod met z'n telefoon aan z'n oor, dat ik vraag wat er was en erachter kom dat z'n zwager hem had gebeld vanuit Nederland om te zeggen datie een run had en er nog intrapte ook :grin:
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

14-05-2003 20:04

hahahaha ja leuk om dat zo te lezen heb er ook een paar!


1 op de camping had een broekie zijn aas aan de overkant in de struiken geworden ik er naar toe en de lijn eruit gehaald ik hem verteld dat hij de lijn binnen moest draaien bam haak dwars door me duim:)

2 op de camping ik stond te pissen opeens begint me optonic te fluiten ik schrikme de tering draai me om ren naar de hengel val op me bek vast naast de hengel sla aan was dus toch allemaal nog net goed gegaan dacht ik begint ineens iedereen te lachen was ik vergeten me leuter in mijn broek te doen :smile: hahahahaha

3 nieuwe hengel ben aant ingoeien vliegt me topdeel fijn met het lood mee :S

4 shag vergeten

5 er na een vissessie achterkomen dat de benzinetank van je auto leeg is:P

en nog veel meer van dat soort dingen :grin:

kom op met die bloopers is leuk om te lezen :smile:

later marco
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

14-05-2003 22:12

LOL, lees je wat hoor :grin:, heb best wel kramp in enkele lachspieren...

ook een leuk blundertje van vismaat, jongen vist nog niet zo lang...:wink:
-volle kracht ingooien, maar de spoel zat niet vast (is dus met drukknop) dus dat ding land daar op 5m uit de kant in het water, 200m lijn met de hand mogen binnenhalen om dat spul eruit te krijgen :grin:, echt wel hilarisch om te zien gebeuren hoor
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-05-2003 10:47

andere vismaat van me had van die DAM Freespoel beetrunners met een indrukknop op de spoel om de beetrunner te activeren, na het ingooien de hengel neerleggen op de hengel steun en de baitrunnerknop indrukken waarna de spoel zo het kanaal in schiet met 4 meter water
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

15-05-2003 11:32

Zo gingen 2 'vriendjes' vroeger van me leren vissen.

Alle 2 een hengel. Na een half uur waren ze alle2 iets kwijt.

De ene gooide z'n molen van z'n hengel af zo het water in (nog steeds geen idee hoe die dat nou deed)

En de ander gooide z'n complete hengel het water in (t'was tenslotte een werphengel :S) maar die hebben we er nog uit kunnen vissen.

Rolletje pva-string het water in laten rollen is me ook gebeurd... hehe, wel slim.

Dit had ik een half jaar terug:
Ik sta lekker te spinnen met het spinhengeltje da'k toen nog had (inmiddels een betere gekoch) en ik werp in en voor me ineens een rare 'kolk' in het water en het geluid alsof er iets in het water viel.

Ik stond meteen helemaal te trillen van wat gebeurd me nouw weer?

Haha, ik denk, 'najah', dus ik ga indraaien voel ik ineens dat me hengel n'beetje raar aanvoelt. Verrek, ik mis me top... haha :razz:
Lekker op tijd d8 ik bij mezelf.

En Remco:
Ik schoot de boilie met een zwaar overdreven boog op 75 meter afstand. Ja je hebt gedeeltelijk gelijk, maar je moet ook snappen da'k totaal niet kan schieten met zo'n ding :smile:

MVG
Marvin Honsbeek