method feeder!


Plaats reactie
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

10-12-2010 19:41

ik heb een paar vraagjes over de method feeder ik wil graag met de feeders van preston gaan vissen niet met het elstiek systeem maar zonder welke maat wartel pas daar nou in?

welk aas zou ik gaan gebruiken mini boilie's mais pellets??
welk aas vissen jullie? warom?

wat voor onderlijn gevlochten of nylon? lengte? haakmaat?

gr bart
_________________________________________________________________
vissen blijft vissen!
......
wie niet waagt wie niet wint.... wie niet vist.... vangt helemaal niets XD
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

11-12-2010 12:31

De method feeder is mijn favoriete manier van vissen, ik zou niet de korven van preston doen, slechte ervaringen mee. Kun je beter de korven van Kobra doen zijn wel duurder maar veel minder kans op breuk van je elastiek.
Ik zou het elastiek juist eraan laten zitten want dat vangt de klappen op van het kopschudden van de vis, mede daardoor kun je dus veel dunner vissen, ik vis nooit dikker als 20/100 van berkley.
De onderlijn maak ik van hetzelfde lijn als mijn hoofdlijn en is maar 10 cm lang, tevens is de haak een maatje 14 van fox. Je kan ook gewoon met die lijn de knotless knott leggen, alleen zul je het aantal wikkelingen wat meer moeten doen.
Als aas zijn mini-boielies en pellets tot 11 mm prima geschikt, als lokvoer zou ik baittech adviseren, die sonubaits heb ik geen goede ervaringen mee.
Mocht je een foto willen hebben hoe e.e.a. eruit ziet gil maar, ik heb er van op me pc staan.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

11-12-2010 18:58

hey jij stond tog ook met je avatar foto in het blad beet die vis heb je tog ook aan de method feeder gevangen goed man!! enne ik wouw juist met de korven van preston gaan omdat daar zon mal bij zat. en zonder elastiek maar omdat ik dan het idee heb dat de zelfhaak methode beter werkt zonder elastiek. en de onderlijn van nylon?? waron juist van nijlon dat lijkt me tog vrij stug en soepel gevlochten onderlijn om tog snelller te haken??
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

11-12-2010 19:00

ow de foto zou ik heeel graag willen zien als dat kan
alvast bedankt he

gr van bart

ps bedank vooor de reactie( daar heb ik wat aan)
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

11-12-2010 19:03

ik heb de korven van kobra gezien en die zien er inderdaat goed uit en er zit ook en mal bij dus dat likt me een goede keuzen owja wat voor een soort haken gebruik jij bij het method feedern mij leken de haken van guru met die gekke gebogen vorm goed. id dat een goede keuze?
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

11-12-2010 20:47

Ik stond inderdaad in de beet met die foto, op de feeder gevangen, ik heb zojuist wat foto's geplaatst in een ander topic die zijn ook op de methodfeeder gevangen.
Als haak zou ik gewoon een speciaal methodfeederhaakje nemen van fox maat 14, hangen bij de witvisafdeling, en anders als de winkelier een aparte methodafdeling heb, hangen ze daar.
Haken moet je ook niet te moeilijk over doen want omdat ik relatief licht vis (20/100) met een kleine haak (aanpassen aan aasformaat) en een kort onderlijntje (max 10cm) is de vorm van de haak nauwelijks relevant.
Wel moet je rekening houden met bijvangsten van brasem en zeelt.
Wat ik me afvroeg, hoe ga je dan vissen, met een piepersysteem of zoals ik op de top (actief vissen) want vis je op de top, kun je niet even weglopen bij je hengel want door het zelfhaaksysteem zal zelfs een brasem de hengel het water in kunnen trekken, ook moet je niet vreemd opkijken als brasem uit het water springt alstie gehaakt is, aan de method zijn het ineens geen luie dweilen.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

12-12-2010 14:00

bijvangsten maken me totaal niest uit juist leuk ik weet nog niet op welke manier ik wil gaan vissen actief op de top of met een feeder hengel ik heb het allebij. ik denk dat ik voor de visserij ga met de beetmelder dat vind ik tog leuker zon run. ik wil met 2 hengels gaan vissen gewoon met een feeder en korfje. deed ik altijd al en daar ving ik aardig mee allen wat wijnig grote vis darom wil ik met de method gaan visssen in het water waar ik vis zit aardig wat zeelt en daar heb ik er al aardig wat van gevangen ook ziten er hele grote karpers zelfs een van 30 pond. ik had al eerder een grote karper op de feeder van 80 cm. gevangen op maden. er word sinds dit jaar pas met de boilie gevist het si ook maar een klien watertje.ik er een brasem van 50 cm en een zeelt van 55 cm gevangen met een boilie. dus de boilies kennen ze al wel. ik wil het dus nu eens met de method feeder gaan proberen.
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

12-12-2010 14:21

Als je dan toch met de method gaat vissen, neem dan wel methodvoer en geen standaard feedervoertje, dat methodvoer is op vismeelbasis, en moet je in 3x bevochtigen, omdat het heel veel water slurpt dat vismeel.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

12-12-2010 15:48

ja ik dacht zelf aan bait tech special g gold
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

13-12-2010 10:54

Baittech is wel een goed merk inderdaad.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

13-12-2010 15:06

Klopt...
Bait-tech is een van de goede merken als het aankomt op grondvoer.
Mix die Special G Gold met wat kleine (vismeel) pellets en wat hennep en je hebt al een mooi methodmixje.
Dat is slechts een klein voorbeeldje want je kunt natuurlijk van alles door je methodmix doen.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

13-12-2010 15:22

tja ales ik dacht wat aan de haak zit ook door me voer enz je kunt er natuurlijk alles door heen doen
Plaats reactie