Blunder top 5!!!


Plaats reactie
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

26-09-2005 18:33

- optonic niet aanzetten
- ubberhaupt niet wakker worden van run
- meer brasem dan karper vangen
- boelies vergeten
- verkeerde hengel aanslaan(pas de laatste van de drie)

Blunderen doe ik niet aan, slaap af en toe wat?
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

26-09-2005 21:30

Al drillend van de dijk glijden en in het kanaal belanden :-? dat is pas een blunder.
Met een lekke rubberboot het water opgaan das ook leuk :o
Een hengel top tussen het voorwiel van je fiets krijgen.

Marc
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

26-09-2005 21:34

het is ook leuk als je buurman bij een nachtviswedrijd je komt wakkermaken en doodleuk zegt: ''je heb een run''
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

26-09-2005 21:51

Sounderbox :wink:
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

26-09-2005 21:52

toen begon ik net met karperen, inmiddels heb ik er 1 hoor!!! :wink:
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

26-09-2005 21:58

Oja, blunders daar heb ik er ook nog wel een berg van :oops:

1. een mug in me tent zien zitten en hem wel even willen terorreren. Je pakt je muggenspray en schijnt met je hoofdlampje op de mug. Je drukt op de knop en de hele massa muggenspray beland in je oog :cry: Ik rol dus zo me tent uit de rodpod omver branden als de malle, Kon de hele nacht niet slapen :x

2. Een keiharde fluiter krijgen je tent uit rennen en zo over de kabeltjes van je sounderbox stuiteren. Gelukkig NIET het water in :roll:

3. Ff snel een nachie. Ik gooi me hengel in op anderhalve meter van de rietkragen. De hele nacht heerlijk liggen pitten en de volgende morgen wakker worden en voor de grap eventjes peilen. Lig je op 50cm water :-?

4. Op een meerkoet willen schieten en een zwaan raken :-?

5. Eventjes uit verveling met de werppijp op de grond lopen tikken al zittend in je stoel, tik, tik, tik krak :cry:
Toen werd het voeren best wel lastig :(
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

26-09-2005 22:00

misschien een draadloze sounderbox kopen, is veel makkelijker

(dat vind mijn maat ook :lol: )
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

27-09-2005 18:20

5 jaar geleden tijdens 1 van mijn eerste nachtsessies:

Een run krijgen en proberen op te staan maar dan blijk je in je slaapzak verstrikt te zitten.. je maat roepen maar die wordt niet wakker en toen uiteindelijk maar de 8m naar mijn hengels rollend afgelegd.. (in mijn slaapzak) De vis overigens wel gevangen!

Bart
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

27-09-2005 22:07

1 van mijn eerste sessies ook eens met tijgernoten gevist. Tot iemand mij vertelde dat hiermee niet de zoutjes van duyvis bedoeld worden :D
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

28-09-2005 22:24

Ving dat een beetje?

Nog eentje: Tijdens het snoeken een keiharde zwieper maken om te laten zien hoe stoer je wel neit bent :D Pech, plug weg :cry:
Ditzelfde gebeurde mijn vismaat een dag later
GLENN TEUBEN
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-05-2005 16:34
Locatie: arnhem
Contacteer:

13-10-2005 18:26

mij top 3

1 piepers vergete aan te zetten,
2 volle fluiter krijge ,en dan de rist van de tent niet open krijge ,
3run krijge en dan met de stretcher voor over vallen.
4 komt nog
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

13-10-2005 20:20

Eey glenn nummer 4 is buzzerbars met rodrest vergeten waardoor je je hengels met de achterkant op takjes legt :lol:
laat je swingers maar swingen :-))
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-10-2005 21:43

Nee Michael dat heet camouflage :wink:
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

13-10-2005 23:23

Oh jah hoe stom van me als ik daar niet eerder aan gedacht heb :lol:
laat je swingers maar swingen :-))
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

09-11-2005 21:35

1.krijg een run uit me tent t was mistig k glijd uit over de hengels steunen krom zeiknat vis verspeelt en een klote humeur
2.k gooi de lijn naar de overkant k zal de lijn laten zaken krijgt me broertje (met de hengel in de hand ) een run krijgt) die slaat van schrik aan de haak in me klauwen helemaal met weerhaak en al daarna komt me pa met een tang en die zou m er wel uithalen meteen een stuk vlees eruit getrokken (terwijl ik dit typ zit ik alweer aan me hand te voelen en kijk naar het litteken :P :wink:
3.ik kom aan zet alles op kom erachter dat ik de sleutels ben vergeten van de boot dus snel naar huis 4 minuten vissen ik gokte er maar dat alles bleef staan :oops: :oops: kom terug bleek de hengel met bollie van vorige week gegrepen door een karper voor de kant gelukkig dat ik de baitrunner open had !!!!
Peter Collombon
Berichten: 34
Lid geworden op: 06-12-2005 17:16
Contacteer:

13-01-2006 16:05

Vissen tijdens noodweer heel stoer blijven zitten tot dat het water opeens zo hoog stond dat de straat blank stond en mijn schepnet al verdwenen was in het water
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

14-01-2006 00:35

Tijdens een van me eerste nachtvissessie sliep ik een een gewone campeer slaapzak. Het was toch wel koud die nacht dus had ik uiteindelijk toch maar me rits dicht gedaan. Kreeg een run > paniek > kreeg de slaapzak niet uit en probeerde me eruit te wurmen terwijl ik naar achteren leunde. > stretcher klapte naar achteren en de slaap zak was nog steeds niet uit. Toen ben ik maar als een rups naar mijn hengel gekropen. Vis was 4 pond. We viste op drijvend riet wat langzaam zonk als je lang op dezelfde plek bleef staan dus die slaapzak was doorweekt. Het werd verder nog een koude nacht.

Stond ook een keer op een afgekalft dijkje met mijn tent. We hadden gezellig gezeten en een paar biertjes gedronken en ik was in een diepe slaap geraakt. Toen kreeg ik een keiharde run. Ik ren versuft mijn tent uit pak de hengel en sla aan. Toen ik vervolgens een stap naar achteren gaf, zat er geen grond meer onder me voet (afkalving). Viel schuin naar achteren in het water met me hoofd op een bootje. Vis los, gat in mijn kop en zeiknat. Heb toen maar een rol wc papier rond mijn hoofd gedraaid. en sliep in een onderbroek met shirtje van me vismaat :oops: Mijn vis maat lag te rollen in het gras van het lachen. :evil: Ik ving daarna nog een mooie 25ponder dit maakte de sessie weer goed.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

14-01-2006 15:33

MIJN ERVARINGEN,,,,

We zaten te vissen op een mooie zandput, en door de hoeveelheid wind waaide het bootje van de kant af. Mijn maat had niet gezien dat ik het touwtje onder mijn stretcher had vastgezet. Dus hij neemt een aanloop om de boot te redden, en op dat moment dat hij springt trek ik heel rustig aan het touwtje, springt die eikel zo over het bootje de bagger in. :lol: :lol: :lol:

HET KOSTE ME EEN UUR OM BIJ TE KOMEN!!!
------------------------------------------------------------------------------------

Frankrijk 2002,

Pik en pikkedonker, een run in het holst van de nacht. Hengels die beneden aan een aflopend stukje grond staan. Ik spring me stretcher uit en ren als een idioot naar beneden. Door de donker ren ik zo langs me hengels de maaiem in.
-------------------------------------------------------------------------------------

EEN VOORSPELLEND VERHAAL...

Jordy en ik waren aan het vissen op een watertje in de buurt van Parijs, omdat hij altijd de pech heeft dat als we een dubbelrun krijgen hij altijd de kleinste vis vangt, sprak ik met hem af dat hij een stek kon bevissen waar ik al een aantal mooie vissen had gevangen en dat ik mijn hengel zou verzetten op de stek waar hij alleen maar kleinere exemplaren ving.

(wat denk je dat er gebeurt)

Inderdaad een dubbelrun, zijn hengel kwam als eerste tot leven. Al drillend horen we mijn hengel op zijn oude stek traag aflopen. We drillen allebei de vissen uit. Resultaat voor hem 14 pondjes en voor mij 29.5 spiegel.

DIT WAS ZIJN BLIK ONGEVEER NAAR MIJ :evil: :evil: :evil: :evil:

HAHAHAHA.

Hij maakte het achteraf wel even goed....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
michiel bolweg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2006 22:11

14-01-2006 23:59

mijn top drie

1. 2x de zelgde boete krijgen in minder dan een uur
2. shag vergeten
3. strecher vergeten en voor en 4 nachten vissuh
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-01-2006 14:26

vanmorgen de top blunder gehad.

Heel de week aan het voeren geweest en geen ijs te zien op het kanaal.
Gister ochtend nog steeds geen ijs en de laatste keer gevoerd.

Vanmorgen om 6 uur mijn warme bed verlaten en met al mijn viszooi naar de waterkant.

en ja hoor geweldig 2 cm ijs in 1 nacht op het kanaal.
90 gram lood wou er niet eens doorheen

sta je dan voor jan lul s'morgens vroeg aan de waterkant

en dan een vriendin hebben die heel bijdehand elke 10 minuten roept:
IK ZEI HET TOCH AL DAT HET KANAAL ZOU BEVRIEZEN
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-01-2006 14:33

Hoe is het met je opnieuw geschilderde/gelakte hengels?
Gebruikersavatar
Pieter Janssen
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-12-2005 19:01
Locatie: Egchel

15-01-2006 15:39

10 jaar geleden kocht ik een karper stoel een ieder was verbaast wat een mooie stoel heb jij :lol: ja he voor 5 gulden gekocht :-? nu word er gezegt wat heb jij voor een stoel :roll: maar als de mensen er in zitten word me wel verteld hij zit wel lekker :lol: hoe vaak ik er met mijn auto overheen ben gereden als ik weer eens :( alles had opgeruimt na het vissen :( ff even kijken niks vergeten? nee hoor :lol: oke .auto starten en weg wezen .oooooowat hoor ik jawel hoor mijn stoel :roll: het is net alsof hij roept vergeet me niet :roll:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-01-2006 17:38

off topic==========

Met de hengel is het super Aart.

Beide delen staan super in de verf en ik heb ze 2 keer gelakt.
De ogen zitten inmiddels op het topdeel en die wikkelingen zijn inmiddels ook gelakt.
Vanmorgen de reelhouder en het foam geplaatst en lekker vastgelijmt

Met een beetje geluk kan ik hem volgend weekend even testen

Foto van de wikkelingen staat bij materiaal

onder STRIPPEN VAN MIJN OUDE HENGEL
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

16-01-2006 02:17

Ok dan, hier een aantal van mijn blunders:

1. Mijn nieuwe tent vergeten in te spuiten tegen lekkage op de naden, en na drie dagen en nachten regenin frankrijk begint de tent door te lekken. Natuurlijk altijd precies boven je hoofd.

2. Mijn voerboot op 250 meter "zien" drijven met een lege accu en er dan naartoe moeten zwemmen.

3. Struikelen over je vistas tijdens het inladen van je auto, gevolg: een grote deuk in je portier.
Tony Halma
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-11-2005 21:13
Locatie: delft

16-01-2006 13:03

Blunders te over inderdaad!!
1. natuurlijk flink op je plaat gaan als je je slaapzak niet uit komt en dan maar gaat hoppen.............

2. gaan vissen en dan allebei echt heel erg veel vergeten:
W.C. papier
aansteker dus geen vuur dus geen koffie warm eten roken of wat dan ook
boilienaald
schepnet
onthaakmat
sokken
boter om mee te bakken
en ga zo maar door gelukkig de vriendin van me maat die dichtbij woonde en toch ff langskwam

3. boilie's vergeten
4. het water in glijden 's nachts altijd als het die nacht toch wel heel erg
koud is
5. hengels ingooien en de volgende dag erachter komen dat ze net een meter te ver liggen in een boom dus.

6. te moe zijn en toch gaan vissen en dat dan je hele tent inregend al je klerezooi zeiknat

7. piepers wel horen en toch niet wakker worden heel vervelend (meer zonder dan met alcohol)