Blunder top 5!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

07-02-2008 18:20

janieck spithoff schreef:Tijdens een run er keihard heensprinten, uitgleiden door de drek, tegen de rodpod aan, en bijde piepers afgebroken :o :lol:



Ik heb een soort gelijke situatie mee gemaakt PIEEEEEEEEEEEEEP!!! sprintje trekken en vlak voor de banksticks met beide poten de lucht in bats er boven op
hengel vliegt een meter de lucht in en ik recht met mijn reet op de bankstick. die door midden vette scheur in mijn broek en een beste kras over mijn billen :oops: :oops: gelukkig niet in mijn skieterke :o :lol: Vis wel verspeeld trouwens :oops:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

27-03-2008 19:50

Even je montage binnendraaien, je pakt dus je hengel op en je hanger schiet los omhoog en zo PLONS in het water :evil: Das bale.... :lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

27-03-2008 21:17

een blunder van mij eigenlijk de schuld van een vismaat......

ik was gaan visse, we zitte onder mijn plu +/- 20 meter van zijn hengels.
ik hoor een paar piepen en loop naar zn hengel,vervolgens word het een snoeiharde run,vervolgens sla ik aan en sla de lijn doormidden!!!!!!!!!!

achteraf bleek dus dat de hanger zo strak was afgesteld dat deze de lijn gewoonweg doorsneed. en ik deed t in mn broek toen hij aan kwam rennen en ik daar met een inmiddels rechte hengel stond :oops:
vervolgens ziet hij de lijn drijven op het water en pakt deze eruit inclusief motage met een brasem eraan.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

27-03-2008 23:13

1. Bij de 1e worp van het nieuwe seizoen je lood/rig montage 30cm diep aan de overkant de blubber in te gooien! Gevolg... vieze koude handen, bezweet van het naar de overkant rennen. Vervolgens bijna je enkels verzwikken bij het uitlopen van je 2e hengel over een gladde schuine helling, en er wanneer je je hengel op de rodpod legt achter komen dat je lijn bij het teruglopen door de wind 2 meter het riet in is geblazen... ZUCHT! :o (dit seizoen)

2. Bij een wedstrijdje "Zo-dicht-mogelijk-tegen-de-overkant-van-de-Oude-Rijn-gooien" tot 3x toe achter elkaar je voerkorfje kwijtraken aan de overkant :roll: (5 jaar geleden)

3. Rolletje PVA string van een schuine helling zien rollen, er nog achteraan duiken, en dan toch het rolletje het water in zien verdwijnen :roll: (4 jaar geleden)

4. Proberen je oude werphengeltje aan een vriendje te verkopen. Laat je zien hoe sterk 'ie is... (met de welbekende BUIG-TEST :P ) en dan breektie dwars doormidden :o (7 jaar geleden)

5. Ik sta lekker te vissen met een nieuwe spinhengel. Gooi ik in, en juist op dat moment hoor ik 2 meter voor mij in het water een "kolk" geluid! Dus ik denk! Woooow, dikke snoek zeker vlak voor de kant, stond gelijk te trillen op mn benen. Dus ik draai snel in, want ik denk natuurlijk dat ik die snoek nog wel kan vangen... Kom ik er pas na 5 seconden achter dat het zojuist mn complete bovenste hengeldeel was dat daar 2 meter voor de kant het water in schoot! :lol: (5 jaar geleden)
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

29-03-2008 20:55

hier een blunder heb nog nooit een ergen gehadd, maar dit is een blunder van een vriend van mij.

ging een keer vissen met een vriend na een enkelen tijd licht mijn hengel eindelijk in het water pieeeeeeeeeeeeeeeeeep, loopt mijn vriend mijn rodpod, met mijn hengel beetverklikker, swinger, rod lock, alles in een keer het water in (mijn vriend loopt het water niet in he) :cry: :cry: :cry: SHIIIITTTT. hebben een paar mensen die in de buurt waren de spullen met een hooi vork er uit gehaald!!! :o :cry:
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

30-03-2008 13:57

1. Ik ging te vissen met frolic, nadat ik alles in m'n tas had gedaan en naar m'n stekje met m'n maat was toegefietst had ik alle spullen van m'n fiets gehaald. Ik wilde de frolic met een beugelelastiek bevestigen, kom ik erachter dat ik ze niet in m'n tas had gedaan. Maar ik was zeker ervan dat ik ze had meegenomen. Maarja dan maar aan de hair. Ik ving 1 karper ik kwam 's avonds thuis, ging naar bed en wat voelde ik in m'n broekzak? Ja hoor de elastieken. (2008)

2. Staan plassen in de bosjes, mn beetmelder ging af. Mn broek op de knieën er heen rennen en plat op mn gezicht maar wel binnen gehaald. (2007)

3. Een dikke run op m'n hengel, aanslaan en dan wikkelt het draard om het topje van mn hengel.(2007)

4. 3x met dezelfde hengel m'n lood vergooien op een dag (2007)

5. Tijdens het inwerpen in het water vallen. (2006)
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

30-03-2008 16:30

Blunder van de laatste sessie:

IK ga bovenaan zitten bij het kanaal (het loopt een paar meter naar beneden en dan pas begint het kanaal). Ik wil gaan zitten en dan glijd ik uit. BOEM!!! Met volle vaart (achterstevoren :P ) op mijn hengels. Deze vliegen een meter omhoog en landen naast de bandsticks (gelukkig niet in het water).

M'n vismaat zag het gebeuren en kon niet meer bijkomen :lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
martin trip
Berichten: 84
Lid geworden op: 13-08-2007 20:09

30-03-2008 17:28

Bart Koops schreef:Blunder van de laatste sessie:

IK ga bovenaan zitten bij het kanaal (het loopt een paar meter naar beneden en dan pas begint het kanaal). Ik wil gaan zitten en dan glijd ik uit. BOEM!!! Met volle vaart (achterstevoren :P ) op mijn hengels. Deze vliegen een meter omhoog en landen naast de bandsticks (gelukkig niet in het water).

M'n vismaat zag het gebeuren en kon niet meer bijkomen :lol:



oja bart dat vergeet ik nie snel :D :D moest er eens bij wezen.trouwens je hengels vielen wel 2 meter de lucht in :wink: :D
martin
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

31-03-2008 09:04

Ja het was wel een van de domste blunders tot nu toe :lol:

Trouwens nog wel splinternieuw kunstaas gevonden en martin een madenbakje :D 8)
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

31-03-2008 14:03

met je trolley vol spul een plank over een sloot heen willen rijden maar de plank totaal missen :lol: sloot was droog :D

vervolgens je trolley eruit te hebben gekregen, netjes de plank op rijden, plank doormidden. :roll:
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

31-03-2008 18:55

Een vismaat hebben die al je houtjes molt (deze houtjes zijn voor als je de paraplu-steel in de grond slaat, zodat je de steel met de hamer niet beschadigd)

:lol:

Geeft niet hoor Martin :wink: :D
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

31-03-2008 19:25

1 piepers vergeten aan te zetten! lag ik half te pitte denk ik wat is dat tog voor een gezoem tog maar ff bij me hengels kijken en ja hoor... een karper die op 20 meter uit de kant gehaakt was zat nu op 150 meter

2 piepers vergeten

3 (dis een mooie) vrijdag tijdens t vissen een biertje te veel gedronken, word ik snacht wakker door een run van me vismaat dus ik sta te kijken naar de dril
zie ik inene nog een lijn naar boven komen verder niet aan gedacht en de vis geschept. eenmaal op de kant bleek dus dat de karper aan de "misterieuze" lijn gevangen was dus ik die "misterieuze" lijn tog maar ff volgen en wat bleek nou..
het was mijn lijn!
dus ik begin te schelden en te tieren tegen peter (vismaat) dat ie me hengel tegen een boom aan heeft gezet en neit eens de moeite had genomen om deze binnen te draaien
en toen zei hij dat ik dus een run kreeg me tent uit kwam "kruipen" de hengel oppakte en deze zo tegen een boom aan zette! hij zei nog of het een losser was maar kreeg geen antwoord (LAM!)
dus ik was blijkbaar aan het slaapwandelen ofzo :P
maarja was dus mooi wel MIJN karper van 24 pond

best een blunder al zeg ik het zelf

4 aankomen op een stek met rubberbootje en dan erachter komen dat we geen pomp bij ons hadden

5 alle karpers zien zonnen en dan tog stug met de boilie blijven doorvissen en dus geen een van de 50 karpers die boven mijn voertje zwommen vangen
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
lars lulofs
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-03-2008 22:55
Locatie: oldenzaal

31-03-2008 21:17

haloo

ik heb eigenlijk maar 1 echte goede blunder gahad
ik hoor mijn pieper gaan ik sla aan eem tijdje drillen was het een duiker :-?
neem eens een kijkje op http://www.carpteamoldenzaal.nl
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

01-04-2008 03:33

Fabian stukker schreef:met je trolley vol spul een plank over een sloot heen willen rijden maar de plank totaal missen :lol: sloot was droog :D

vervolgens je trolley eruit te hebben gekregen, netjes de plank op rijden, plank doormidden. :roll:

Geweldig mooie slapstick! Zie het helemaal voor me...
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-04-2008 06:31

Mijn grootste blunder was dat ik een peuk aan het roken was.

Ik een run krijg, en met die peuk in mijn bek aan het drillen was, en dat er as van mijn peuk op de lijn kwam, en dat de lijn meteen weg smolt, resultaat, alles weg.

Sindsdien, en is al minstens 10 jaar geleden nooit meer gedrild met een peuk. Het ziet er trouwens ook niet uit, haha.
Zit hier wel vis?
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

03-04-2008 16:11

ik dinsdag:

op het einde van een sessie voor de lol nog eens willen ingooien, maarja, lood en onderlijn in de boom natuurlijk.
ik heb veel vertrouwen in die onderlijn en de boom was vlak boven het water dat er toch niet zo diep was, ik kruip er dus in... na een tijdje gesukkeld te hebben is de rig los en klim ik terug naar land, als ik er bijna ben breekt de tak waarop ik sta en kom ik met mijn laarzen in het water terecht, ik denk nog oef, er is niks ingelopen tot ik ineens sluuuuuuuuuuurp hoor... laarzen vol water en wel erg koude voeten :oops:

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

04-04-2008 16:17

1) Lang geleden, voor het gsm-tijdperk. Ik was een jaar of 12. Mijn vader had me aan het water afgezet met m'n visspullen zodat ik een dagje kon vissen. M'n ouders gingen dan overdag naar familie 60km verder en kwamen me dan 's avonds terug halen. Bon, ik naar m'n stek gewandeld, m'n vader was al terug naar huis. Ik begin m'n materiaal op te stellen en ik merk plots dat ik m'n koffertje met boilies, lood , boilienaalden etc. vergeten was uit de auto te halen. Daar stond ik dan... ik kon toch moeilijk heel de dag gaan vissen zonder aas en zonder lood. GSM's bestonden toen amper dus ik kon ook niet naar huis bellen. Flink balend terug alles ingepakt, met al m'n materiaal op m'n nek naar het dichtsbijzijnde huis gewandeld, meer dan 1 kilometer verder, om daar te gaan bellen. Ik kom daar aan, ik bel aan.... niemand thuis :-? . Ja , wat nu? Ik was al half dood door het sleuren met die spullen, dus maar terug naar het water gewandeld. En ja daar een tijdje radeloos gezeten. Plots komt er een oudere visser aan die ik kende en die heeft me toen naar huis gebracht. We draaien m'n straat in en we zien net m'n ouders wegrijden naar de familie. Snel teken gedaan dat ze moesten stoppen want ik had ook geen huissleutel bij dus ik kon niet binnen :D . Al bij al geluk gehad want anders had ik de rest van de dag thuis aan de achterdeur kunnen wachten tot ze terug waren :D

2) Jaren geleden ook, ik was met mijn vader aan het vissen. Ik kon nog niet goed gooien toen. Bon, ik gooi in, netjes en vrij hoog in een boom die aan de overkant stond. Ja lap. Ik probeer uit alle macht mijn lood + rig er terug uit te trekken. Plots schiet het lood los, komt met een rotvaart mijn richting terug uit, vliegt 10cm boven het hoofd van m'n vader en boort zich dan achter ons in de bodem :o Had hij even geluk gehad :D
Wesley van't Hart

13-04-2008 19:51

met de pen aan het vissen ongeveer je pen in het midden van de sloot.
Haalt de zoon van de buurman die naast je zit met de vaste stok eerst een brasem
eruit vlakbij de kant en daarna een karper maar toen brak ze hengel.
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

14-04-2008 19:02

heb vorig seisoen ook weer een paar leuke blunders gehad hier weer een klein update :P

1. heb laatst een 3sec tent gekocht perfect voor vissen btw. wat is dat nou precies je gooit het in de lucht hij zet zich zelf op in de lucht en komt kant en klaar neer. perfect al zeg ikh et zelf. najah 3 vrienden van ons zaten een stuk verder dus we gebruikte walkitalki. hun zaten er al een dag en toen kwamen wij voor een lang weekend sessie. komen we aan ff kijken ok daar willen we zitten. dus wij mijn bagage wagentje erheen duwen (over het strand loodzwaar) komen we daar aan toppie eerste wat ik deed mijn nieuwe 3 sec tent proberen. gooi hem in de lucht prachtig staan. nou toppie moest nog 1x lopen naar de auto dus ik naar de auto en me maat ging ff naar die vrienden van ons. oppeens hoor ik over de walkitalki toen ik met 2 vissers verderop stond de ouwehoeren. jah patrick volgens mij ligt je tent te water. ik kijken jah hoor in eht water gewaait. ik te water tent eruit gevist gelukkig was ie redelijk waterdicht toch nog kunnen vissen.

2. kom je midden in frankrijk aan een rivier (ongeveer 1.5uur rijden van de camping) kom ik daar aan met me vriendin. eerste plek al bezet 2 dagen gevoerd word je al niet vrolijk van. rij je door kom je nog wel een leuke maar moeilijke plek tegen. hengels stuk naar beneden (een 20m) dus was al een heel geschouw. alles neergezet. rotpod hengels hele mikmak wil ik me bolies aan me hair doen kut me rigtas vergeten met 3 bolienaalden erin :O kut zooi. ik heb uur gedaan om 3 bolies aan 3 hengels te doen dem zeg.

dit is wel de mooiste.
3 ik een vriend van me en me vriendin gingen een daggie vissen. in schagen. hartstikke gezellig hadden ook een boot meegenomen om wat uit te varen tegen de overkant. dem de pomp vergeten. belde ik me neef op die in schagen woont heb jij een pomp. jah heb ik ok ik zeg is mooi komt me meissie hem ff halen (zit toch niet te vissen alleen maar te luieren boekkie lezen en zonne) nou wij dachten miss lukt het al een heel eind met de mond. dus wij blazen en blazen en blazen. komt me vriendin terug met een fiets pomp :roll:
we hadden hem toch al 3kwart vol dus wij blazen en blazen. nou ding was eindelijk vol wij willen hem te water laten eerlijk getost wie ging varen nou dat was me maat wel. ik zeg is goed man. dus hij wil dat ding te water laten he lijkt wel minder vol te zitten. dus zeg dat valt heus wel mee. nog wat lucht bij gedaan en varen maar. na een meter of 5. nou dat ding loopt leeg. hij zegt zal ik verder. jah joh gewoon verder valt wel mee zei ik. :wink: dus hij ff twijfelen toch maar verder. en ging ie weer varen varen varen. dat ding loopt loopt wel erg snel leeg. moet je bijpompe zeg ik. hij dat ding los en blazen blazen. ik roepen JE MOET NAAR LINKS JE DRIJFT AF!!! JE MOET NAAR LINKS. roept hij terug: HOU JE BEK JOH. hij heeft het gered om droog heen en weer te komen. me boot ff minder :o hij ging zow wat met boot en al de kant op :D hij had wel gelukkig de rigs gedropt :P owjah en niks gevangen :D:D:D

Greetz Hoeppie 8)
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

15-04-2008 11:16

Hahahaha die laatste, ik zie het helemaal voor me Patrick :lol: :lol:

geweldig :D viel me bijna van mn stoel :P :lol:
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

15-04-2008 12:19

jah zow zat ik ook al op de kant toen :P man kwam niet meer bij van het lachen nu lach ik hem ook zowmaar ff uit als ie weer een boot wil instappen. heb je wel genoeg lucht bij je?? :P
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

17-04-2008 01:23

vol met goede zin naar de waterkant toe fietsen, om voortevoeren met je nieuwevoerschep.
eerst even proberen met 3 boilies, dan met wat tijgernoten. Vol uit halen en dan vervolgens de schep + tijgernoten weg zien vliegen...

sta je dan met al je aas wat je niet het water in kan krijgen (op de gewenste stek)... en steel ZONDER schep
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

17-04-2008 16:31

das lullig.

ik had afgelopen vakantie brak me werpstok bij de handvaat af gelukkig nog een katapult mee maar ok gaat niet zow snel.
Gebruikersavatar
mitchell boon
Berichten: 115
Lid geworden op: 04-02-2007 17:45
Locatie: Den Haag.

28-04-2008 14:16

Tijdens het snoeken in oktober 2007.Helemaal stressen omdat ik wil vissen.Eten in de tas kunstaas.En weg rijden kom je op je stek kom je er achter dat je je snoekhengel ben vergeten :P
karpers 2007
3 grootste 15 pond
Wes Pias

28-04-2008 15:06

ik was gister bij forellenkwekerij was daar een man had er een forel aan van ongeveer 3 kg.
forel aan de kant gekregen met veel geluk(dun lijntje op vlieghengel)
pakt ie het schepnet en als ie hem op wil tillen breekt zo het hele net af.
gelukkig toch nog forel op de kant gekregen.