Blunder top 5!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

11-03-2012 15:17

lekker koud lennart in deze tijd van het jaar

greetz jari
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

12-03-2012 15:56

dat kun je wel zeggen ja, gewoon doorgevist hoor. lekker warm, zo'n onthaakmat ;)
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

12-03-2012 17:14

Had deze winter ook zoiets!

Ik had net een nieuw waadpak gekocht dus tijdens het vissen wilde ik hem gaan testen.
Het was polderwater dus niet bepaald helder.
ik pak dus een stok om te voelen hoe diep het is.
nou het was dus ongeveer 50cm dus dat was te doen.
ik ga dus op de kant zitten en liet me naast de stok zakken.
ga ik opeens kopje onder :oops:
Blijkbaar stond de stok dus net op een rand van een talud. :lol:

Maar ik zie het positief Want ik heb een nieuwe hotspot gevonden :lol:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-03-2012 18:02

Hoe weet je nu al dat zoiets een hotspot is dan?

Hoe definieer je een hotspot? Een plek die in de ogen van de visser vis op moet leveren of een plek die vis oplevert? Zomaar een vraagje ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

12-03-2012 19:04

Sven, natuurlijk wist ik niet meteen dat het een hotspot was maar toen ik een paar keer daar had gevist ving ik dubbel zo veel als alle andere stekken op dat water. ik denk dat dit ook wel zou komen door de mosselgroei bij dat talud :wink:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-03-2012 19:05

DAn heb je in ieder geval lekker gevangen deze winter ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

12-03-2012 19:08

Klopt, had ook maar 1 vis op dat water weten te vangen :lol: en bij het talud heb ik er 3 gevangen na wat voeren. :wink:
Maar naar mijn voorspelling moet er veel meer op die stek te vangen zijn in de warmere tijden :wink:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Patrick Verhage
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-11-2009 17:02

13-03-2012 15:22

Ik en me maatje besloten afgelopen vrijdag vroeg op te staan om het weer eens een keer te proberen.
Dus half vijf staat hij bij mij voor de deur en om even over half zes stond ik klaar om mijn eerste lijn uit te varen.
Op voorhand had ik nog zoiets van ik laat de maglite wel thuis want eer dat ik aan het uitvaren begin schemert het ongetwijfeld. Niet dus, het was nog retedonker.
Maar in plaats dat ik nog een half uurtje van de rust geniet en wat rond kijk begin ik toch maar met het uitvaren van de lijnen.
De stek is een soort van eilandje omringt door kleine paaltjes die zo een dertig centimeter uit elkaar staan.
Tijdens het varen zegt me maat al, je bent er al hoor. En ik, nee nog een klein stukje. En ja hoor je raadt het al, ik vaar het bootje precies tussen de paaltjes door.

Zie hem er dan nog maar eens uit te krijgen. Nou dat lukte dus niet en na diverse pogingen was er plots geen beweging meer in te krijgen.
Wat nu! Zwemmen is uitgesloten in deze tijd voor het jaar. Dus me maat ging tierend en vloekend terug naar huis om een bootje te halen.

Eer dat me maat terug is het half acht geweest. :(

Schoenen uit, broek uit en het water op. Ik wist de boot te bevrijden. Deze hadden we weten vast te varen op een half in het water stekende tak. De boot lag net iets te veel op het droge waardoor hij er in zijn achteruit ook nooit meer uit was gekomen.

Enfin de boot is terug dus nu begint mijn maat met het uitvaren van zijn lijn. Net als die zijn lijn dropt komt deze vast te zitten in de schroef en ook nu is er geen beweging meer in de boot te krijgen. Ik draai de lijn binnen en sleep zo de boot naar de kant. Tot overmaat van ramp blijkt de boot ook niet meer fijn te sturen na deze acties.

Uiteindelijk de lijnen met de rubberboot uitgevaren. En om kwart over elf hadden we alle vier de lijnen perfect in water liggen. :evil:
Geen reet gevangen natuurlijk, wel gevist! Mooi.
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

16-03-2012 20:45

patrick gaat lekkker dan zo
zo erg heb ik het nog nooit gehad alleen mijn bootje liep een keet
vast op een stronk 10 cm onder water ik eerst proberen in achteruit niks
daaar na ik naar de overkant om de boot te halen ben ik eindelijk bij de boot
komt deze in een keer los want me maatje stond nog gewoon ahcteruit te varen ik was wel blij maar ook wel een beetje nijdig want ik moest er wel voor door de doorn struiken

greetz jari
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

27-03-2012 20:56

Nog niet echt een top 5.

Lekker gaan vissen op een kanaal. Toplood gebruiken.
Toplood aan de lijn, plons...ow nee toch niet! Dit al 2x gehad :roll:
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

27-03-2012 23:19

mag mezelf denk wel recordhouder "het meest aantal keer in het water donderen in een vissessie" noemen.
het bogon wel aardig tot ik van stek ging verkassen, na een run van een brasem hield ik t daar wel voor gezien. ik wilde mn rodpod een stukje in het water zetten zodat ik om een boom kon vissen en vanaf daar beter kon drillen. dus ik met rodpod, piepers, hengels en al t water in gegaan en ff niet opletten, bleek dat t daar ineens een halve meter dieper werd: PLONS!!! (dat was nummer 1 deze sessie :P ). gelukkig hebben de trendpiepers (jaja lekker goedkoop :lol: ) het overleefd.
nou, dan maar een stukkie terug zetten, goed en wel ingegooid (de karpers zwommen al weg dus er zat vis) kreeg ik na een kwartiertje al beet (dat was een mooie goedmaker voor de verfrissende duik 8) ) dus ik naar mn rodpod toe rennen, uitglijden over de modder, PLONS!!! daar ging ik weer. vervolgens kwam ik erachter dat t om 5 piepjes ging en ik had geen contact. dus liet de hengel zo maar liggen. 2 minuten later begint dat ding weer te jengelen, zelfde verhaal: rennen, uitglijden PLONS!!! hengel oppakken de vis even voelen blijkt dat ik beter geen toploodje had kunnen gebruiken, hierdoor was de beetregistratie niet al te best en bleek de lijn dus al 20 meter (JA 20 :o ) naar links te liggen in de 5-7 seconden tussen de piepjes (niet eens een run :-? ) en het contact.
resultaat: weg vis!!! :(
nog zo'n 3 runs met dezelfde manier gehad: rennen, uitglijden, plons!!! (eindigden allemaal zonder contact)
bij de vierde was de vis eindelijk op de chod rig, in een keer gehaakt en ik had me voorgenomen niet proberen te rennen :lol: , deze vis mooi uit kunnen drillen en kunnen landen. bleek mn recordvis te zijn 8) .
nadat de vis was teruggezet nog een keer het water in gedonderd :x .
toen maar mn spullen gepakt en naar huis gegaan met 2 voornemens:
- niet meer zo snel bij mn hengels willen zijn en daardoor uitglijden (= echt gewoon een reflex)
- waterschoenen met fatsoenlijk profiel kopen!!!

al met al wel een leuke visdag gehad, gelukkig was het mooi weer en t water niet zo heel koud meer.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-03-2012 23:43

Lennart Zoeter schreef:- niet meer zo snel bij mn hengels willen zijn en daardoor uitglijden (= echt gewoon een reflex


Ach, het had nog erger kunnen zijn. Na het uitglijden had ik vorig jaar een zwaar verzwikte enkel. Kon ik naar huis bellen om mij, mijn zoon en de auto op te laten halen. Wil ik niet meer meemaken..
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

28-03-2012 16:53

dat is ook heel veel pech zeg, maar t was een redlijk vlakke ondergrond, dan is het niet zo heel makkelijk om je enkel te verzwikken :)
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

01-04-2012 20:07

van het weekend tijdens het opruimen van de parasol een windvlaagje gehad parasol te water gellukkig heeft me maatje hem voor mijn opgezwommen ik ben zelf niet zon ster in zwemmen
ik heb alleen a en b hij heeft alles plus reddings zwemmen

greetz jari
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

02-04-2012 07:05

Ja gek lkkr joh, ff zwemmen in dit weer, temperatuur viel wel mee
Boeruhhhhhhhhhhh
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

02-04-2012 11:24

-Zo zat als een kachel midden in de nacht met rodpod en al het water in pleuren, gelukkig drink ik niet meer :oops:
-Volgelopen waadbroek natuurlijk in koud water. :)
-bij gebrek aan een WC aan boord schijt ik altijd in een oude krant in een emmer :D
van die krant vouw ik een bonbonnetje en dan gaat ie overboord waarbij ik hem altijd aansteek (hij zinkt dan wat sneller) 1 keer had ik mezelf vergist met de wind/stroming de bonbon ging langs m'n boot naar voren maar kwam toen ineens langs de andere kant terug en ging recht onder m'n hengels door en brandde beide lijnen door :oops:
Ik heb ze gelukkig nog wel met een dreg op kunnen vissen :D
michael camu
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-04-2013 14:38

19-04-2013 00:50

1 een run krijgen hengel weg denk dat me lijn om me top oog zat
2 me hengel klaar gemaakt en de kat van me schoonouders vond me aas ook wel interesant hengel valt om kat haak in ze poot op zondag naar de dieren arts is een duur geintje 160 euro
3met me voerboot weg willen varen tik tegen de schakelaar en het voer ligt voor me neus
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-04-2013 09:19

1. Rijden naar een stek (30min) en er achter komen dat ik me vispas ben vergeten.
2. Foudraal tegen me auto gezet en vervolgens beslissen dat me hengels er beter in gaan als ik me auto een stuk naar achter rij :roll:
3. Te dicht bij de kant staan en plop 1 been tot aan me lies in de modder/water
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-04-2013 10:52

1) brasem in het gras onthaken en na het terugzetten juist op die plek in het slijm gaan zitten
2) onder een tak door lopen en bij het bukken mijn minidisc speler uit mijn borstzak in het water laten vallen
3) 2x mijn slip te dicht laten zitten bij een run. Optonic plat en hengel lekker zwemmen in het water. 1x terug kunnen halen door te zwemmen. 2e keer was echt alles weg. hengel nooit meer teruggevonden. Dit was op de haringkade in Den Haag voor het geval iemand daar een hengel heeft gevonden.
4) bij het terug fietsen, de hengeltop van mijn vismaat in de spaken gehad
5) karper willen scheppen en dan door het scheppen een losser krijgen
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-04-2013 11:00

[quote="Lennart Zoeter"nog zo'n 3 runs met dezelfde manier gehad: rennen, uitglijden, plons!!![/quote]

En dan te bedenken dat je bij een run op zwaar lood niet hoeft te rennen. De vis is dan namelijk in 99% van de gevallen al gehaakt. Rustig lopen en hengel oppakken is all ;)

Ik heb wel even gelachen bij dit verhaal. Doet mij een beetje denken aan Benny Hill
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-04-2013 11:26

Prachtige verhalen komen er voorbij.
Vooral die van Cees moest ik erg om lachen.
Zie het gewoon voor me zo'n drijvende vuurbal en dan plop hahahaha.

Mijn top 5.

Met stip op 1.
Is zeker 10 jaar terug.
Tijdens het opruimen kwam het puntje van mijn pink tussen het scharnierpunt van mijn stoel.
Gevolg was een heftig bloedende pink en een vloekende Ben.
Tot de dag van vandaag is de top van eelt en gevoelloos.
Op 2: Was in mijn goedkope rubberboot tijdperk.
Midden op het water Scheurde in een fractie van een seconde de hele bodem eruit waardoor ik in een keer geheel onderwater verdween en met mijn benen verstrikt in de leeggelopen boot kwam te zitten.
Achteraf lachen maar toen dacht ik even dat me laatste uur had geslagen.
3: een uur rijden en bij het uitpakken erachter komen dat je schepnet nog in de tuin staat te drogen van de vorige sessie.
4: met waadpak het water in tot aan je navel en dan struikelen met als gevolg je hele waadpak vol (krijg em dan maar is uit trouwens)
5: starend over het water een shaggie draaien en toen me pieper afging van schrik me pakkie shag in het water laten vallen.
Vis is vis
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

19-04-2013 11:41

Mijn persoonlijke top 5:

1. Ik was een sms aan het sturen naar m'n vriendin om te vertellen hoe het vissen was. Een harde run liet mij schrikken waardoor mijn telefoon in het water belandde. Resultaat : telefoon kapot.

2. Zoals velen al hebben beschreven. Het uitglijden bij het lopen c.q. rennen naar je hengels.

3. Tijdens het ingooien van mijn nieuw geknoopte rig vergeten om de beugel van de molen open te zetten. Resultaat : lijn breekt alles weg en een tijd later pas de hengel in gooien.

4. Een eerste sessie van een paar jaar geleden dacht ik dat ik m'n piepers had aangezet. Slim dat ik was had ik tijdens de voorbereiding de batterijen er uitgehaald en vergeten nieuwe erin te doen. Resultaat : een ratelend geluid die ik pas na 10 seconde kon plaatsen, BEET. Gelukkig wel de vis binnen kunnen halen. Conclusie : ALTIJD controleren of je wel batterijen in de pieper hebt.

5. Tijdens het drillen van een karper diende ik het water in te gaan. Het was toen warm dus ik dacht: dat kan wel zonder waadpak. Ik dacht slim te zijn en slippers aan te doen zodat ik op niks scherps zou gaan staan. Nou het leek wel drijfzand want m'n voeten werden de grond in gezogen. Resultaat : Slippers kwijt.

En zoals ben natuurlijk vaak zat pakje sigaretten in het water laten vallen. Gelukkig rook ik niet meer haha.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-04-2013 12:10

hahaha idd mooie herkenbare verhalen!

Ook wel eens gehad dat ik dacht bij het ingooien na het optuigen van je hengels 'nu geef ik hem toch een zwieper!' zat me lijn om het laatste oogje gedraaid, gevolg KNAP! hoppa kan je weer opnieuw beginnen.. :(
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

19-04-2013 12:16

OF!

Vorige week ging ik met een vismaat van mij op een nieuw water zitten. Alles opgetuigd en ingegooid zwemt er een eenzame zwaan richting onze stek. Wij hebben het niet zo op zwanen want ik ben al eens op me rug getikt door zo'n beest : geen pretje !!

In ieder geval .. die zwaan heeft totaal geen besef van de lijnen van mijn vismaat. Beest zwemt er precies doorheen. beide lijnen iets om zijn poten, zwaan in paniek en zwemt eind weg. Piepers bleren het uit en ineens vallen de piepers stil. Mijn vismaat helemaal blij want de lijnen zijn losgeschoten van de zwaan alleen wat blijkt nou. De magneten in beide piepers zijn losgeschoten door de kracht van de zwaan (Vraag niet hoe dat kan). Mijn vriend keihard balen want de eerste keer dit jaar dat hij gaat vissen en dan meteen dit.

Vond wel mooi om hem te zien balen haha.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-04-2013 13:38

Zonder hoofdlampje een nachtje de Biesbosch in. Dat is kudt in het donker, kan ik je verzekeren! :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!