Karpers azen niet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
lip ewijk
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-09-2005 12:59
Locatie: wijchen

23-09-2010 20:10

Ik heb ergens een sloot ontdekt, waar het stikt van de vis, al een week of 5.
Het zijn vooral brazems en karpers.

Doordat ze in de buurt van die sloot gasleidingen aan het ingraven zijn, zit de sloot (die eigenlijk in een grote T loopt) aan 2 kanten dicht met houten schotten. Aan de andere zijde zit een klein sluisje.

Eerst heb ik geprobeerd met de korst en kattebrokken te vissen. Ookal gooi je het aas bijna in de bek, ze zwemmen er gewoon omheen, paar dagen af en toe drijvend gevoerd, maar geen reacties.

Ook heb ik even met mais gezeten, op de bodem, met een tros dikke pieren, op de bodem, en ook halverwege voor de bek van de vis, maar totaal geen reactie. Ze eten gewoon niks. De sloot is wel lang, denk 1,5 km ofzo in totaal, verschillende karpers gespot, maar ze zijn niet te verleiden.

Iemand tips hoe ik het aan zou kunnen pakken, of zijn die vissen in ''paniek'' dat ze afgesloten zitten.
Observeer en leer meer;)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-09-2010 08:41

Een keer moeten ze toch eten :-)

Ik zou gewoon 's avonds als men al geruime tijd is gestopt met herrie maken een paar voerplekkies maken met mais en ze daarna een voor een aflopen. Aangezien de boel overal flink drassig is moet je proberen zover mogelijk van het water te blijven, zo weinig mogelijjk lawaai maken en als je ze dan spot je haakaasje er heel voorzichtig tussen leggen. Je moet ze wel eerst op een voerstek zien om er zeker van te zijn dat ze aan het eten zijn.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

24-09-2010 13:54

Of komend weekend vroeg in de ochtend. Zorgen dat je net voor zonsopkomst op de stek bent. Ik merk zelf dat onze vriend dan toch het actiefst is.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Plaats reactie