Wat moet ik nu kopen


Plaats reactie
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

16-04-2003 15:50

Okaj ik heb de volgende spulletjes al. Wat raden jullie mijn aan om er als eerste bij te kopen:

- 2 hengels + molens
- Standaartjes
- stoeltje
- Koffertje met daarin ( jaja een koffertje)
- Onderlijn.
- Bollie stoppers.
- Onderlijn verbinders ( ben ff naam kwijt)
- Bollieboor.
- Schaar
- Tang
- Bollies
- Mais
- Werplood
- Haken
- Reserve spoel
en ik heb ook nog een Foedraal

Nu is het eerste wat ik wil gaan kopen een beetverklikker elektronic. ik heb nu een gewoone die je aan je lijntje hangt.

Hebben jullienog tips voor iets dat ik moet hebben??

thanks
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

16-04-2003 16:40

Wat dacht je van een schepnet?? Of een onthaakmat?
Daarna misschien een tent, stretcher, etc
mvg
Robbert
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

16-04-2003 17:20

nou ik weet nie hoeveel je heb om uit te geven in een keer dus ik zet het op volgorde. en je heb wel spullen?
we beginnen met:
-hengel+ molens
-foederaal (hopelijk te gelijk)
-haken
-daarna het aas begin maar met mais
-koffertje (ik doe het met een tas makkelijker om je nek te binden)
-daarna bolie naald en stoppers (de stoppers dee ik in het begin met stukjes hard gras)
ach en dan moet je even kijken wat je gaat kopen een beetje opbouwen.

hopelijk heb je er wat aan.

en je hoef nie meteen het duurste maar wel een beetje mooi spul.

gr patrick
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

16-04-2003 18:17

Patrick, het kan aan mij liggen, maar volgens mij bedoelde Alexander juist dat hij DIE spullen al heeft! :wink:
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

16-04-2003 19:49

Twee hengel + molens?: Pffff... zes hengels heb je nodig. 3x12ft 2,5 lbs, 3x13ft 3 lbs + 6x baitrunners + liefst ook nog minstens twee penhengels van 13 en 14ft in verschillend lbs klasse + nog 2 dure molens!

Standaartjes?: Ben je nou helemaal? Rodpots moet je hebben en wel 2 stuks om bovenstaand materiaal op kwijt te kunnen. Kosten +/- 250 á 300 euro per stuk.

Stoeltje?: Ook al weer zo iets. Dat moet minstens een soort van fauteuile zijn met liefst twee flessenhouders!!!!!

Koffertje met daarin?: Huh.... 'n Tackelbox heet zoiets, en je hebt er bij lange na niet genoeg inzitten. Je mist namelijk een hele hoop spullen die je nooit en te nimmer nodig hebt. Laat je hierover maar eens voorlichten door je hengelsportwinkelier en andere karpervissers.

Nu wil je optonics gaan kopen? Neem dan die nieuwe digitale van FOX, dit zijn waarschijnlijk wel niet de beste maar wel de duurste.

Nog enkele tips voor wat je nog meer nodig hebt.
Een tent, liefst een grote bungalowtent makkelijk voor als je bezoek krijgt. Kan je ook barbeknoeien als het regent. Vergeet dus die BBQ niet!!!!!

Zo Alexander,

heb ik je een beetje opweg kunnen helpen? :smile: Neem dan mijn slappe geouwehoer maar met een korreltje zout en laat je niet opnaaien door anderen die opstellingen aan de waterkant hebben staan die meer weg hebben van een kerstboom(ja,ja met verlichting en al)dan van visgerei!
Met de spullen die je hebt kun je voldoende aan de slag. Ik zou echter wel een schepnet en een onthaakmat aan m'n uitrusting toevoegen als ik jou was of had je die vergeten te vermelden?
Na verloop van tijd kom je er vanzelf wel achter wat je eventueel nog meer nodig hebt.
Als je na een tijdje bemerkt dat karpervissen helemaal "je van het" is en je ook wilt gaan nachtvissen is natuurlijk een bivvy en een strecher wel handig.
Vegeet niet om ook wat regenkleding in je koffertje :smile: te stoppen en gebruik dan bij voorkeur een regencape. Hieronder blijven al je spulletjes droog behalve je hengels :smile:

Laat je over optonics voorlichten door iemand die je kent en je niet het nieuwste van het nieuwste(duurste) aan probeert te praten. Daarnaast zijn swingers ook wel handig om een perfect beetregistratie waar te kunnen nemen(wegzwemmers of oplopers).

Heel veel succes toegewenst,

Hans
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

16-04-2003 20:30

Thanks peeps.

Euh als het gaat regenen mogen mijn hengels toch wel nat worden ??

En Die piepers om te melden dat je beet heb zijn die altijd regen dicht ??

naja in ieder geval thanks voor zolang
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

16-04-2003 20:39

Nee, zodra het gaat regenen, gelijk hengels de tent in, en piepers.. tja, koop die Hans van M. noemde, Dat zijn de enige die tegen water kunnen.

mvg
Robb

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert Spuijbroek op 2003-04-16 20:39 ]</font>
pieter Cornelis
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-06-2002 02:00
Locatie: Bouwel (België)

16-04-2003 20:46

Als ik van jou was zou ik toch eerst en vooral een schepzak en een onthaakmat kopen zoals Robbert reeds schreef!!!

mvg Pieter
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2003 02:07

Vergeet niet je hele set-up in je tent te zetten voor het geval ze niet helemaal waterdicht zijn of niet zo goed tegen regen kunnen.

Over dat schepnet en een onthaakmat zou ik me in jouw geval niet zoveel zorgen maken....

Groet MB
Quint Wijnschenk.
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: lelystad

23-04-2003 20:33

schepmet en een onthaakmat is een MUSTHAVE als je die niet hebt beschadig je de vis.
Jeroen Leuven

24-04-2003 09:23

Gezond verstand is een MUSTHAVE!!!
Met een schepnet en een onthakingsmat kan je de vis wel beschadigen, het correct gebruiken ervan is in mijn ogen veel belangrijker.

Gr.
Plaats reactie