molen


Gesloten
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

10-01-2011 19:09

ja bedankt voor de tips allen ik grijp de kans aan wat dries aan mij bied en spaar dan door?
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2011 18:22

zou ik zeker doen.zo iemand als dries kom je waarschijnlijk niet meer tegen.dus pak hem beet en lik die hele wang af !!

@ dries..

toppie man,met jouw redden we het wel in het karperwereldje !! je heb een pluim verdiend :)
Joris Philippen
Berichten: 90
Lid geworden op: 17-06-2010 13:07

14-01-2011 14:25

Ik heb zelf de Soul 600 freewheel, super molens. Zoals pascal al zei.
Een vriend van me heeft de spro agressiv die kosten ongeveer 55 euro. En die lpen ook perfect. Alleen de blauwe kleur kan voor velen nadelig zijn.
Ik zou voor een van deze twee gaan.
Ken ook mensen die molens van ultimate hebben en die werken ook perfect.
Joris
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

16-01-2011 10:02

jah ik wil ook sparen maar dat gaat niet al temakkelijk als je niet mag sparen voor deze hobby van je ouders ik moet alles met verjaardag geld doen en daar kan je net een goede molen voor halen maar ben over 78 dagen ongeveer jarig/
4april precies en kan dan weer wat halen
mvg jeremy
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

16-01-2011 10:30

@jeremy
Ik weet hoe het is . Ben zelf ook 14 en moet ook sparen ervoor. Ik begon ook met x2 en dat was binnen half jaar kapot , bezit nu shimano 4500b en het is gewoon veeel beter . Dus als ik jou was gewoon doorsparen en die beetrunners van dries aannemen.
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

16-01-2011 19:10

Wil me er niet mee bemoeien maar waarom mag je niet voor je hobby sparen?
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

16-01-2011 20:35

mijn moeder vind het een hobby van niets lui in een stoeltje zitten snaptu dat vind ik zo k*t als ik mag zeggen
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-01-2011 07:52

Wat heeft je moeder dan voor een hobby? Lui achter een computer zitten? Lui zitten en breien?

Ze zou eigenlijk blij moeten zijn dat je een hobby hebt die je weg houdt van het gedonder op straat, lekker in de open lucht in plaats van een spelcomputer, iets waar je met toewijding aan gaat en waar je voor jezelf voldoening van kan krijgen..

Nee, heel logisch ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

17-01-2011 08:53

Inderdaad, vreemde beredenering van je moeder. Ze zal het zeker niet waarderen als je in plaats van aan de waterkant te zitten, rotzooi gaat trappen.

Als je geen inkomsten hebt is het lastig. Als je dan ook nog niet mag sparen voor je hobby moet je je misschien afvragen of het karpervissen binnen je bereik ligt op dit moment....

Cru maar waar...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-01-2011 09:03

Karpervissen hoeft niet met een rodpod en piepers en meuk..

Denk dat je meer leert door lekker met een dobbertje in alle vroegte karper te vangen en goed op de dingen te letten dan beginnen met de toeters en swingers, gewoon ergens in te tiefen en wachten tot die gaat..

Waar een wil is, is een weg.

Hengel, molen, schepnetje, matje, wat dobbertjes, loodjes haakjes, een heel wit en een blik mais of kikkererwten..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-01-2011 13:31

Vraag je moeder anders even hier een discussie met ons aan te gaan?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-01-2011 14:00

Jeremy Boer schreef:mijn moeder vind het een hobby van niets lui in een stoeltje zitten snaptu dat vind ik zo k*t als ik mag zeggen



Je moeder heeft het beeld van een vissert met een vaste stok die naar een dobbertje tuurt en dan je een sigaar in de mond hebt.

Je wil niet weten hoevaak er gezegd word. ''Is het niet vervelend,dat zitten en heel de dag turen naar een dobber''

Het verschil tussen karpervissen en met een vaste stok lui langs de waterkant zitten,lijkt dan in hun ogen het zelfde.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2011 14:03

het hoeft allemaal niet zo duur en uitgebreid.

trouwens, het mooiste vind ik nog steeds een run krijgen en enkel de slip horen gaan ipv met piepers.

je kan steunen maken van takken, een hanger van folie ,grassprietje of zo een rood wit snoek dobbertje.

op wateren waar niet hele grote vis op zit ,viste ik met een snoekhengel vroeger.(schuif en vast lood)

die legde ik gewoon in het gras met de slip van de molen helemaal open,zodra hij ging lopen hand op de spoel ff aantikken en slip dichter draaien.

voer: macaroni dat over is van het avond eten, aardappelen, rijst en zo.

aas: aardappel,roggebrood,mais,kikkererwten (doe bijv als extra trigger wat limonade door de mais of kikkererwten heen)

met 1 hengel,1 molen,1 schepnet en 1 paraplu en de voorraad kast van je moeder kom je al een heel eind! :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-01-2011 14:58

Man, dat waren nog eens tijden… 8)
Toen ving ik ook nog weleens iets..
Onthakingsmatje kun je ook zelf maken. Oud luchtbed of (lucht)kussen met zo’n grote Klikovuilniszak eromheen en je steelt de show!
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

17-01-2011 18:08

mijn moeder vind vissen echt helemaal niks ik vis al vanaf mijn vijfde met een zelf gemaakte bamboe hengel van 2 meter en toen ik 8 werd kreeg ik van mijn oma een vaste stok van 4 meter en later op mijn 12de een simpel werphengel gekregen en heb nu een karperhengel gekregen (alles van mijn oma die 5weken geleden is overleden jammer genoeg)en molens van dries daar moet ik maar weer een tijdje vooruit
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2011 18:52

Gecondoleerd met je oma Jeremy.

opzich heb je alles wat je nodig hebt,alleen een schepnet en onthaakmat mis ik.

eigenlijk mis ik ook die simpelheid,want meer dan een hengel ,molen en lijn / onderlijnen,aas en wat lood heb je niet nodig.

op deze manier leer je ook beter te vissen, je hebt de drive ervoor en door minder gemakken te hebben moet je extra je best doen,en dat is alleen maar in je voordeel.

als je begint en je neemt een voerboot met gps,en gaat in je tent liggen ,dan leer je niks.en het plezier is dan ook minder naar mijn idee.

steunen,piepers,swingers/hangers kan later altijd nog.

voor een boel dingen kan je alternatieven gebruiken zoals je hierboven leest.
aas kan je ook wel aankomen,en als stopper gewoon een dun takje of dik grassprietje gebruiken.
alleen minstens 2x een boilienaald is echt belangrijk.

ik weet niet of er mensen bepaalde oude onderlijntjes weg willen doen aan je?
want de meeste hier wisselen die na elke vis en is ie op :roll: :lol:

en wat voor lijn heb je op je molen?

succes !

@sjoerd,

Yeah 8) goeie ouwe tijd :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

17-01-2011 19:35

@Rik, een bedankje is genoeg hahahahaa en in je 1tje verander je de wereld niet ;)

@Jeremy
Zoals ik al eerder aangaf, vind ik de mening van je moeder vrij kortzichtig. Helaas voor jou staan je ouders niet achter deze hobby.

De molens gaan woensdag met de post mee ;) en lees de tips van meneer Tja even goed, zo kom je een heel eind en kun jij zeker wel een vissie vangen. Alleen je baitrunner horen afgaan zonder pieper is super...heerlijk! En als jij overdag vist en je blijft binnen een straal van 20 meter van je hengels dan heb je geen piepers nodig. Raad wel aan om je hengel even vast te zetten in een steun.

En het draad wel even vervangen, want het is oud!

En plaats een advertentie op marktplaats, vaak heeft iemand wel een oud hengeltje in de schuur staan waar hij niks mee doet. er zijn genoeg vissers in Almelo ;) Heb net een ouwe onthaakmat weggegooit anders had je die ook kunnen krijgen.

Succes ermee! wel even een foto posten van je eerste karper dit jaar ;)
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

17-01-2011 20:30

nog bedankt voor je condolatie
ik heb eenx2 lijntje er op zitten en. ik heb al gevraagd voor een hengeltje maar ze willen voor een simpele karperhengel al snel 15euro en dat is best veel voor mij maar ik heb ook geen onthaakmat ma die probeer ik zelf wel te maken van een plastic tas met schuim ofzo .
en ik heb een oude kleine schepnet maar denk dat ik maar of kameraad maar gewoon in het water ga staan en probeer de vis er uit te tillen. ik hoop dat het lukt zie wel
mvg
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2011 21:17

wil de "echte" jeremy boer opstaan? :lol: :lol: :lol:

volgens mij neem je ons hier finaal in de zeik ,ik lig in een deuk :lol:

(check zn berichten en begin bij pagina 3 :lol: :D )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

17-01-2011 21:40

Ik bedoel plaats een advertentie op marktplaats. Leg je situatie uit en probeer zo een hengeltje op de kop te tikken vermeld er goed in dat je geen geld hebt en dat de hengel niet nieuw hoeft te zijn. Plaats elke dag weer die zelfde advertentie. Durf bijna te wedden dat er wel iemand reageerd of je ouders gaan je sponseren. Ik zou het in iedergeval niks vinden als mijn kind zo over zijn ouders praat hahahahaha.... maar ze vragen er ook een beetje om. Wie niet sterk is moet .... .... .
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

17-01-2011 22:03

ik praat verder helemaal niet verkeerd over me mama want ik zeg alleen wat ik niet mag en ik mag niet die advertentie op marktplaats zetten mijn ma werd al boos toen ik hier om afgedankte spullen vroeg.
maar dat over die karper eruit tillen kan dat?

mvg
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

17-01-2011 22:08

je hebt toch van je opa die vaste hengel gekregen die staat er dus wel een beetje achter kan je opa niet even een beetje met je moeder gaan praten ?



of is dit nou een ddom antwoord ?
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

17-01-2011 23:36

heel apart verhaal.. heb sterk mijn twijfels

kga met michel tja mee :lol:
willem verwoert
Berichten: 54
Lid geworden op: 04-01-2010 23:17
Locatie: ochten

18-01-2011 00:49

nou jeremy weet ook niet wat ik er allemaal van moet vinden maar okay.. ik heb vertrouwen in de mens en vind dat iedereen zn hobby moet kunnen uit oefenen. wat het ook mag zijn (legaal dan). en als vader snap ik werkelijk waar niet dat je je kind niet een dood normale hobby laat uitoefenen. maar goed!! ik heb hier nog een onthaakmatje liggen wat ik begreep heb je die nog niet. vind het zelf 1 van de belangrijkste dingen dus als je hem wilt hebben vind ik het best. Moeten we alleen ff kijkrn hoe we hem bij jou krijgen.

mvg W.Verwoert
kje kje wan wear
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-01-2011 07:16

In een doos proppen en voor 6,75 opsturen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gesloten