blank na blank na blank


Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

21-11-2010 01:04

goedennacht alle,
ik heb even een paar vragen,
hoop dat er iemand uit de buurt komt haha!
ik ben momenteel aan het vissen op de mark in de omgeving van oud gastel standaartbuiten.
heb nu al verschillende sessies gedaan aan de mark.
sessies van 1 nachtje en sessie van 2 nachten, heb tot nu toe iedere keer geblankt. verschillende manieren geprobeerd zoals instant vissen, vissen met een beetje voer erbij, maar ook 3 dagen van te voren 2.5 kg boellies per dag voorgevoerd gecombineerd met pellets. al deze tacktieken hebben allemaal geen vis op de mat gebracht, vis op een stuk waar wel veel scheepsvaart vaart. heeft dit veel effect op je bollen op de bodem door bv stroming.
vis zelf met de bol smell. rigje, leadcore met een simpel onderlijntje verschillende lengtes geprobeerd allemaal zonder resultaat. onderlijntje is voorzien van een krimpkousje om het draaieffect van de haak te verbeteren, gebruik de haak van fox de armapoint ssc versie en de barbless versie. onderlijn materiaal is de cortex van fox de 3 cm boven de haak is gestript zodat deze lekker soepel beweegt.
tot nu toe altijd wel dezelfde stek bevist, omdat dit een relatief rustige plek is met weinig medekarpervissers. 1 stek voor aan de kant bij het riet andere in de vaargeul.
heeft iemand nog tips voor mij om toch de karpers te kunnen vangen?

gegroet daniel
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-11-2010 05:20

Verkassen?

Je aanpak zou zomaar eens goed kunne zijn maar als je niet vist waar ze op dat moment azen kun je met goud vissen zonder dat je iets vangt.. ;)

Scheepvaart zou ik me niet te veel van aantrekken, natuurlijk verplaatst er wel eens wat maar extreem zal dit niet zijn. Wij vingen nochtans het snelst na het ingooien vroeger op het kanaal als we alles in het nog kolkende schroefwater van een Kempenaar mieterden. Vergeet niet dat de bodem bij zuiging een weerstandsfactor heeft die de verplaatsing van losse deeltjes toch wel beperkt en minimaliseert. Zelfs een stuk toiletpapier bleef bij ons liggen toen er een 69x7.00 geladen voorbij trok.

Daar zou ik het dus niet in zoeken.

Zou het niet een logische verklaring zijn waarom er niet veel wordt gevist? In verband met de genoemde rust ;)

Laatste "tip":

Als je op een stuk water zit te vissen dat gebruikt wordt als "snelweg" en puur voor verplaatsing dan doe je ook niet veel meer dan wachten op een lekke band ;)

Oftewel, zoek het in de plek... Dat is het eerste wat in me opkomt..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-11-2010 09:42

Daniel Sven heeft gelijk.

Wat je zou moeten doen op onbekende stekken of wateren is een hele dag door vissen en dat een paar keer zo leer je de stekken kennen.
Nachtvissen op zich is geen garantie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-11-2010 18:56

3 nachtjes blanken valt toch wel mee , blank het halve jaar al :)
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

21-11-2010 21:38

je zou ook na de scheepvaart kunnen voeren
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

21-11-2010 23:40

bedankt voor de reacties tot nu toe.
hmm oke dan zal ik dat is gaan proberen. wil a.s woensdag gaan vissen weer na men nachtdiensten.
had zelf in gedachte 2 dagen van te voren een half kilotje per dag door te gaan voeren verspreid over de stekken. ga het is een stuk verder op proberen onder een viaduct. had zelf in gedachte om 1 met pop upje te gaan vissen en 1 gewoon normaal onderlijntje.
Is iemand bekend met de mark toevallig?
maar das in ieder geval mooi dat je voer niet een kilometer verder op ligt als er zown zware boot voorbij komt haha.
en de boten varen daar de gehele dag dus dit is niet te ontlopen ben ik bang.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-11-2010 07:26

Gewoon gaan. Niet teveel nadenken. Is nergens voor nodig. Volgorde van belang in mijn ogen:

- Stek
- Aas
- Rigs
- Eigen gedrag langs de waterkant ;)

Voer hoef je niet bang voor te zijn. Bodem bevat over het algemeen voldoende oneffenheden om het aas tegen te houden met zuiging, stroming e.d.. Scheepvaart ontwijken zou ik niet doen. Hoevaak we hier wel niet het hele weekend moeite moesten doen en maandag na het eerste schip ineens 3-4 vissen in een 10 minuten pakten.

Geldt precies hetzelfde voor het pennen bij bruggen. Kraakhelder, geen stootje. Dikke beunert erover met 450 ton zand en ineens een paar aanbeten in het kolkende water. Soms moeten ze eventjes wakker geschud worden.

Vergeet ook met één hengel en zeker op een nieuwe stek af en toe eens ergens anders in te gooien. Vijf meter verder kan soms (en met name bij bruggen en dat soort zaken) ineens een wereld van verschil maken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

22-11-2010 08:21

Daniel,

Wanneer speelt dit verhaal zich af? Wat was de watertemperatuur?

Moest dit de afgelopen 3 tot 4 weken zijn geweest, is de kans heel erg aanwezig dat met watertemperaturen onder de 9 graden, de vissen ergens passief liggen te liggen. Vis je dan niet in de buurt van zijn pleisterplaats, wordt het al een stuk lastiger om vis te vangen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-11-2010 09:37

Daniel,

De Mark staat zo is me verteld niet bekend om een water waar de karperpopulatie erg groot is. Mogelijk dat het Wilhelmina kanaal iets voor je daar zijn de laatste jaren nog al wat karpers uitgezet, of moet je met de fiets? Ik blijf bij deze temp lekker binnen. :wink:

Groet,
Peter
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

22-11-2010 10:19

haha ja ik ga ook gewoon!
heb nu gevoerd bij de paal die in het water staat om het viaduct te ondersteunen daarnaast staat een houte stelling om aan te meren.
leek me de beste plek. andere in de vaargeul!
zag tijdens de vaargeul nog brasem boven komen dus ik hoop dat er ook wat karper rond zwemt
ga met vol goede moed haha!
en van den herik, dit is verspreid geweest vanaf september tot nu ongeveer. watertemperatuur niet gecheck, zal ik toch is gaan doen!

bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

24-11-2010 09:30

hee daniel.

Ik heb zelf dit jaar ook regelmatig op de mark gevist. in totaal maar 3blanks...
op 14nachten... leuke vis gevangen tot 14kilo. en heeeeeel sterk,
ik voerde atlijd een 10liter emmer met partikels vol op 1stek samen met half kilotje bollen, gewoon tege de overkant en eigen kant..
waar zit je nu ergens? bij standaarbuite of verder terug richting stampersgat?
ik zal is onder de brug bij stampersgat gaan proberen als ik jou was.. 1onder de brug en 1links aan eige kant. daar kom een brede sloot de mark ingelopen.
als je nog iets wilt weten;) vraag maar raak.
GR
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-12-2010 13:52

Daniel,

Als de watertemperatuur boven de 10 graden Celcius is, kun je vrij eenvoudig karper vangen op de Mark. Afgelopen jaar heb ik er veel gevist (uitsluitend 's avonds en 's nachts) en zelden geblankt. Het overgrote deel van m'n seizoen heb ik enkel met bollen gevist. Een eenvoudig receptje, dat ik heb laten draaien bij TTB in Gorinchem. Hoe meer ik voerde, hoe meer ik ging vangen. En hoe verspreider ik voerde, hoe langer de vissen in een gebied leken te blijven. Ter indicatie: Ergens waar het kanaal 50 meter breed is, voerde ik 2 tot 3 kilo per dag op een strook van 100 meter lang, over de volle breedte van het kanaal. De grootste concentratie bollen (18 of 20 mm. volgens mij) tegen de keien.
Waar ik zelf erg op let bij het zoeken naar een stek, is de hardheid van de bodem. Een zachte bodem levert mij veel minder vis op. De vaargeul bevis ik zelden meer. Mosselbanken kunnen fantastische nachtjes opleveren, als je ze vinden kunt.
Zwaarder dan 12 kg. ben ik op de Mark nog niet gekomen, hoogste aantal vissen staat op 10 in één nachtje.
Overigens waren mijn eerste seizoenen op de Mark verre van succesvol. Nu ik er veel gevist heb, is het makkelijk praten natuurlijk. Gewoon volhouden, krijg je vanzelf de slag te pakken.
PB maar voor verdere info.

Grtn Mart
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

09-12-2010 14:13

Je kunt op de Mark vanaf 7bergen tot aan Breda toe goed vis vangen op een relatief makkelijke manier,
Ga een week of wat iedere 2 dagen je stek voorzien van voldoende voer.

vangsten boven de 30 pond zijn echt geen uitzondering zelfs de veertig pondsgrens is allang bereikt :wink:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-12-2010 16:47

Ger, dat hoor ik wel vaker: Hoe dichter bij Breda, hoe groter de karpers. 30ers zijn hier in de buurt toch echt dun gezaaid, als ik puur naar mijn bevindingen kijk. De 12 kilo waar ik het over had, is mijn zwaarste uit een vis of 100 (zowiezo slechts 1 op de 10 vissen boven de 10 kg.), gevangen tussen Oudenbosch en Stampersgat. Nou richt ik me niet in het bijzonder op grote vis, maar toch heb ik het vermoeden dat de vis bij jullie gemiddeld wat zwaarder is. Hopelijk groeien ze hier ook wat door de komende jaren (of misschien moet ik gewoon leren vissen, sluit ik absoluut niet uit). Of zouden ze, naarmate ze ouder worden, wat bourgondischer oorden opzoeken? :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Plaats reactie