Gelijke omstandigheden????


Plaats reactie
Marcel v Gemert
Berichten: 27
Lid geworden op: 22-04-2003 02:00
Locatie: Voorhout

22-04-2003 18:19

Beste collega's

Ik ben een penvisser van 22 jaar en vis veel in de omgeving van de Haarlemmertrekvaart. Nu blijft tijdens het vissen altijd 1 vraag door mijn hoofd spoken. Hoe kan het dat ik de ene dag 8 karpers vang en de volgende dag onder precies dezelfde omstandigheden en op dezelfde locatie niks vang????. Heeft dat te maken met het weer of andere omstandigheden???

Ik hoop dat jullie hier iets over kunnen vertellen!

Marcel
Quint Wijnschenk.
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: lelystad

22-04-2003 18:59

Beste Visser,

ja dat heeft met allerlei omstandigheden temaken, al moet ik wel zeggen dat als je 8 vissen op de kant hebt in 1 dag dat je dat niet verkeerd doet maar goed.

Het ligt heel vaak aan het weer, je hebt verschillende weer types waar je altijd rekening mee moet houden. Zelf weet ik er niet heel veel vanaf maar er zijn een paar winden die je beter niet kan hebben bijv Oostenwind Noord oost. West zuidwest is altijd goed en dan moet je ook aan de kant vissen waar de wind volop staat. Zelf vis ik het liefst met windkracht 5-6-7 west zuidwest ik bereid me dan op het ergste voor en plan mijn sessie dan ook nooit zo lang van tevoren maar ik voer mijn stek weken lang door. Je moet maar gewoon eens experimenteren met verschillende weertypes daar leer je het meest van.

suc6 met je vissery en hou je lijnen strak:)
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

23-04-2003 20:06

Hoi Quint

Marcel zegt dat het onder precies dezelfde omstandigheden is, dus met weer heeft het niets te maken...tenzij Marcel iets qua weer over het hoofd ziet, maar dat zal wel niet.

Marcel, "Haarlemmertrekvaart", dat is een erg toepasselijke naam voor jouw 'probleem' :smile: Begrijp je wat ik bedoel?

Groeten ChrisN
Marcel v Gemert
Berichten: 27
Lid geworden op: 22-04-2003 02:00
Locatie: Voorhout

23-04-2003 20:16

Ikke begrijp Chris :wink:
Plaats reactie