Blunder top 5!!!


Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

02-08-2013 23:15

Een slaapzak moet gewoon dichtgeritst kunnen worden, maar ook weer snel open kunnen. Dan heb je pas een goede slaapzak.
Als de nachten weer kouder worden rits ik 'm altijd lekker dicht. Nooit problemen met snel openritsen. :wink:
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

02-08-2013 23:36

ach die slaapzak heb ik ook al eens gehad niet kapot ofzo maar de stof tussen de rits dacht ik. ( anders kon ik hem zo open rukken )
Natuurlijk gebeurt zoiets altijd als het net het slechtste uitkomt : een goed pak sneeuw , de hele nacht geen beet gehad , bult af zaklopend naar je hengels ( yes niet gevallen dacht ik ) maar daar sta je wel op je sokjes een vis te drillen.
En je schoenen tijdens de dril krijgen en ook aan doen dus kortom alles nat en koud aan de voetjes dan wil je wel naar huis alles opruimen duurt een eeuw natuurlijk de fietsrit naar huis ook dan ben je wel blij dat je als je thuis bent .
Sinds dien altijd schoenen en laarzen bij en 2 paar extra sokken haha.
Maar dat zie ik meer als pech ;)

dit is overigens al wel 12 jaar geleden ofzo.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

03-08-2013 00:04

Als ik met slaapzak na buiten wil huppelen moet ik heel
Mijn stretcher mee nemen haha omdat mijn slaapzak aan mijn stretcher vast zit
Heeft ook een goeie voordeel kan je hem wel altijd snel open krijgen
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

03-08-2013 01:02

Ligt er ook maar aan welke zak je hebt , 2 vismaten hebben dezelfde jrc storm 5 maar beide erg veel problemen met het open ritsen ( ding wat ervoor bedoeld is dat de rits makkelijk open gaat komt er juist steeds tussen )
Terwijl ik in mijn nash frostbite all season ( nieuw model ) nergens last van heb .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-08-2013 09:55

WIE let bij aankoop van een slaapzak op de ritsen?
Leg h,m op de grond en trek eraan..gaat lekker soepel heh?
WIE gaat erin liggen en test het nogmaals? Gaat al minder heh?

Zijn geen slaapzakken die doen wat ze beweren!! JAA...de 1e 2maanden gaat nog wel,
maar door slijtage,tandbreuk, vuil gaan ze ALLEMAAL problemen opleveren.
OF je draait je om in je slaap, en de rits op een onbereikbare plaats!!( niet goed aan de tretcher te bevestigen )

Slaapzak 30cm dicht voor de voeten, dichtgeklapt, en een sleepingcover welke over de randen
vd stretcher ligt. Hengels in de buurt, dus geen 5/10 mtr vd stretcher!!!

Situatie schets:

10 hectare water.
150meter uitvaren, natuurlijk naar de palen bij het strand.
Uiteraard met nylon vissen ????
Lekker de ruimte, dus tent maar 10 meter vd hengels.
Het gaat waaien, dus deur vd tent maar goed dichtritsen.
Fuck..wordt nog koud ook..slaapzak maar tot aan het nekkie..

Piep,piep,pieeeeeeeeeppppppp, pieeeeeeepppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp
KUT,waar is m,n lamp, KUT krijg m,n zak niet open...PIEEEEPPPPPPPPPPPPPPPPP
Waar is de rits van m,n deur?? PIEEEEEPPPPP

Volgende dag:
-En had je nog wat gevangen?
°Ging goed, had 7 runs
-Vroeg ik niet.....
°ja, had er 2, de rest verspeeld.

Wordt er ZOOOOO moe van!!!

Denk na mensen..zie het helaas TE vaak. :( :(
Ja, ik weet het..Dit geval is een combi van factoren!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

03-08-2013 10:56

Afbeelding

Mijn slaapzak bezit ik al 20 jaar en die komt uit een militaire dump zaak. Het was een tweede hands uit het Amerikaanse leger. Gewatteerd van binnen met een waterafstotende overtrek. Er zit zowel een rits in de binnenzak als in de overtrek. Ik hoef mijn armen maar uit elkaar te doen of de twee ritsen springen vanzelf open. Zoiets is in het leger natuurlijk net zo belangrijk wanneer je ’s nacht in de jungle wordt verrast door de vijand. Die gaat ook niet wachten totdat je vloekend je rits open hebt gekregen.
Die mouwen gebruik ik overigens nooit.
Ook in het donker vind je die rits makkelijk en er komt nooit doek tussen.
Verder komt iedereen ’s ochtends toch ook weer gewoon uit zijn slaapzak? Openritsen, klaar.
Maar als er een run komt raken veel mannekens in paniek. En dan wil die rits opeens niet open! Met een lampje schijnen schiet je niks op. Als je moet zeiken vind je de rits van je gulp toch ook?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-08-2013 11:14

En voor de mensen die niet op hun rug slapen?
Boverdien moet je dit ook eerst "uit doen"
Mouwen zijn nodig om bij je wapens te kunnen, om een eventuele aanval af te weren!

jij snapt ook wel waar je mee bezig ben :wink: Veel doen dat niet!
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 03-08-2013 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

03-08-2013 11:19

Op mijn zij slapend kom ik er net zo snel uit. Voor hen die op hun buik slapen: oefening baart kunst!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-08-2013 11:21

Altijd op m,n zij,mag dat ook :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

03-08-2013 11:25

Wat mij betreft Fred :D Doe ik ook altijd.
Ik zou zeggen kijk eens bij een dump zaak. En zie je dezelfde als hierboven afgebeeld: gewoon proberen! mzzl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-08-2013 11:29

Ik heb een warme otter Jan :wink:
Mijn oplossing hierboven al beschreven, werkt voor mij altijd en overal!
Een mummie...No thanks!

greetzz,
Ach man..Ga toch vissen !!
jurre peters
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-08-2011 20:48
Locatie: De rijp

03-08-2013 14:00

hier gewoon een normaal slaapzakje, veel geoefend tijdens het camperen met die ***** rits... Nu gaat het als een trein :D

ook geen mooie tent, quacha FTW
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

03-08-2013 22:50

Slaapzakken : geef mij maar goed thermo ondergoed en warme kleding dat werkt vele malen beter.
Wat Fred ook al schetst hoor en zie ik genoeg ( snachts hoorde ik vaak genoeg "K*T!" over het water geroepen worden )
Bij mij nu dus een brolly zonder overwarp en warme kleding of als ik met overwarp vis de deur nooit helemaal gesloten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-08-2013 18:28

Fred Hazenbroek schreef:WIE let bij aankoop van een slaapzak op de ritsen?
Leg h,m op de grond en trek eraan..gaat lekker soepel heh?
WIE gaat erin liggen en test het nogmaals? Gaat al minder heh?

Zijn geen slaapzakken die doen wat ze beweren!! JAA...de 1e 2maanden gaat nog wel,



Keloel, zowel die van Nash (Frostbite) als die van Fox (Evo Ventec All Seasons) blijven goed glijden. Pas de problem. JRC's zijn inderdaad wat minder, hoewel de Boxen wat beter zijn als de Storm en Stealth ( hoe bedoel je, stukje ervaring, schade en schande, dat soort crap)

Slip dichter, hengel locken scheelt ook een hoop met verspelen bijvoorbeeld..

Weet wat je doet, anders niet doen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-08-2013 18:50

Ik weet niet wat jij met die ritsen doet Fred, maar bij mij doen ze het altijd na een paar jaar nog prima. Heb dan ook in 99% van de gevallen die rits lekker dicht en heb daar nog nooit een vis door verspeeld. Sterker nog, ik durf te wedden dat ik sneller uit de slaapzak ben dan menigeen die de rits open heeft, maar de lamp niet bij de hand heeft en meteen in paniek raakt.
Weet wat je doet, blijf rustig, dan is er niks aan de hand. Als je zoals ik lekker met de rits dicht wil slapen is een slaapzak die goed vast aan de stretcher zit wel een aanrader.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Glenn Bogaerts
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-06-2012 00:40

16-08-2013 03:05

Mijn grootste blunder was de avid carp restbite kopen... Na 5min er op krijgt geen enkele fluiter me nog wakker. Tot veel frustratie van men vismate en andere vissers en vooral veel knopen smorgens
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-08-2013 06:39

Fijne vismaat heb jij .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

16-08-2013 11:48

Laatst lekker effen een nachtje pakken, heb je alles opgezet,
Belt mijn baas op en zegt " waar ben je, je moet werken." Ik wist nergens niks af...
Ik zeg tegen mijn maat "ik ben zo terug" Ikke na mijn werk toe, 3 uurtjes gewerkt en toen weer terug.
In middels was het 11 uur avonds en had mijn hengels nog niet gedaan.
Pak ik mijn voerboot, gooi hem helemaal vol met voer Wil hem aan zetten... Accu vergeten... Dan maar ingooien wil mijn lamp pakken Accu leeg van mijn lamp zeg tegen maatje van me heb jij lamp bij? Nee...

Oké volgende keer check ik extra of ik alles heb
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
Samantha Visser
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-05-2013 16:49
Locatie: Dordrecht

16-08-2013 12:03

weslingh lublink schreef:Laatst lekker effen een nachtje pakken, heb je alles opgezet,
Belt mijn baas op en zegt " waar ben je, je moet werken." Ik wist nergens niks af...
Ik zeg tegen mijn maat "ik ben zo terug" Ikke na mijn werk toe, 3 uurtjes gewerkt en toen weer terug.
In middels was het 11 uur avonds en had mijn hengels nog niet gedaan.
Pak ik mijn voerboot, gooi hem helemaal vol met voer Wil hem aan zetten... Accu vergeten... Dan maar ingooien wil mijn lamp pakken Accu leeg van mijn lamp zeg tegen maatje van me heb jij lamp bij? Nee...

Oké volgende keer check ik extra of ik alles heb


Jeetje, wat een rampavond zeg! Als je nou ondanks alles toch nog een mooie karper had gescoord... Maar zo te lezen niet?
Benieuwd naar onze visavonturen? Volg ons dan op https://www.facebook.com/V2-fishing-406754636130791/!
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

18-08-2013 11:56

@samantha ja dat was een blank jammer genoeg
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Mike Visser123
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-08-2013 20:18

21-08-2013 22:55

Jacco Kolsteren1 schreef:Klopt. Ze wisten niet goed wat ze er mee aan moesten. Ze hadden niet eens een tang daar, mocht mijn eigen gereedschap zelfs uit de auto halen. Maar goed, uiteindelijk maar uitgelegd wat ze moesten doen. Had het net zo goed zelf kunnen doen, maar het is en blijft een rare plek om jezelf te onthaken.

Afbeelding


Ik zou eens kijken naar de rig die je gebruikt, haakt erg verkeert in :lol:.
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

22-08-2013 00:34

Mike Visser123 schreef:Ik zou eens kijken naar de rig die je gebruikt, haakt erg verkeert in :lol:.



Jammer voor hem dat het niet zijn eigen rig was maar die van een ander, maar nu mis ik toch effen een vind ik leuk knopje. :lol:
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-08-2013 06:53

jacco noordermeer schreef:Volgens mij is de redactie iets vergeten...
Er heeft iemand recht op een prijs maar blijkbaar moet ik er zelf achteraan?
:oops: :wink:
It's okay 2 pay
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

22-08-2013 08:31

Ik heb eens een heel dunne riet stengel recht op mijn strek geplaatst als marker. Toen ik savond een paar piepen kreeg wilde ik toch even opnieuw ingooien. Helaas regende het nogal hard en kon ik de marker al niet meer goed zien. Toch maar blind ingooien en de gehele nacht voor niks gezeten. Draai ik smorgens binnen zit mijn haak precies in de riet stengel,....

De volgende dag toch even na het eten terug naar de stek en binnen het half uur een vis op de mat.
Mike Visser123
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-08-2013 20:18

22-08-2013 21:18

Martin Rietveld CL schreef:Ik heb eens een heel dunne riet stengel recht op mijn strek geplaatst als marker. Toen ik savond een paar piepen kreeg wilde ik toch even opnieuw ingooien. Helaas regende het nogal hard en kon ik de marker al niet meer goed zien. Toch maar blind ingooien en de gehele nacht voor niks gezeten. Draai ik smorgens binnen zit mijn haak precies in de riet stengel,....

De volgende dag toch even na het eten terug naar de stek en binnen het half uur een vis op de mat.


Klote is dat he?! Heb ik pas ook gehad, lekker voor wezen voeren en de tweede dag tijdens het voeren al gelijk zichtbaar vis op de stek... Toen ik er echt ging zitten had ik al gelijk twee weten te bemachtigen. Na de laatste was het al erg donker en kon ik niks meer zien (had geen marker, maar een uitstekende rietkraag en een over het water hangende boom waar 2 meter tussen zat, daar was mijn voerstek dus ook. Alleen kon ik beide niet goed meer zien en gooide dus ook blind in. Nou ik lag er mooi een paar meter voor, en de volgende ochtend kwam er een penvisser die de vis dus ook op m'n stek zag zitten en ging hier dus pennen, en ja hoor nog geen 5 minuten en hij trok er een prachtige spiegel uit. Hele nacht voor jan met de korte achternaam gezeten.


Dit was dus blunder #1

2: Stretcher geleend omdat ik er nog geen had een tijdje terug (4 poot), ik vissen met een maat, hele discussie over wat de stevigste stretcher was... Ging ik ff pissen, kwam terug en zei "4 poot stretcher is toch ook nog redelijk stevig hoor." Ga zitten en klap zo achterover met m'n benen de lucht in, bijna door het tentdoek :lol: :lol:.

3. Denken nou ja ik gooi wel naar de overkant op het gras, loop ik om en leg ik hem mooi voor het kantje neer, weet ik zeker dat het goed ligt. Eenmaal bij de overkant aangekomen, schijnt het een blubberboel te wezen, dus tot aan mijn enkels in de rotzooi bij mijn lood aangekomen, zit het zo ongeveer 20 centimeter in de smurrie gezogen...

nummer 4 en 5 zouden er ooit heus wel zijn geweest, maar kan ik zo even niet meer op komen.