Dorpsvijvertje


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

20-04-2003 21:18

Ik wil vissen een vijvertje bij mij in het dorp op de karper. Als de zon tevoorschijn komt zie je een stuk of 6 karpers 'bluffend' door de vijver zwemmen.
Deze karpers wil ik vangen, maar alleen met de pen of drijvend.
Zo lijkt het voor de hand om er te vangen maar er wordt bijna alleen op witvis met de vaste hengel gevist en het zit er dus uitpuilend vol met witvis.
Dus met de pen kan ik wel gaan vissen maar ik wil zoweinig mogelijk witvis vangen. Welk voertje, tactiek enzo voort moet ik gebruiken om die karpers de vangen.
Ik wil ook wel eens drijvend vissen, dat lijkt me op die vijver gemakkelijker, een stuk of 10 meter rond de paaltjes (afgezet voor paaiende vissen) zie je ze steeds rond zwemmen, altijd de zelfde weg.
Maar HET vervelende probleem is dat er een stuk of 20 eenden rondzwemmen op die vijver. Gewoon bij het witvissen heb je er al last van als je voerballen in het water gooit, ze vliegen erop, wat gaat dat zijn met brood.
Awel, ik ga nu stoppen met zagen en ik hoop echt dat jullie me helpen met tips om er geen last te hebben van witvis en eenden.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

20-04-2003 21:38

Ik zou het met de pen eens met frolic of grote pellets proberen, drijvend kan je gewoon herde hondebrokken gebruiken, je kan ze met een elastiekje aan je haak zetten. Eenden kunnen deze brokjes niet kapot krijgen, ze zullen na een tijdje gefrustreerd wegzwemmen
groeten Daaf
Wouter Bouwmeester
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-04-2003 02:00

22-04-2003 20:14

Mijn oplossing: Ga naar de aldi of een andere heel goedkope supermarkt en haal daar het goedkoopste brood wat er is. Een stuk of 8 broden moet genoeg zijn voor 20 eenden. Gooi al het brood op de plek in waar jij wilt gaan vissen (of een paar meter er vandaan). De eenden eten zich helemaal vol en zullen na een tijdje bijna kokhalzend wel vertrekken. Nu kun jij rustig met een drijfbroodje daar gaan zitten. Werkt echt geweldig! en vooral omdat alle kleine broodkruimeltjes die achter blijven na het vreet festijn van de eenden voor een mooi geur spoortje zorgt.
Groetjes,
Wouter
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-04-2003 22:33

Op 2003-04-20 21:38, schreef Daaf Wolters:
Ik zou het met de pen eens met frolic of grote pellets proberen, drijvend kan je gewoon herde hondebrokken gebruiken, je kan ze met een elastiekje aan je haak zetten. Eenden kunnen deze brokjes niet kapot krijgen, ze zullen na een tijdje gefrustreerd wegzwemmen
groeten Daaf


Net als mijn keiharde boilies worden de brokjes heelhuids doorgeslikt... :eek:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-05-2003 04:34

Je moet idd eerst de eenden veradiggen en dan kan je rustig aan de karper beginnen;)

Het best haal je gewoon een mega ton goedkope honde/katte brokjes.
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

18-05-2003 10:31

als je die eenden gaat voeren met brood zullen de karpers daar toch ook op af komen en die kunnen zich dan toch ook helemaal vol eten of zie ik dit verkeerd??
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-05-2003 11:18

Dat zie je een beetje goed:)

Karper eet ook mee,maar voordat ie vol zit is je brood wel op hoor...MAAR je wekt ook vertrouwen voor die karpers,laat ze eerst eens lekker eten daardoor komen er steeds meer karper.En gewoon door blijven voer(karper raakt niet zo snel vol)totdat vrijwel alle karper zonder argwaan aan het azen zijn.Ga dan pas vissen en je zult zien dat je er een aantal kunt vangen in een zeer korte tijd.

Kans is ook groot dat de karper de eenden zullen verjagen.
Plaats reactie