Nachtvissen


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-10-2010 12:14

Dries, de HSV Heerenveen een beetje kennende zullen die dat vast goed geregeld hebben met de Gemeente Heerenveen, blijkt trouwens ook uit de APV voorwaarden...
En een PV kan feitelijk alleen maar wanneer iemand zich niet aan de voorwaarden houdt.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-10-2010 14:03

Idd ik sta gerust met +1 een vis te drillen in me boxer. Negen van de tien keer alleen een t-shirt aan.


:o :lol:

pas maar op dat je niet opgepakt wordt dan...

:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-10-2010 20:45

Ik zou maar niet in het Frikandellenbos gaan vissen :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

28-10-2010 15:21

:lol:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-10-2010 21:36

Marc,

Als ik jou was zou ik de criminaliteit in gaan, ben je aan minder regels gebonden.
Als je dan toch kiest voor het vissen, zou ik zorgen voor goede kleding en een goede slaapzak.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

24-02-2011 19:47

Martin Nijboer schreef:Naja je kunt een echte warmte kachel mee nemen. Maar ik doe het meestal gewoon met me gaspitje. Zon aparaatje kost 15 euro en de busje 1 euro. Ik neem meestal per nacht 1 busje mee. Beetje eten maken en warm stokeren en ze zijn leeg..

Laat trouwens het gaspitje niet de hele nacht branden, hoorde dat er koolmonoxide(??) vrij kwam, en dit kan zorgen tot ademnood omdat het de zuurstof uit de tent weg haalt.. Overigens heeft het me ook al een flink gat in me slaapzak bezorgd.. Waar ik zeer erg van geschrokken ben en het nu dus niet meer continue laat branden.. Maar een goede slaapzak en je komt al heel ver..


Een beetje late reaktie op deze posting :oops:
Maar Martin en mede boarders Koolmonoxidegas verdrijft geen zuurstof, het probleem zit in ons eigen stelsel, het lichaam neemt ong. 250 maal snelller CO op dan zuurstof.
Regelmatig een paar teugen van dit goedje kan dus een langzame vergiftiging bewerkstelligen.
Het duurt weken voor het uit je systeem is!
Bij rokers vinden ze ook een hogere waarde van dit sluipmoordenaarsgas in het bloed dan bij niet rokers.
Even bot gezegt, je zet je brandertje even aan voor een half uurtje, en je hoort je piepers niet meer, uhhh nooit meer :cry:
Tentje open houden heeft eigenlijk weinig zin, want dan moet je ook harder stoken.
Hieronder wat meer info.
Mvg, Willem

In het bloed hecht CO zich aan het zuurstoftransport-eiwit hemoglobine in rode bloedcellen waarbij het de zuurstof (O2) verdringt: het vermogen van CO om zich vast te hechten op dit eiwit is circa 240 keer groter dan dat van zuurstof; dat betekent dat zelfs bij een geringe concentratie van CO in de lucht relatief veel CO in het bloed terecht kan komen en er vergiftigingsverschijnselen kunnen optreden. De symptomen van koolmonoxidevergiftiging zijn hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. Wanneer langer blootgesteld, wordt dit gevolgd door bewusteloosheid en ten slotte de dood door zuurstofgebrek in de hersenen. De symptomen worden vaak niet herkend. Door koolmonoxide vergiftigde personen en dieren vallen ongemerkt in slaap en overlijden als de blootstelling voortduurt. Slachtoffers van koolmonoxidevergiftiging hebben een opvallend rode blos op het gezicht
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

25-02-2011 08:18

Het eerste symptoom is echter brandende ogen, het lijkt net alsof er zand in zit, direct de brander uit en de tent luchten is het devies!!!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

25-02-2011 09:56

Het eerste symptoom is echter brandende ogen,
Lol dan moet je zeker niet gaan blowen in een tent. Als je ergens brandende ogen van krijgt is dat het wel. :lol: (niet naar Jamy bedoeld).
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

25-02-2011 11:53

Jamy wuijts schreef:Het eerste symptoom is echter brandende ogen, het lijkt net alsof er zand in zit, direct de brander uit en de tent luchten is het devies!!!


CO is een kleurloos, reukloos, smaakloos en niet-irriterend gas dat normaal gezien vrijkomt bij elke (onvolledige) verbranding van hout, kolen, gas, enz. Dit impliceert dat elk verwarmings- of heetwatertoestel een potentiële CO-bron is.
Niet irrriterend mensen!!!

Denk niet te licht over dit gas, google gewoon even koolmonoxide of co vergiftiging.

Ik heb beroepsmatig eens een meisje van 18 dood uit een badkamer gehaald, proberen te reanimeren etc.,
helaas helaas :cry:
Ze had elke dag een kleine dosis gekregen met douchen, tot er een verzadiging opgetreden was.
Dan wil je nog wel het raam open zetten, alleen je kan het niet meer.
We vinden wel eens mensen die lamlendig op de bank zitten te gapen, hebben nergens notie meer van.
Mensen koop een goede slaapzak of een stoere Sponge bob pyjama, in een tent geen open vuurtjes, gaslampjes etc.
Sorry als ik een beetje doordraaf, maar dit is echt wel een stokpaardje van me.
En denk eens aan onze geschubde vrienden, die zwemmen in het koude water en willen er niet eens uit :wink:
Mvg, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)