Blunder top 5!!!


Plaats reactie
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

01-02-2004 03:34

Echt bijzonder zijn mijn blunders ook niet, maar ik heb er wel om gevloekt en later gelachen.

1. Natuurlijk de pieper vergeten aan te zetten, is me al drie keer gebeurd dat ik volle runs kreeg.
2. Baitrunner vergeten, gelukkig steeds op tijd ontdekt.
3. Aas vergeten mee te nemen en dus weer op en neer naar huis moeten.
4. Boilie vergeten aan de rig te hangen
5. vorige week sinds lange tijd gaan snoeken. na een drie kwartier ving ik de 2e van een centimeter of 60. Begint ie te spartelen bij het onthaken en in een reflex trek ik de vis tegen mn lichaam en zelfs in mn gezicht, ik voelde die koude bek tegen mn wang aan. Ik had ontzettend geluk want ik heb ondanks de 2 dreggen en het waperarsenaal van deze heer of dame nog altijd geen piercings in m'n wang. Dat had ook heel anders kunnen lopen.

Mvg Rob
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

03-02-2004 22:08

het is niet echt een top 3maar gewoon een lijstje met blunders.

1)we waren lkkr aan het karperen + 1 hengel op snoek zag ik op eens dat er een aan zat dus ik snel inhalen vliegt het draad aan allekanten die molen uit, breekt het draad zien we het draad heel rustig richting het water vertrekken ik er snel achter aan,het touw om me handen heen gewikelt heb ik die snoek aan de kanthij was niet zo groot dus ik denk ik haal hem er wel met me handen uit heb ik hem vast geeft ie in 1 keer en klap met zijn kop in me gezicht zat er een snee van 3 cm op me voorhoofd.

2)zitten we met z'n 3e met 5 hengel op een boeresloot en om dat alles vrij dicht bij elkaar lag wouden we er van de breekstaafjes op doen (zo dat je kan zien welke kant je punt wijst als je beet hebt)ik had speciaal die dag breekstaafjes gekocht die je op je hengels moest klikken nou wij s'avonds die dingen er op doen bij mij paste die niet helemaal maar ik moest natuurlijk wel proberen en in 1 keer pats breekt me top af.

3)dat was nog 1 van de eerste keren dat ik ging nacht vissen dus niet zo heel goed voorberijd die nacht was het echt stervendskoud dus wij besloten een vuur te maken om een uur of 1 me vriend achter zijn huis hout gan halen ik een kuiltje graven waar we veilig een warm vuurtje konde stoken dat was allemaal redelijk gelukt we zaten met z'n 2e met 6 hengels ik lag half in die tent te maffen en me vriend zat nog ff bij ut vuur komt er een smeris aanrijden met 2 gasten er in me vriend mij snel wakker gemaakt wij hengels in halen en we dachten echt dat we de lul waren vroeg die smeris of we een boot hebben zien voor bij komen omdat er die nacht 1 was gestolen en verder waren ze vet aardig en vroegen ze of we nog wat hadden gevangen enzo.
jan van kranenburg

04-02-2004 02:48

Marcel Smit,

Boeiend "shit" verhaal. Mooi en geloofwaardig gebracht.

Als je dat nou aan Stefan had verteld, en hij had 't mogen opschrijven,
dan zou het HET artikel van het jaar zijn geworden.
Stefan is een poeet; gave van het woord, waarmee ik maar wil zeggen dat ook zijn laatste (lees meeste recente) artikel weer "top" is.

mvg

Jan
rene hogenbos
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-02-2004 15:28
Locatie: kerkrade

07-03-2004 17:39

mijn blunder top 5 is:



1:hengels vergeten

2:wil je je foudraal optillen had ik allemaal hondenpeop aan mn handen

3: haak in mn lip (doordat ik aan t ouwehoeren was met een lijn met haakjes er aan en mn maat zwaait er mee en pats haak in mn lip)

4:shag vergeten

5: uitglijden over de onthaakmat en met je hele lichaam t water in vallen
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

09-03-2004 16:45

1- lijn langs de optonic leggen.en sochtends swinger op de grond.
2- zo storm dat je opruimt, dat het geen zin heeft en dan een maat van je die een lekke band. en dan nog eens naar huis lopen.
3- een %*)#@ die boven op je stek gaat voeren :evil:
4-de tentdeur niet open krijgen.
5- je boilies vergeten.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

10-03-2004 12:29

Mijn auto het kanaal in laten rijden.
Daarbij waren al mijn andere blunders kleinigheden.
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

10-03-2004 12:49

Yo Rinus. Al je spullen er nog in?
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

10-03-2004 13:13

Nee, gelukkig dat niet. Maar had de auto slechts een paar maanden. Aangeschaft voor 8000 euro en helaas WA verzekerd. Ik kreeg 600 euro terug voor het wrak.
Groetjes
Rinus
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-03-2004 13:17

en der zat niet eens een karper in??? :roll:
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

10-03-2004 15:01

haha Mijn top 5:

Op een mistige ochtend tegenover je pa aan een kleine put zitten vissen terwijl je door de mist je schoenen niet meer ziet (serieus :o )... een snoeiharde run krijgen met een hengel in een hoek van 45 graden in de steun, naar je hengel sprinten, uitglijden, op je reet vallen en vervolgens zittend een karper van 15 pond uitdrillen :P

Zelfde ochtend anderhalf uur later (nog steeds evenveel mist) naar je hengel sprinten, hengel pakken, aanslaan, proberen zo dicht mogelijk bij het water gaan staan omdat de vis richting riet haaks op de kant gaat, en er dan achterkomen dat je al op het randje stond en zo met 2 benen achter elkaar in het water stappen :lol:

Boilienaald op de stoel van je maat laten liggen en er na een schreeuw achterkomen dat hij hem gevonden heeft 8)

Tegen de pa van je vismaat zeggen dat je iedere karper op dit plasje uit kunt drillen en er vervolgens op 1 avondje 3 verspelen door lossers :x

Met je vismaat kibbelen om wie er nu even snel die broodjes frikadel gaat halen en er vervolgens in de snackbar buiten iemand horen zeggen: 'zo die heeft er een dikke aan' en er achter komen dat je maat met jou nieuwe hengel een karper staat te drillen die jij vervolgens ook nog eens in je boxer uit het riet moeten halen :-?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-03-2004 15:10

In dat laatste geval stapt ie lekker zelf het majem in! haha Zijn verdiende loon! :lol:
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

12-03-2004 00:10

Stel je voor je zit voor de derde nacht in Frankrijk te vissen zonder een run, je bent je net aan het verschonen, je krijgt een fluiter en je staat in je naakte reet buiten in de kou aan een karper te trekken terwijl je collega het karwei waar je mee bezig was maar moet afmaken. :oops:
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

07-05-2004 19:46

Ook al is het een wat oud topic, omdat ik nog behoorlijk nieuw ben hier (niet in het karpervissen), is het wel leuk om te beginnen met mijn blunders.

1 Met het uitroeien van mijn hengels in Frankrijk gebruik ik altijd een kurk om de boot tegen de haak te beschermen. Bij het ophalen van een van mijn hengels bleek echter dat ik vergeten was de kurk eraf te halen. Vangze!
2 Tijdens een nacht op het kanaal... 's Avonds een hengel uit de steun gestoten. Vrij argeloos weer teruggelegd. 's Ochtends wakker worden en een kromme bankstick zien en mijn lijn naar rechts zien lopen i.p.v. naar links. Blijkt dat ik de lijn uit de optonic heb gestoten en dat de lijn (een paar keer!) om het schroefje van de bankstick was gedraaid.

3 In januari een bankstick met fox micron sx in het water laten vallen in 3 meter water.
4 Hengels vergeten
5 (meest dramatische) tijdens het freelinen in hevige wind een beet te laat opmerken en merken dat de karper het aas helemaal ingeslikt heeft. Dat neem ik me tot op de dag van vandaag nog kwalijk... :oops:
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

07-05-2004 21:25

Er is maar een ding waar mijn lachspieren nog steeds met de nodige weemoed aan terugdenken.
We zitten in de herfstvakantie aan het twentekanaal, en mijn maatje heeft zijn hengels keurig aan de overkant geposteerd. Ik zei nog: 'een dieplader, en je bent echt de *** ', maar hij was overtuigd van de werking van zijn toplood. Ik ook, tot om 5 uur s'ochtends zijn beide verklikkers begonnen te gieren en we razendsnel de beide lijnen door moesten knippen, hahahaha.
En de grootste humor was nog dat de volgende avond zijn steun met optonic door een Duitser werd gejat, terwijl hij een nieuwe rig aan het aanknopen was... :lol:

met lachende groet,
daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

08-05-2004 19:29

1. ingooien,recht op een gans of wa dat ok was (amai die beeste kunne kaad worden)
2. met boilies wat naar mekaar schieten (katapult ) schiet een boili zie em niet vliegen enkele sec. later blijkt dat ik de combi van de flikke raakte...
met alle gevolge van dien
3.dikke karper vangen, trugzetten zonder een foto te nemen ofzo
4.verkeerde hengel aanslagen
5. al twee dagen ergens vissen en na twee dagen pas opmerken dat er een bordje staat: snoekwater
KLOTE!!!!
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

09-05-2004 19:55

1) Gaan nachtvissen...je zaklamp, matje en stoelen vergeten :( (gelukkig heb ik een aardige pa ;))
2) Gaan pennen...je mais eraan doen...willen inwerpen, vergeten de beugel om te klappen...en de haak zó hard in je duim slaan, dat die operatief verwijderd moest worden :o
3) 3 daagse voercampagne houden, vervolgens dag willen gaan vissen, en merken dat je de andere boilies mee hebt genomen dan dat je hebt gevoerd:(
4) Run krijgen...vis in een rechte lijn de bosjes in zien zwemmen, het water in gaan met laarsen, en regenpak met al je kleding nog aan :oops: :o
5) Willen gaan vissen op een watertje in Hilversum...waar ik toch vroeger veel karper heb gevangen, en na een halve ochtend erachter komen dat het water overal hooguit 40 cm hoog staat :cry: en dan naar de andere plas vertrekken, en er dan achter komen(dankzij een paar *oudere* mannen) dat je maar met 1 hengel mag vissen terwijl ik er vrolijk met 3 hengels zit te vissen.

Maja, valt nog wel mee dus:p maar wat ik niet snap... hoe kan je nou een KIKVORS vangen :S:p Zeker op die Zandput?

Groeten en Tight Lines Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

10-05-2004 09:17

Mijn blunder top 5!!!!!!

1 De bolienaald zo hard tegen de bolie aanduwen met mijn vinger aan de achterkant van de bolie dat de bolienaald door mijn vingertop heen schiet :o .(dit ging later ontsteken)

2 Mijn schepnetvergeten

3 mijn tentstokken vergeten.

4 de verkeerde hengelaanslaan.

5 Al krijg ik s'nachts een run neem ik altijd mijn slaapzak mee naar buiten :cry:

Groeten Jens
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

11-05-2004 16:19

ook nog een paar goede:

je viskar op een te steil stuk neerzetten en hem even later tegen je rodpot aan ziet rijden waardoor beide in de sloot liggen. :cry: :cry:

eten mee nemen wat over datum is en toch opeten waardoor je de hele nacht in de bosjes zit :oops: :oops:

de draden van je sounderbox niet goed erin hebt zitten waardoor je je runs niet hoort :-? :-?

in de nacht je lijn uitvaren met je voerboot en hem ineens in het midden van het meer uit ziet vallen omdat de accu op is :roll: :roll:

in je eentje een run krijgen terwijl je er al 1 aan het drillen bent en ze dan ook nog allebij verspilt. :x :x
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

20-05-2004 23:43

1. Keiharde run op de hengel en dan de verkeerde aanslaan.

2.Volgende morgen wakker worden en merken dat mijn piepers uitstaan.

3.Tacklebox vergeten.

4.In het water gelijden na aanslag hengel.

5.Tent vergeten.
MVG SVW
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

24-05-2004 15:21

Ai blunders. Leuk om er achteraf aan te denken maar niet om ze mee te maken.

1. Tijdens het uitgooien (snoeksessie) mijn evenwicht verloren. Nog mijn best gedaan om armzwiepend op de kant te blijven maar dat lukte helaas niet. Ik eindigde tot aan mn middel in t water.
2. Tijdens een frankrijksessie was ik eten aan t koken. Ik wilde de rijst afgieten maar de deksel zat er niet goed op waardoor de rijst incl afgietwater in de modder belande.
3. Tijdens een vissessie had ik trek in noedels. Tijdens t koken viel mijn pannetje van het vuur waardoor de noedels op het zeil in de tent belandde. 'Hmmm lekker noedels: goed te eten'
4. Ingooien kan soms moeilijk zijn vooral als je je molen niet goed opendoet. Heb hierdoor in 1 sessie 2 keer achterelkaar mn onderlijn zien verdwijnen.
5. En zelfs t toilet halen kan moeilijk zijn. Tijdens een frankrijksessie was ik 1 keer net te laat waardoor ik terug kon om een schone onderbroek en douchespullen op te halen.
6. Sta je in Thailand aan de River Kwai met je dure zooi te vissen waarbij de lokale bevolking incl de medevakantiegangers toe staan te kijken. Zinkt je rapala niet door de sterke stroming. Druip je dus na een half uur vloeken af en zie je verderop de lokale bevolking simpel met een lijntje en een haakje de ene vis na de ander uit de rivier te rekken. Staan ze je vervolgens nog uit te lachen ook. Vervolgens breekt de volgende dag de top van je hengel doordat je m te vast in je rugzak gepakt hebt.

ik kan nog uren doorgaan maar ik houd t hierbij want bij elke sessie heb ik wel iets wat misgaat.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-06-2004 09:37

1: Boilie OP de haak laten zitten na het uitvaren en dus de hele nacht voor J.m.d.k.A hebben zitten vissen.

2: Vergeten te pijlen op een nieuw watertje, na 10 dagen voeren tijdens het vissen er echter komen dat het water daar ruim 20 centimeter diep is.

3: Nieuw loodtasje gekocht (waarom eigenlijk?), mooi gesorteerd ingepakt, gaan vissen, alles opzetten, ingooien, s'avonds voor het slapen nog een keertje ingooien, lijnbreuk, tasje vergeten, geen lood.

4: Binnen tien minuten nadat we in frankrijk op de stek waren aangekomen even verkeerd op de stretcher gaan zitten, zodat beide knoppen afbraken, en ik de hele sessie onmeunig kut moest slapen, en dat terwijl dat daar juist zo goed kon, met al die beten die niet kwamen.

5: Uit goede wil een lokaal vissertje een zak met mijn eigen boilies geven, omdat het arme schaap met paps en mams naar Frankrijk ging, maar geen geld had om boilies te kopen, en dus de hengels thuisliet, inpraten op dat jong, boilies geven, kind blijmaken, de volgende avond weer willen gaan voeren en zien dat dat zelfde K#Tjochie óp de stek die ik aan het bevoeren was (met dezelfde boilies) zien zitten, en hem horen zeggen dat hij heel blij was met de boilies, ging toch niet mee naar Frankrijk maar had er al wel een paar leuke vissen op gevangen. (een spoedcursus normen, waarden en gevolgen van zulke ongein volgde alla minuut)

Heb er nog wel meer, maar dit zijn de 5 die me het meeste zijn bijgebleven.
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
tijs van zijl
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-01-2005 00:36
Locatie: tilburg

19-08-2005 02:09

hier de mijne dan:

1: boilienaald na het er aan hangen van de boilies op de dakrand van de auto leggen. na de sessie naar huis rijden over de snelweg. keer daarop gaan vissen...kut boilienaald kwijt. kijk ik op het dak ligt ie er nog op :D (dakrand is van rubber)
2: een run krijgen, aanslaan, vis zwemt de lelies in. ik allemaal proberen hem los te krijgen. krakt mijn hengel in 3 stukken :(
3: naar de stek rijden van mijn keuze, alles mooi opzetten en ingooien, schepnet uit de kofferbak willen pakken heb ik alleen mijn steel bij.
4: een run krijgen terwijl ik een paar meter naast mijn hengels zat op de grond. ik wil opstaan en zet ff aan, ik glijd uit zo met mijn smoel op de achterkant van de hengel (ik sloeg dus de top omhoog maarja met een beetrunner sla je dan nog niks aan:)) wel de vis gevangen
5: ook weer een run krijgen terwijl je hengels op een schuine rand staan en dan bij je rodpod uitglijden en zo je rodpod omver schuppen.

ook nog een keer tijdens het snoeken mijn dure plug van 10 euro in de boom slingeren, lostrekken...pats lijnbreuk. plug valt in het water. dus ik denk nieuwe eraan en die plug er uit proberen te slepen. gooi ik met de 1e worp weer een plug in de boom, weer trekken....pats lijnbreuk. leuk 20 euro in de plomp gegooid en maar naar huisgegaan:(
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

19-08-2005 09:39

1: Een run krijgen tijdens het eten, en volop op je bek gaan over een patatbakje
2: Een run krijgen tijdens dat je de BBQ aansteekt, maar je optonic niet horen omdat die gewoon niet aanstaat, en je maar aanvragen waarom je molen zoveel lijn afgeeft... :roll:
3: S'nachts de hengel van een vriend verderop horen runnen, die niet zo snel reageerd, je tent uitsprinten, bij de rodpod van je vriend volop onderuitgaat, en 2 meter verderop half in het water glijdt, vervolgens aanslaan en de vis nog missen ook...
4: Hengels ingooien, en na 2 uur het aas verversen omdat je geen aanbeet hebt gehad, en vervolgens blijkt dat al je lijnen, of vuil op de haak hebben, wat er ook niet meer afwil haast, of dat de rigs in de war zitten, ook erg leuk.
5:Beetje spelen met je schepnetsteel zonder schepnet, en vervolgens het bovenste telescopische deel het water in zien vliegen...
6.Een hele harde run krijgen, en vervolgens aanslaan, hengel buigt door, slip open, en blijft maar runnen... tegen je maat zeggen dat het weleens een 40iger kon zijn, maar bleek al snel een vrachtschip te zijn...

Das van het 2e jaar karpervissen, 1e jaar had ik aleens gepost!

Groeten Marck :P
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

01-09-2005 22:15

ey

ik heb eigenlijk maar een blunder :oops: :oops:

ineens zomaar een harde run, en we gingen de boot in omdat we dachten dat het een grot e vis was. (was het ook). we hadden de boot half op het land. en me maat had het schepnet met de vis erin hij stond op het randje van de boot, en ik schreeu"w.... IK TREK DE BOOT NOG FF WAT VERDER HET LAND OP.... je raad het al..... me maat viel met vis en al het water in. gelukkig had ie de vis nog vast even later weer hoog en droog eenmaal gewogen ging het om een schub van 29 pond gevangen aan een frank warwick pop-up..... 8) 8)

mzzzl
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

25-09-2005 10:40

hey,

run krijgen, zwemt de vis onder een boomstam door en met m'n maat in de boot gaan en hij neemt het schepnet mee en legt hem op de rand van de boot neer en valt hij er halverwegen af.
Laatst gewijzigd door pim starreveld op 19-11-2005 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie