Blunder top 5!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-05-2008 11:39

Weer een blunder van mij:

Bij het viswater op een paaltje willen staan, vervolgens ernaast stappen en onder de hengel van je vismaat door (ging net goed :o ) zo het water in. En het water is best frisjes om 9:00 uur in de ochtend.

Ik had gelukkig een schoon stel kleren mee. 8)

Gr,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

12-05-2008 13:11

Mijn blunder van mn laatste sessie:
De laatste restjes chinees menemen van thuis en dat aan de waterkant in een pan op je gaspitje opwarmen. Eindelijk warm genoeg om te eten, leg je je pan weg, kom met met de buitenkant van je been tegen je gaspitje, uit schrikreactie trek je je been naar rechts en en zit je met de binnenkant van je been tegen je gloeiendhete pan aan:S. Nu loop ik met 2 brandwonden aan 1 been rond:P.

Aankomen op je stek, met je maat overleggen waar je de tenten neer gaat zetten, dat werd zoon 20 meter van de hengels. Dan konden we de piepers nog horen dachten we..... Volgende ochtend: ff hengels controleren, 2 runsgehad:0, 1 lijn zat gelukkig nog alles aan, de ander was gebroken:( en nix gehoord:(:(.

Toch nog 2 gevangen:D
Hooked 4 life.
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-05-2008 13:46

Lekker warm zo'n gaspitje :lol:

Lullig dat je de piepers niet had gehoord.

Wat ik wel eens heb gehad:

Ik krijg een run in de regen en die ***** pieper van X2 doet het weer eens niet. Opeens valt het me op dat me lijn van de spoel wordt getrokken. Toch nog een knolletje van 5 pond :lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

12-05-2008 14:00

Mijn meest voorkomende blunder: Vergeten de baitrunner erop te zetten (wel een leuk effect :)). Dan heb ik gelukkig mijn slip vaak maar een stukje zwaarder dan de baitrunner :) (behalve bij obstakels).

Ook een leuke: In zo'n X2 Carphunter je lijn gaan uitvaren. Halverwege het meer erachter komen dat de stop er niet in zit.. :-? Word je best nat van.

Nog één: Na je lijn te hebben uitgevaren erachter komen dat je de boot niet hebt vastgezet (drijft hij op het midden van het meer..)

Afbeelding

Next: Nét op dat onmogelijke plekje werpen... Conclusie: 3x je montage kwijt zijn in de boom.. :)

De laatste: Heb ik een hengel op +/- 60m afstand liggen, krijg ik een run.. Ik rennen! Onderweg 2 obstakels in de vorm van stroomdraad. Ik bereid me tijdens mijn sprint voor op een sprong. Net op het moment dat ik wil gaan springen, blijf ik met mijn voet achter een bramenstengel hangen. Of te wel: een driedubbele koprol in de bagger tot gevolg. :D

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

12-05-2008 15:33

[quote="Albert van Benthem"]Mijn meest voorkomende blunder: Vergeten de baitrunner erop te zetten (wel een leuk effect :)). Dan heb ik gelukkig mijn slip vaak maar een stukje zwaarder dan de baitrunner :) (behalve bij obstakels).

Ik check mn molens dan ook Té vaak :S word soms gek van mezelf, toch ff kijke of ik mn baitrunner wel heb gezet, terwijl ik het eigelijk wel weet:P.

@bart,
Ja, was best kut:(. Maarja, volgende x maar wat dichter bij mn hengels gaan zitte;).
Ik heb ook wel is vergeten mn pieper aan te zetten, zaten gelukkig metertje of 5 van de hengels, lkkr muziek te luisteren horen we ineen x iets ratelen... Blij dat we er dichtbij zaten:).

Greetz
Hooked 4 life.
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-05-2008 17:26

Als je alleen de baitrunner af hoort gaan dat is natuurlijk ook kicken.

Gr,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-05-2008 18:17

Mijn broer is vroeger ook een echte klassieker overkomen.

Op zee vissen, met vast lood en paternoster. Vanchter je rug in willen werpen. En...... bam al die haken van de paternoster in zijn eigen rug geslagen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

12-05-2008 19:40

oei....das minderprettig:S. Dan verspeel ik liever een karper omdat ik mijn pieper niet heb gehoord:P

heb tie ze er nog zonder al teveel pijn uit kunnen (laten) halen??
Hooked 4 life.
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

13-05-2008 16:28

Josef Stalscu schreef:Op zee vissen, met vast lood en paternoster. Vanchter je rug in willen werpen. En...... bam al die haken van de paternoster in zijn eigen rug geslagen.


Dan heb je ook zo iets van: "Hmm, balen..."
(Dit is dan zacht uitgedrukt, waarschijnlijk klonk het anders :lol: )

Groet,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

13-05-2008 17:32

Nou, ik was zelf nog een kleintje, maar weet het nog precies. Die broer van mij was diep gehaakt, haha. Bloed er uit. (Hij bleren, ik stiekem lachen) En op naar een Spaans ziekenhuis.

Dat is (was?) zonder vishaken in je rug al geen pretje. (al wel al minimaal 15 jaar geleden hoor)
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

14-05-2008 12:54

Van het weekend had ik nog wel een leuke;
Ik had steeds voorgevoert vanaf een stijger. Ik ga vissen en gooi mijn lijnen richting de stijger. Eindelijk alles klaar, en ik liep dus naar de stijger toe om een beetje bij te voeren.
Op de stijger aan gekomen, hoor ik een zacht vaag piep geluid, Ik kijk naar mijn hengel en zie zo mijn lijn weg zwemmen richting een wierbed :roll:
als een maloot naar me hengels gerent, de vis zat helemaal vast in het wier.

Later die dag toch nog 2 karpers gevangen van 20 en 21.5 pond :D
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

14-05-2008 13:03

Wijze les voor de volgende keer. Als je moet lopen naar je voer stek, eerst ff voeren en dan pas gooien :lol:
Gebruik je verstand aan de waterkant.
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

15-05-2008 00:01

ik heb er nog niet zo veel gemaakt
1 lekker vissen met je pa en dan zit je lkkr en vraagt hij of je ff wilt helpen zo ge zegt zo gedaan hij werpt en ziet hem niet vliegen draait zich de haak in me kin (geen fijn gevoel + werpen + lood + haak met weer haak)
2 nacht vissen pieper gaat blijven hangen aan me slaap zak en vinaal op je muil gaan op je rod pod (gelukig nix stuk
3 de wel bekende ik ben me hengels vergeten

mvg tom
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

15-05-2008 21:13

weer een aantal blunders erbij. :S:(

weekend met me vriendin op vakantie eiland braakman vissen. ik krijg een run op de enigste van de 3 hengels (mag daar met 3 hengels vissen) met toplood de middelste.

dus ik vraag me vriendin om mijn rechter hengel in te halen karper komt erin dus ik loop onder de hengel door me vriendin gaat naar links.

en ze haalt binnen. ik ondertussen karper drillen wat gebeurt er draait ze zow in me linker hengel weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt alles in de knoop. wat een gezeur. dus zeg leg die hengel maar neer eerst scheppen vage vis met een voetbal buik. daarna die hengel kijken nou kon gewoon 10 m gewoon weg knippen zow erg zat het in de tis. midden in de nacht.

terwijl ik voor de zowveelste keer probeer me lijn in een stukkie tube te krijgen. krijgt de buurman een run ik rennen naar zijn hengel ondertussen was hij er ook uit hij slaat aan na een 10 min ligt er een 27 ponds schub op de mat leuke fotos gemaakt weer terug dat ding kom ik weer terug bij me hengels. is me lood gevallen draad er weer uit ken ik weer beginnen. :S ondertussen blijkt ons luchtbed mijn run naar de hengels niet te hebben overleeft en is lek. dus had gelukkig reserve mee. nou ik loop weer met me lood te klooien me vriendin begint te pompen. half uur later buiten adem ze krijgt hem niet vol. ik zeg heb je gekeken of er nog meer stopppen opzitten dan 1. bleek er dus 1 10 cm naast te zitten :O (blond he) ik pompen en ding raakt weer niet vol denk wat is dat toch. dus weer kijken nog 1 aan de anderen kant. alles te samen run was 1.15 om 3.42 op mijn klokkie lag ik weer te bed. 8uur ging de wekker want moesten wel optijd weer van de campnig af zijn. wat een nacht.

Greetz Hoeppie
Wes Pias

15-05-2008 21:20

altijd leuk zo'n vriendin die ook mee gaat vissen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

17-05-2008 08:45

Ging in de vakantie vissen had m'n paraplu iets beter vast moeten zetten,
vloog zo het water in :cry: . Gelukkig hebben we hem er uit gekregen met een hengel een een HAAK!
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

19-05-2008 00:08

Terwijl een toenmalige vismaat trots staat te vertellen hoe mooi zijn nieuw gemaakte kurken handvaten geworden zijn staat zijn hond het kurk van een van die hengels af te knagen :o

Na 3 dagen vissen eindelijk een run en na een mooie dril ligt er een 20+ spiegel klaar voor het landingsnet, mijn hond vind zo'n karper maar een raar ding en net als ik hem wil scheppen spring hij er al grommend bovenop, weg vis en een natte hond in mijn tent :cry:
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

19-05-2008 12:07

haha, volgende keer de hond thuis laten:P
Hooked 4 life.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

20-05-2008 10:36

Ik had er vorig seizoen een leuke.
Mijn vismaat en ik hadden een run op een hengel maar de karper ging een bocht om dus wij de boot in de andere hengels nog in wij die vis proberen te drillen gaat ineens een andere pieper me vriendin staat op de kant WAT MOET IK DOEN!!!! ik zeg AANSLAAN zei pakt die hengel gaat heel rustig draaien. Ik zie dat er een karper aan zit want de hengel staat krom en de slip gaat! de karper in de boot al verspeeld verspeeld me vriendin hem ook nog is zitten we zonder karper:x Vrouwen en vissen(niet alle!!)
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-05-2008 10:48

Hahahhaa Robin!

En daarom vertel ik mn vriendin als ze mee gaat vissen altijd 100x hoe ze de hengel moet oppakken, de baitrunner dicht moet draaien en moet aanslaan. En dan test ik haar kennis daarna ook nog even 8) :lol: . Je weet maar nooit, als ik 100 meter verder sta te voeren. Toch is het nog niet gebeurd dat ik juist op dat moment een run krijg, ik ben dus benieuwd hoe dat zou gaan. Maar misschien moet het maar niet gebeuren om blunders zoals de jouwe te voorkomen!

Ik had laatst nog iets, geen blunder, maar wel grappig.

Ik zat vorig weekend samen met mijn broertje te vissen onder onze plu, onder een lantaarnpaal. Allemaal vliegjes en muggen en andere insekten om die lamp van de lantaarnpaal heen natuurlijk. Tot we op een gegeven moment een zwaar zoemend geluid horen, dus wij kruipen onder de plu vandaan en gaan eens kijken. Blijkt het een vrij grote kever te zijn die keer op keer tegen de lamp vliegt. Daarna cirkelde hij om de lantaarnpaal naar beneden en halverwege de paal vloog hij als een waar kamikazepiloot tegen de paal en storte vervolgens ter aarde.

Nu is dat op zich nog niet vreemd, maar het gekke beest deed het tot 7x toe!!! :o Na 3x hebben we de camera gepakt omdat we zeker wisten dat hij weer hetzelfde zou doen. Zodra hij een goed punt had in het gras om op te stijgen, dan vloog hij omhoog, om dan een paar x tegen de lamp te vliegen, een aantal rondjes om de paal te vliegen, en vervolgens dus weer tegen de paal te vliegen, daarna stortte hij gelijk weer ter aarde :lol: We hebben het hele gebeuren dus ook op camera, en om het proces wat te versnellen hielpen we hem met een takje op een hek, zodat hij makkelijker op steeg, hij was namelijk zo aan het klungelen met opstijgen vanuit het gras :lol: dat duurde ons te lang :shock:
Echter, de 8e keer ging het mis, welliswaar vloog de kever WEER 3x tegen de lamp, om vervolgens om de paal heen te vliegen en er dan tegen aan te vliegen. Maar dit keer schoot hij een meter of 5 naar links en lande in het water :( :cry: Dit is het laatste wat we van onze kever hebben vernomen! :cry: :cry: :cry:

Zal binnenkort eens kijken of het filmpje duidelijk genoeg is om op joeptjoep te plaatsen :D
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

20-05-2008 23:29

Dus eigenlijk heb je het beestje naar de verdoemenis geholpen. :roll: . Je moet wat doen he tijdens het vissen :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) :roll:
vr gr peter
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

21-05-2008 13:50

Eindelijk op de visstek aangekomen na een half uur zoeken naar een plekje, alles opgezet, hengels opgetuigd, dan moet de boilie erop!
Blijkt het dat me vismaat een van onze 5 tackleboxe is vergeten, waar natuurlijk de boilienaalden in zitten :lol:
Na een flinke tijd klote met boilieboren en scharen en verzin het maar.
Het opgegeven en de 1ste de beste visser in de buurt gevraaagt om een boilienaald.
Gerrit Hees

21-05-2008 18:40

Dennis vorig jaar zat ik te vissen hier in de buurt toen kwam er iemand aan mij een boillie naald vragen toch niet toevallig he:p?
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-05-2008 08:03

@ Gerardo: dat maakt jou dan wel de beste visser uit de buurt :D
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Gerrit Hees

22-05-2008 12:06

Ik was eerder de eerste die er zat :lol: